Grus kostnader

Sv: Grus kostnader

All grus till en paddock kostar snarare 50 000.

Varför räknar du inte bara ut hur många kubikmeter du ska ha och ringer ett grustag och frågar?:smirk:
 
Sv: Grus kostnader

Snälla räkna ut hur mycket du ska ha innan du ringer för det är otroligt irreterande med folk som tror att vi som svarar ska kunna gissa hur det ser ut... och ta lite mer än du tror för det går alltid åt...
Stenmjöl ligget på 109 kr/kbm plus moms... och dräneringssand/strid 08 ligger på 97 kr /kbm plus moms och så tillkommer ju frakten förstås.
Det man kanske ska känna till är att naturgrus skatten ligger på 13 kr per/ton... Den är alltså inräknad i ovanstående pris... En del företag är fräck och lägger på den efteråt, vilket gör att deras pris låter billigare från början men ändå landra på samma ställe på slutet eller mer...
 
Sv: Grus kostnader

Ska väl ett grusföretag kunna hjälpa en med lite service får de nog lov att vara..
Jag berättar till vad jag planerat att göra och hur stor ytan är resten skall ett seriöst grusföretag kunan hjälpa en med tycker jag!

Jag är inte utbildad i sånt och kan stört omöjligt veta hur mkt det kommer att gå åt!

Aja jag återkommer när jag är färlig med pris och hur mkt ton jag fick=)
 
Sv: Grus kostnader

hon kanske skrev fel då??
va någon här som sa att grus till paddocken bara gick på 5000 jag tänkte att de lät väldigt billigt hade för mig at grus var dyrare än så till en paddock.Köper nog hellre ditt förslag där på 50 tusen!


Eftersom jag inte är så bra på matte och sånt där grejs är det lättare för mig att betala ett företag som kan räkna ut vad som komma att behövas så allt bli rätt från början:smirk:
Ska jag stå för räknandet så står jag antingen med grus lagom till en sandlåda eller till 10 paddockar:rofl:
 
Sv: Grus kostnader

Ett grustag kan ju knappast räkna ut hur tjockt du ska lägga, det måste du ju veta själv. Räkna ut hur många kubikmeter du behöver och ring ett grustag. Annars får du anlita en anläggningsfirma att räkna till dig och då pratar vi om helt andra summor.
 
Sv: Grus kostnader

Jag ringde och frågade och fick hjälp med att räkna ut hur mycket jag behövde. De gav även råd om hur tjockt jag minst skulle ha det och vilket av alla deras produkter jag skulle välja för bästa resultat :D :D

Alla är inte så duktiga på att räkna ut och då är det bättre att be om hjälp.

Det enda jag behövde ha uppgifter på var hur stor ytan var som jag skulle ha makpaken på. Sen fixade han resten :bow: :bow:
 
Sv: Grus kostnader

JOODÅ, samden till min paddock på 21*41 kostade 5000:-. Jag vet eftersom jag betalade räkningen! MEN, som jag skrev i tidigare inlägg så hade jag turen att köpa mark som ligger på sandbotten. Alltså är det bara att, för en lagom hållbar paddock, inte ridskolestandard utan lagom vanlig brukskvalitet, lägga sanden på matjordslagret och rida.
Man ska inte göra som folk jag känner, hyvla av matjorden, och rida i sanden. Du har då hur många meter sand som helst att pulsa runt i. Bra för kotledsinflammationer och annat smått o gott.
Visserligen så får jag hålla efter ogräs flera gånger per säsong och akta mig vid tjällossning osv men det är det värt. Paddocken har hållit i snart fyra år och blir bara bättre o bättre. En gång har vi fyllt i med finare sand på vissa ställen men inte mer. Den sladdas då o då och är fin.
Men ska man lägga en från grunden så kostar det!
Det står var och en fritt att tro på mitt pris, eller låta bli!
Ponnymorsan
 
Sv: Grus kostnader

Oki ja då menade du 5000 lätt att skriva fel på 5 och 50=)

Ja jag har turen jag med att ha sand under så förhoppningsvist så kan jag komma billigt undan sen har jag lite kontakter och kan få lite rabatter och sånna grejsemojser:D
 
Sv: Grus kostnader

Oooo vilket bra företag var de du ringde till?? låter ju som superseriöst företag=)
 
Sv: Grus kostnader

Klart dom måste veta mellan tumme å pekfinger vad som komma behövas om jag berättar hur underlaget ser ut tar bilder samt berättar hur stort området är.

Det skall nog inte vara några problem...

Hur mycket de kostar är inget problem kosta vad det kosta vill bara det blir bra:smirk:

Hellre lägger jag ner pengar och de blir 100% bra gjort än snåla och får göra om det flera gånger:smirk:
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Vi har en ganska plan yta hemma på vår gård där vi tänkt göra en lite budget versions paddock så småningom det enda är att det är...
Svar
4
· Visningar
839
Senast: tara
·
Ekonomi & Juridik Hej! Lite nyfiken på vad import kostnader idag inom EU ligger på ungefär. Funderar på att ta hem en häst från Tjeckien och är lite...
Svar
12
· Visningar
949
  • Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 903
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 412

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp