Grubblar...

Sv: Grubblar...

Precis det som cornelia beskriver hände med min förra medryttarhäst, också ett känsligt arabsto. Jag, ägaren och mamman hade ridit henne ett år, aldrig hänt någonting.
Men så rider en kusin (ridskoletjej men rel erfaren) henne en dag och hästen tydligen nästintill skenar på ridbanan. Men jag tror det var vid galoppfattningen så det är ju lite konstigt om TS tjej bara skrittat och hästen plötsligt får ett sånt ryck, annars tyckte jag det lät som en bra teori att hon använt för kraftiga hjälper.
 
Sv: Grubblar...

Den som lever får se. Som det verkar nu så verkar det som tjejen blev avskräckt. Har inte hört ett ljud... :crazy:
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
2 969
Senast: Grazing
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 517
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 773
Senast: Mia_R
·
Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 372

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp