Hästinventering!

Sv: Hästinventering!

Halleluja, så talar en äkta paragrafryttare. Dvs när argumenten inte räcker till så ta det till valurnan. Dvs, klaga aldrig på idiotiska beslut utan tacka och bocka som en god medborgare utan att ifrågasätta makten och storebror.
 
Sv: Hästinventering!

Vad tor du själv att du har för argument? Att kalla mig för paragrafryttare för att jag påpekar på vilken nivå beslutet om avgiftsfinansiering tagits är väl både lågt o korkat!
Vad tycker du själv?
Är det idiotiskt med djurtillsyn eller är det bara finansieringen som är idiotisk?
Själv tog jag i mitt inlägg överhuvudtaget inte ställning i finasieringsfrågan ngt som du tydligen inte fattade!
Är det självklart att alla skall vara med o betala djurtillsynen via skattsedeln oberoende om de har djur el ej?
Jag tycker att det är helt ok att den här typen av verksamhet avgiftsfinansieras. Det är dock viktigt att vi som kommunmedborgare har koll på att verksamheten inte går med förtjänst ngt som har förekommit men inte är tillåtet.
PL
 
Sv: Hästinventering!

peter_lundin skrev:
Är det självklart att alla skall vara med o betala djurtillsynen via skattsedeln oberoende om de har djur el ej?
Jag tycker att det är helt ok att den här typen av verksamhet avgiftsfinansieras.
PL
Jag håller inte med om ditt resonemang. Jag tex har inte lust att betala sjukvård för rökare samt gravt överviktiga som inte försöker göra något åt saken. Men nu gör jag det.
Dessutom har jag inte lust att betala trottoaren på stureplan när vägverket skiter i alla vägar i norrland för att ta några exempel.

Kvittot man får är tydligen inte heller avdragsgillt!
 
Sv: Hästinventering!

Visst när det gäller vad som skall skattefinansieras resp avgiftsfinansieras kan man alltid diskutera o det finns många svåra gränsdragningar men jag har tex träffat på många som anser att djursjukvård skall subventioneras precis som humansjukvård(undrar vad de skulle säga om den skattehöjningen).
Om man skall flytta mer från avgift till skattefinansiering tycker jag att tex tandvård vore mer prioriterat.
Varför inte skattefinansiera vatten o avlopp samt sotning.
Vad beträffar trottoaren på stureplan så är det inte vägverket utan kommunen som står för den kostnaden.
Har du företag så är det självklart att det som en kostnad är avdragsgillt.
PL
 
Sv: Hästinventering!

Sen kan man tycka vad man vill om demokratiskt fattade beslut men jag har svårt att acceptera att en tönt som kennet kallar mig paragrafryttare utan argument för att jag tycker att ett sådant är OK.
Är det fel att tycka att demokratiska beslut kan vara rätt?
PL
 
Sv: Hästinventering!

***knapplån***

Efter att tidigare idag läst ett protokoll från ett ingripande mot en hunduppfödare är jag innerligt tacksam för att det finns ett djurskydd.
Ifrågavarande protokoll, som var på ungefär en A4-sida, var den värsta läsning jag kan tänka mej - och jag lever ändå "mitt i verkligheten" och tror mig ha sett det mesta av allt elände.
Jag mådde illa hela förmiddagen efter att ha läst protokollet.

Immer
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Har för någon vecka sedan köpt ny häst som är importerad från Irland. Visat sig att han inte har blivit tilläggsregistrerad av tidigare...
Svar
14
· Visningar
2 643
Senast: Bison
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 129
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 529
Senast: QueenLilith
·
Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 290
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hönstråden II
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

  • Färgtråd III
  • Födda -21
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp