Bukefalos 28 år!

Hästbajs på vägen

Sv: Hästbajs på vägen

I samhället där vi bor har klubben satt tunnor med tillhörande borste o skyffel så att det ska vara enkelt att plocka upp skiten. "Alla" rider genom där för att komma till klubbens anläggning. Vi har dessutom en häst med ovanlig färg, vilket gör att villaägarna är på dottern direkt om hon inte plockar upp. Vissa villaägare tycker det är jättejobbigt med alla hästar i samhället, men det beror förmodligen på okunskap och/eller rädsla. Sedan finns det ju de som alltid måste reta sig på något. Då är det bättre att förekomma dem.
 
Sv: Hästbajs på vägen

:rofl: :rofl:
Knappt så jag kan med att berätta detta nu...

Tror ni inte min häst bajsade strax utanför våran gård??? Det var ju bara att gå tillbaka och plocka upp bajset med grepen när hästen var klar! :crazy:
 
Sv: Hästbajs på vägen

*kl*

Tur att stallet/ridskolan ligger i anslutning till ett friluftsområde och att de flesta gårdarna runtom har hästar..tänk er att rida ut med en grupp på 12 ridskoleryttare och vara tvungen att hoppa av och sparka undan skit varje gång någon häst bestämmer sig för att bajsa. Vi skulle inte komma längre än ett par hundra meter på en timme.. :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 839
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 542
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 181
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 794
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp