Häst vill inte gå framåt ensam

Sv: Häst vill inte gå framåt ensam

Jag har tömkört en hel del hästar i mina da´r o alltid gått nära- tills jag köpte min då 2½åriga märr- med en enorm räckvidd med bakbenen.:eek:

Den gjorde dock bara så de första gångerna o sen efter 11 v. boxvila:angel:
går nära igen:cool:

Det är ju bättre att gå riktigt nära än på ett avstånd där den kan träffa med full kraft.

Var det du som hade 11 v boxvila??????

Ja det är bättre att gå nära.Man blir förvånad över hur långt dom kan sparka,det är mycke längre än man tror.Såg en Lippizanare som gjorde en caprioll,skulle man klara sig från en träff där så skulle man vara tvungen att ha tv tömmar hoppsatta.
 

Liknande trådar

Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 327
Senast: JohannaB
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
756
Senast: Lutten
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
450
Senast: tessan.g
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 298
Senast: Miiikaela_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp