Bukefalos 28 år!

Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Den enamme och kungen tror jag.

Ena stunden är h*n kunglig och verkar stå över allt och alla med ett lugn över sig hovligt hövlig så att säga. Andra stunden ganska osäker och mkt känslig.

Vad säger du själv?

Tycker även att det vilar en sorg över denna häst....den skulle behöva få uttrycka alla sina känslor så skulle några av rynkorna försvinna.
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Hahaha, det kunde inet vara mer passande :rofl: Oftast så ser han ståtlig och ser ut som att jag äger allt och sen händer något och han tror han ska dö...

Jag har bara haft honom i 4 veckor ca. Innan dess har han flyttat ganska mycket. Hoppas att det försvinner med tiden, han ska bo här i lite mer än ett år till iaf. Han har ser redan mycket tryggare ut än vad han gjorde nrä han kom. verkar trivas. Är där mer man kan berätta om honom?

Några tips med ridningen man kan få? :)
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Kl

Finns det någon som kanske skulle kunna räkna ut vad min pålla skulle kunna vara?:bump: Hon är ett arabsto som jag haft i ett år nu och enligt mig är hon väldigt framåt men ändå uppmärksam och vill alltid göra rätt:bow: Men vad säger ni??

















Alla bilder på henne finns här

www.Magic-Cinderella.pixbox.se

Vore verkligen superkul om någon skulle vilja försöka lista ut vad hon är och vad ska jag göra för att få henne att må ännu bättre?
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Barnet och den halvfödde.

Ska titta mera så fort jag får tid.
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Kl:
Nu har jag lite färskare bilder på mina hästar, speciellt kallblodet skulle jag var väldigt tacksam om någon kunde uttala sig om karaktären på?

stormhuvud2beskuren-1.jpg

stormhuvud1beskuren.jpg


skrittBRA.jpg


Någon som har nåt förslag?:)

Ett par bilder till på halvblodet, visserligen från tömkörning, men ändå
lune1lina6.jpg


frdiga.jpg
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Några fler bilder på huvudet på den svarta skulle underlätta :)

Eftersom jag tycker att detta är sååå kul så kan jag göra ett försök. Vore kul om flera ville göra lite försök, särskilt ni som ska gå ett års skolan. Bra träning ;)
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

*kl*

Jag måste också få lägga in bilder.. Uppfattar min lilla grabb som en kärvänlig och positiv häst som ser på livet med erfarenhet och ro.

annan.jpg


Kingen-helfigur.jpg


P1014654.jpg


P6261083.jpg


P6261098.jpg
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Några fler bilder på huvudet på den svarta skulle underlätta :)

Eftersom jag tycker att detta är sååå kul så kan jag göra ett försök. Vore kul om flera ville göra lite försök, särskilt ni som ska gå ett års skolan. Bra träning ;)

Ska faktiskt ta och sätta mig med boken och klura lite på de senast postade bilderna i den här tråden, även om jag tycker det är jättesvårt. :)
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Spontant den Halvfödde eller Grodan, speciellt på den sista bilden. Den har liksom ett lite frånvarande uttryck...
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Luna10 jag tycker att ditt kallblod ser ut att vara en häst som är ganska enkel och bekväm av sig och inte vill göra av med allt för mycket energi, men som också har mycket egen vilja. Skeptisk till nya saker men samtidigt nyfiken och beredd på att genomföra det man vill. Kanske inte världens mest snabbtänkande häst men jag tror ändå att det döljer sig mer under ytan än vad det kanske först ser ut. En häst som man får akta sig så att man inte går för fort fram med utan låter den genomföra momenten i sin egen takt och inte kräva för mycket av.
Vilken karaktär den har är jag ganska osäker på men jag funderar på blandning mellan Skeptikern/Tjockisen/Den Beskedlige...
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Hallonsoda din häst skulle jag vilja placera som Eldvakten. En okomplicerad, överseende och vänlig häst som jag skulle kunna lita på till 100 %. Jordnära och lugn men ändå känslig och samarbetsvillig. En häst som man får akta sig så att man inte utnyttjar den för mycket för sin fina godmodiga personlighet. Han ser ut att lita på människor.
Stämde något?
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Hemma igen efter en helt underbar resa. Nu när jag ser bilderna igen så stämmer det jag tidigare såg.

Vad ser du själv?

Hej igen!

Jo jag har helatiden funderat på urhästen - men det står ju i boken att man inte ska dömma för tidigt, och att ens egen häst alltid är svårast. Så jag har inte vågat bestämma typ själv än. MEn ganska skönt att du bekräftar min tanke. Barnet ser jag så tydligt nu när du säger det. Men jag tror absolut att det finns en blandning. Jag tror dock att hon är Vännen med.

Tack för att du tog dig tid :)
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Åh snälla, min pålla också:bump: :bump:

Här är två ridbilder från igår också:angel:


 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Det första som slår mig när jag tittar på henne är naivitet och tillitsfullhet. Jag tror att det är viktigt för henne att ha någon som hon kan lita på och ledas av. Vill hellre bli ledd än att leda. Hade hon varit människa hade jag sagt att hon är en sån person som litar på alla och kanske lite naivt alltid bara velat se någit gott i varje person och därmed riskerat hamna i fel sällskap.
Öronen vittnar om en stor portion känslighet och hon är väldigt charmig och har säkert lätt att charma in sig hos folk. :rofl:
Hennes beredvillighet att lita på människor gör henne säkert till en väldigt framåt och samarbetsvillig häst. Jag kan tänka mig att hon blir ängslig om hon gör något fel eller inte riktigt förstår vad man menar? Hon vill alltid vara till lags.
Som karaktär en stor del Barnet och kanske något annat! :)
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Åh wow:eek: Det är ju precis så jag skulle beskriva henne:banana: Du är verkligen bra på det här!!
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Åh wow:eek: Det är ju precis så jag skulle beskriva henne:banana: Du är verkligen bra på det här!!

Åh tack! :) Glad amatör som jag är hade jag inte förväntat mig att det skulla stämma så bra! :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 862
Senast: Solstig
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 652
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 994
Senast: Solstig
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 039
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp