Bukefalos 28 år!

Grönt kort och licensfrågor.

Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Under de delar som behandlar ekipagets utrustning. (15 mm sporrar hoppning ponny, 75 cm hoppspö, dressyrspö inte helt säker men tror iaf det är 110 cm för stor häst. Ponny har tidigare varit 100 cm men kan inte svära på hur det är i år. Kolla själv för säkerhets skull.)
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Jag har två frågor..

Kan man anmäla sig till en tävling på Ridsportsförbundets hemsida?
Vad måste man ha med sig i pappers väg på en tävling för ponny? (lokal)
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

En till fråga! :idea:

Klantade mig regält när jag skulle köpa ryttarlicens. Tog fel alternativ så nu står det att jag är lektionsryttare villket jag inte är. Ska igentligen vara licens för lokala tävlingar. Hur ska man göra då? Kan jag tävla på denna licenen trots att jag inte är lektions ryttare?
Jag har försökt att ändra, men det går inte :(
 
Varför denna prisskillnad?

Hade tänkt att inleda säsongen med att åka iväg på en distanstävling och rida en pp-klass. Läste i propen att licens krävdes för ryttare men ej för häst i dessa klasser. Fint, tittar in på Ridsportsförbundet för att ordna med min licens. Licensen för att tävla lokalt kostar 200kr men för att tävla regionalt kostar licensen 900kr. Samtliga distanstävlingar jag har titta på är regionala = 900kronors licensen behövs.

Varför denna skillnad i pris, jag kommer ju inte ens att rida någon tävlingsklass på reg-nivå? Planerar inte heller att tävla i någon annan gren möjligtvis någon lokal dressyr...

Någon som har en aning om varför det är på detta vis?

/Em
 
Sv: Varför denna prisskillnad?

Distanstävlingar är lite luddiga med det där med licenser. En tävlingsdag kan stå som regional i proppen, men vilken licens du behöver beror helt på hur långt du rider. För att rida en prova på ritt så räcker det med lokal licens.

/Linda
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

KL

Eftersom klubben ska intyga när jag löser licens att jag har grönt kort behöver man väl inte ha med sig sitt gröna kort till tävlingen? Det borde väl räcka med licensen? Hittar inte mitt gröna kort och ska tävla imorgon... :o
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Ringde arrangören och förklarade problematiken och eftersom hon jag pratade var införstådd med gången för licens var det inga problem. När jag väl kom dit idag frågade de bara efter vaccinationsintygen, jag behövde inte ens visa att jag betalt licens. Är det vanligt att det är så :confused:?
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Om anmälan går via TDB kan man inte anmäla om man inte betalat sin licens (tror jag) - vi har betalat och kan anmäla. Men det beror alldeles på, en del vill se allt - en del bara vaccinationspapper.
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Jag anmälde via länk på internet men betalade kontant på plats. Det står på förbundets hemsida att man inte kan skicka in anmälan utan att ha giltig licens men jag hade en licens från 2002=fanns ett nummer och jag fick en kommentar om att den måste betalas men kunde välja att skicka trots kommentarer. Betalade licensen via internet samma kväll (gick på fm dagen efter) och fick då en bekräftelse att använda tills kortet kommer (är de fortfarande försenade eller kan man förvänta sig ett kort inom några veckor?). Var lite orolig att anmälan inte gått iväg men jag fanns med på startlistan. Ser att flera andra proppar säger att allt ska ske via tdb så nu får jag väl skaffa konto där.
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

*kl*

Har nu impulsanmält mig till ett grönt kort-prov som sker om en vecka och undrar lite som jag inte hittat svar på nån annan stans:

Vilka TR måste man ha med sig? Är det bara det gemensamma (I), eller måste jag ha även dressyr (II) och hopp (III)? Jag skall visa intyg från tränare istället för den praktiska delen, menar de då bara för själva rid-delen eller måste jag ha intyg att jag kan lasta och visa häst vid hand också? Eller gör man det på plats? :)
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Jag frågar i den här tråden också! Jag har anmält mig via TDB men inte fått min licens. Vissa påstår att jag måste skriva ut kvitto och licensunderlag medan andra säger att det inte behövs om jag anmält mig via TDB... Lite luddigt...

Har ingen skrivare så det blir ett litet projekt att ta tag i men det gör jag självklart om det är lite oklart eller om jag måste men vore ju inte dumt att slippa ;)
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Jag frågar i den här tråden också! Jag har anmält mig via TDB men inte fått min licens. Vissa påstår att jag måste skriva ut kvitto och licensunderlag medan andra säger att det inte behövs om jag anmält mig via TDB... Lite luddigt...

Har ingen skrivare så det blir ett litet projekt att ta tag i men det gör jag självklart om det är lite oklart eller om jag måste men vore ju inte dumt att slippa ;)

Jag skulle ta med mig kvitto och licensunderlag, även om det är så att det inte behövs om man anmält via TDB (går ju inte anmäla där om man inte har licens).
Men för att slippa ev tjafs i sekretariatet, ta med kvittot :laugh:
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Jag har en fråga, som jag såg att någon annan oxå hade ställt, hittade dock inget svar på frågan här i tråden..

Om man har löst endast lokal licens, men anmäler sig till en lokal-regional tävling (alltså lokal ena dagen och regional andra och ev tredje dagen) räcker då den lokala licensen som jag har? Eller måste jag lösa regional licens till mig och hästlicens till hästen?

Har hört olika varianter och hittade inget svar i de bra länkarna som TS hade med i första inlägget, så skulle gärna vilja veta vilket som stämmer!:D
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Så länge du bara startar lokala klasser så räcker det självklart med lokallicens för dig och hästen behöver ingen licens.
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Okey, tack så mycket! Skönt att äntligen ha fått det utrett. :D
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

läste lite på ridsportförbundets hemsida och klickaded mig fram t ett formulär med lite frågor för att utveckla det gröna kortet(eller hur man säger),
och en fråga var något i stil med "hur länge ska ett grönt kort gälla".
Så jag undrar, finns det någon tidsgräns på kortet, eller är det bara planer på att det ska bli en? :O
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

*KL*

hur länge fick ni vänta på ert gröna kort? nu har jag väntat i nästan 5 månader på mitt! så lång tid ska det väl ändå inte ta? inte för att jag skulle tävlat något i våras, men man vill ju ha valuta för pengarna x( OM jag funderar på att börja lixom...
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
454
Senast: hamilton1
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 719
Senast: Whoever
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 024
Senast: Jeps
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 051
Senast: Pyrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp