Häst köpes, vad skulle din partner skriva?

Min man skulle absolut skriva, häst köpes till mkt bra hem, den blir väl omhändertagen, för att inte säga bortskämd. Nya skor var sjätte vecka. Massör en gång i månaden. Nybäddat varje dag. Mat av högsta kvalitet, och dyraste. Fri obegränsad veterinärvård.
 
Snäll häst sökes som står still när man ska hoppa på och den får gärna gå långsamt under ridning. Bra ämnesomsättning krävs då jag kommer mata den hela tiden! Gillar den bacon är det ett plus!
 
Min hade nog skrivit:
"Har lovat min sambo att skriva en köpes annons. Men eftersom jag inte tycker att vi ska ha fler hästar så skriver jag detta: Jag söker ingen häst, men nu kan jag ju säga att jag har skrivit en annons i köpes...
 
När jag frågade min sambo vad han skulle skrivs så sa han först "Vi ska väl inte ha fler hästar!!??:nailbiting:"

Men sen kom han på vad han hade skrivit: " Självryktande häst som aldrig skadar sig och som garanterat vinner V75 sökes"
 
Min hade också kört på cowboystuket :angel:

Snäll cowboyhäst med tillhörande westernsadel som passar resten av livet (så att man slipper köpa nya hela tiden). Helst älska sockerbitar, ha motorsågs/röjsågshållare bak och kunna stegra på kommando.
 
Nu har jag ingen sambo, men väl en "lagom" hästkunnig pappa ;)
Nu skriver jag alltså i hans ställe, men baserat på vad han sagt tidigare.

Om han själv skulle söka en häst: "Snäll och seg. Minst 170 cm i ryggen. Ska kunna ta ner huvudet när man sätter på läderremmarna. Utan allergener."
(Han är typ 192 cm/105 kg, och egentligen hästallergisk...)

Om han skulle skriva en sökes-annons åt mig: "Liten och snabb. Ponny. Ska kunna gå i sidled och cirklar åt alla möjliga håll. Även kröka på nacken i alla gångarter. Mjuk att sitta på. Hoppförmåga oviktig. Billig i drift utan skador."

Haha, jag tror nog att jag gör min egna sökes-annons i stället :grin:
 
Ungefär detta innehåll skulle en annons utformad av min sambo ha:
"Islandshäst sökes. 4- eller 5-gångare. Viktbärande. Tilltänkta ryttaren kan framstå som aningen negativ vid provridningen men det är för att hon inte förstår sitt eget bästa."

Det kan framgå av "annonsen" men sambon är av åsikten att när vi väl köper oss varsin häst så ska de vara islandshästar. Visst att mina idéer om vad en bra häst för mig till stora delar är en fråga om hur hästen är som individ men annonser med islänningar är inte de första jag kommer läsa om vi säger så...
 
"Skäck köpes! Ska vara cool och inte hoppa runt för minsta lilla brevlåda. Minst 170. Ska helst vara westerutbildad och kunna hoppa, men kan den inget av det så gör det inget, det ordnar sig. Helst hingst."

Min man är väl hyfsat hästvan, men lever i någon slags fantasivärld om att jag ska kunna utbilda en häst i westernridning åt honom O_o Jag som varken kan eller vill rida western. Och trots att han vet och egentligen fattar varför det är lite besvärligt med hingstar så är det någon slags pojkdröm som vägrar ge med sig :p
 
Min pojkvän hade skrivit: "Pytteliten Shetlandsponny sökes för turer i tuff terräng och gos. Luktfri är ett måste, även det som kommer ut där bak".

Till saken tillhör att pojkvän är närmare 2 meter lång, men vill inte inse att han inte skulle kunna rida på en sån liten häst. Han skulle gärna bestiga berg och simma genom floder med denna lilla superhäst, men mycket viktigt är att den är doftfri!
 
Jag behöver inte fråga sambon vad han skulle skriva. Han skulle skriva: Pytteliten häst, ungefär lika stor som en hund köpes. Den bör vara rumsren så att jag kan ha hen inne för jag gillar inte att vara i stallet så mycket men hen kan få bo där på natten om hen vill. Hästen behöver inte kunna något för jag ska ha henom som sällskap men hen bör gilla att ligga i sängen och bli klappad och bli matad framför tv;n på kvällarna.

En amerikansk miniatyr kanske skulle passa honom?
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 939
Senast: Stereo
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 366
Senast: Madalitso
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 172
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 041

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp