Ha häst i avskilt belägen box?

C

cafu

Tycker ni det är OK att ha en häst i en box en liten bit från de andra? Boxen är i andra delen av ladugården med kor i en lösdrift emellan så de kan gnägga till varandra men inte se varandra eller ha kontakt. Alla tre skulle gå i hage ihop på dagarna i så fall.
 
Sv: Ha häst i avskilt belägen box?

om dom träffas på dagen så borde de väl inte vara några problem sålänge inte hästen har nåt emot de.
 
Sv: Ha häst i avskilt belägen box?

Det beror nog på den enskilda hästen om det är Ok eller inte.
Vissa av mina ston hade uppskattat det väldigt under perioder av dräktigheten. Att slippa ha andra hästar inpå sig. Andra hästar hade blivit väldigt oroliga om de fick korna mellan sig och kompisarna.
 
Sv: Ha häst i avskilt belägen box?

Det tror jag inte borde innebära nåt problem om inte hästen är VÄLDIGT flockbunden.
Men å andra sidan så kanske det vore ännu nyttigare för hästen då.
Sällskap har ju hästen och kan fortfarande kommunicera med sina hästkompisar.
Så ja, varför inte? Ser inga problem om det inte går att lösa på annat vis.:bow:
 
Sv: Ha häst i avskilt belägen box?

Det är nog inga problem, de får ju träffa varandra på dagarna. Jag hade det på liknande sätt ett tag när jag hade tre hästar, dock fanns det inte ens kor emellan dem, men de kunde nog skymta den tredje om de verkligen ville, ingen mådde dåligt av det och hon som fick gå in i andra änden av lagårn lärde sig snabbt att gå dit bort när jag släppte in dem!
 
Sv: Ha häst i avskilt belägen box?

Tack för era svar. Hästen har gått själv hos tidigare ägare och bryr sig inte så att bli lämnad själv i box (däremot vill hon inte gå själv i hage). Så jag tänkte mest att det kanske skulle bli synd om henne, att hon skulle hamna utanför i flocken eftersom hon inte skulle stå med de andra på nätterna.
 
Sv: Ha häst i avskilt belägen box?

Nej det tror jag inte blir några problem!
Har du frågat korna om det är okej;)
 
Sv: Ha häst i avskilt belägen box?

Om hästen inte blir stressad av det är det ingen fara.
 
Sv: Ha häst i avskilt belägen box?

Min ena häst har ett eget stall.. Eller hur man ska säga. Mitt stall är en ombygt gammal ladugård och vi byggde boxarna där det gick snabbast om man säger så:angel:
Ponnyn och den andra kan inte se varandra eftersom det är en vägg emellan. Nu är stallet visserligen så gott som färdigt och vi har fått in en inackordering men quartern gillar sin egna stalldel så hon får vara kvar där.
Blev sur som attan när vi testade att ha henne inne hos de andra..
Hon föredrog helt enkelt att ha en egen kupé:D
 
Sv: Ha häst i avskilt belägen box?

Vi har också byggt om en gammal ladugård. Fick bara plats med 2 boxar i stalldelen och sen har vi en ligghall (som går att stänga av som en box) som vetter ut mot en lösdriftshage i den andra.

Min ena häst har ett eget stall.. Eller hur man ska säga. Mitt stall är en ombygt gammal ladugård och vi byggde boxarna där det gick snabbast om man säger så:angel:
Ponnyn och den andra kan inte se varandra eftersom det är en vägg emellan. Nu är stallet visserligen så gott som färdigt och vi har fått in en inackordering men quartern gillar sin egna stalldel så hon får vara kvar där.
Blev sur som attan när vi testade att ha henne inne hos de andra..
Hon föredrog helt enkelt att ha en egen kupé:D
 
Sv: Ha häst i avskilt belägen box?

Det tycker jag är helt okej.
Även om den inte har sina hästkompisar nära så har den ju då korna och de brukar duga bra till de flesta hästar.

/M
 

Liknande trådar

Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
701
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 555
Senast: CaisaCax
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 061
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 188
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp