Guppy yngel

P

Piggelkot

Mina honor får yngel stup i kvarten, nu har jag typ 30 nyfödda. Jag har en liten fråga, för jag funderar på att köpa fler akvarium och kanske börja sälja guppysar till zoo affärer. Kan man göra det? Och hur?
 
Sv: Guppy yngel

nae, jag tror inte seriösa zooaffärer är intresserade av hobbyuppfödda guppys, du skulle kanske kunna byta in dem mot andra fiskar, men betalt får du nog inte.. Då ska du nog vara väldigt seriös och hålla bra kolla på dina fiskar för att kunna leverera både hanar och honom i fina sorterade fäger..

bättre att du säljer billigt till kompisar :idea:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Guppy yngel

Ungefär så. Det går att sälja, men då ska de vara i ungefär jämna par och vuxen storlek. Ungefärligt värde 5-10 kr st.
 
Sv: Guppy yngel

Nu står det inte var du bor, men i stockholm håller akvarieklubbarna auktioner med jämna mellanrum.
Det är jättekul gå på fisk-auktion, vi brukade sälja en del men kom oftast hem med fler fiskar än vi sålda :o:rofl:
 
Sv: Guppy yngel

Men hur får man kontakt med ett zoo som kan köpa?
 
Sv: Guppy yngel

akvariebutiken jag har här byter gärna åt sig fiskar som man föder upp, eller köper av en.. det beror på.
har själv funderat på att föda upp neontetror och sälja. fast det blir då jag har flyttat.. men ta och ring olika zoobutiker och fråga.. bättre det än ingenting ^^
 
Sv: Guppy yngel

Men hur får man kontakt med ett zoo som kan köpa?

Du får väl ringa de som ligger bra till geografiskt. Försök fundera på innan vad du vill ha sagt och om de ska vara gratis eller kosta något osv. Det underlättar för stressad personal att fatta ett beslut.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag går i planerna att köpa en lagerhylla. Spånskivor som förvisso är behandlade på något vis, men... På dessa hyllor tänker jag ställa...
Svar
5
· Visningar
566
Senast: tanten
·
Gnägg Jag har ingen erfarenhet av fullblod, men hör mer och mer gott om dem nu och börjar fundera på att ändå åka och titta på ett! Jag letar...
2
Svar
35
· Visningar
2 722
Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 225
Senast: Snubbelfot
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 393
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp