Bukefalos 28 år!

Hästpratare? Äkta?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hästpratare? Äkta?

Djur komunicerar via telepati med varandra, varför ska inte vi kunna komunicera med dom genom det?


T.ex. för att hästen är ett utpräglat bytesdjur och människan ett rovdjur. På vilket sätt skulle det vara en evolutionär fördel för ett bytesdjur att rovdjuren kan "läsa deras tankar"?
Detta skulle innebära att även vargar och hästar kunde kommunicera telepatiskt - tror du det också?

Och som flera redan har påpekat - varför skulle hästen ha ett så sofistikierat kroppsspråk om de kommunicerade telepatiskt? Det skulle vara onödigt.
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Det funkar. Min mor har en gammal nordsvensk (järbo) som hade skadat sig men veterinären kunde inte hitta felet. Hon hade upptäckt att han hade legat i hagen på vänster sida och kunde helt enkelt inte komma upp. Hon skulle låta han bara få vila. På något sätt fick hon tag på en som jobbar som djurkommunikatör och även pratar med andar från den andra sidan.
Hon fick bara veta att han hade skadat sig inge mer.
Järbo sa att han hade halkat och slagit i vänster höft. Det var därför han inte hade kunnat komma upp när han försökte. Han sa även att det var synd att min mor inte red för även fast han är gammal så är han pigg.
Han sa att åka på tävling var riktigt kul och det stämmer. En gång så hade han gnäggat å publiken som om han sa: -Nu är jag här!. :) Det var så skönt att höra att han nu mådde bra så de rider för fullt igen som inget hade hänt :)

För många år sen var det ett reportage i en Min Häst-tidning om hästpratare. Då var det med en häst som hade berättat hur gärna h*n ville leva och att h*n inte alls hade speciellt ont. Hästägaren litade på detta och avlivade inte hästen, trots att veterinären rått till det. Minns inte om den var sjuk eller skadad, men vet hade som sagt starkt rekommenderat avlivning och man såg på hästen (det var med en bild) hur mager den var och vilka livlösa ögon h*n hade...

Säger inte att det är så för just din mammas häst, men man ska nog inte lita blint på vad de säger. Finns nog många hästar därute som lider i onödan eftersom de "berättat hur bra de mår". :cool:
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Jag tror definitivt att det finns mycket i vår värld som vi inte känner till och att vissa människor har en särskild förmåga, men tyvärr har jag dåliga erfarenheter just vid hästar. En häst som vem som helst kunde se var väldigt sjuk, påstods vara frisk av en hästpratare. När en häst vinglar med bakdelen som om den är berusad, den lägger sig ner under den period i stallet som är som mest aktiv, magra, ha näsblod så det rinner samt hosta - då är den sjuk! Veterinär misstänker skimmelslingor och ville avliva hästen men ägaren tog hem den och "pratade" med sitt medium som sa att hästen var frisk och ville leva. Hon fick fortsätta plågas och ägaren tände mystisk rökelse för henne hemma som hon fått av mediet, satte upp sin 10-åriga dotter för att rida på detta vingliga sjuka sto. Herre Gud när jag tänker på det:mad::cry:
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

ja det gör det. men det är inte många som verkligen har förmågan att telepatisk kommunicera med djur. många som utger sig för att prata med djur är i verkligheten bara duktiga på att läsa av djuret och det är INTE samma sak.
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

*KL*
Men jag ar aldrig fattat poängen?? OM det nu mot all förmodan finns människor som pratar med djur, varför vill jag veta att min kuse gillar det gröna täcket bättre än det blå....

Varför tar man ut en hästpratare om den endast bekräftar saker man vet??

:cool:
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Jag tror och vet att det fungerar.
Spelar inte någon roll var eller hur långt det är i mellan hästen och djurtolkaren. Bara att djurtolkaren får ett kort på hästen.
Många gånger att "det stämmer inte" kan ju också vara en tolknings fråga. Vi är alla olika och tolkar saker olika.
 
Senast ändrad:
Sv: Hästpratare? Äkta?

:mad:

Folk har en förmåga att tolka saker till vad de vill höra. Det är knappast mitt påfund. T.ex. horoskop stämmer på väldigt många, eftersom man anstränger sig till att få det att stämma, omedvetet eller medvetet.
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Om vi tar en som pratar med hästen på distans, då ser man inte hästen och kan då inte se och läsa av den. Och får fram saker som har hänt och får man får fram saker som bilr bekräftade av vetrinär. Hur förklarar ni skeptiker det??
 
Senast ändrad:
Sv: Hästpratare? Äkta?

Jag har en sambo vars syster har lärt sig att kommunicera med djur. Om du vill kan du få hennes nummer skickat via PM. Hon är seriös, givetvis. Min sambo kan hon också men är inte riktigt "färdig" ännu. Vi kan alla, bara vi "öppnar oss".
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

T.ex. för att hästen är ett utpräglat bytesdjur och människan ett rovdjur. På vilket sätt skulle det vara en evolutionär fördel för ett bytesdjur att rovdjuren kan "läsa deras tankar"?
Detta skulle innebära att även vargar och hästar kunde kommunicera telepatiskt - tror du det också?

Och som flera redan har påpekat - varför skulle hästen ha ett så sofistikierat kroppsspråk om de kommunicerade telepatiskt? Det skulle vara onödigt.

Oj, du har verkligen en hel massa att lära.. och jag kan lära dig en del här och nu. Alla djur och människor kan kommunicera telepatiskt. Människor föds med den kunskapen men det försvinner med åren. Alltså, barn är väldigt "öppna" och "icke dömande" men med tiden försvinner det och hamnar i skymundan. Man kan plocka fram det senare i livet. Man kan gå kurser, meditera, läsa sig till eller bara stanna upp, slappna av och "öppna" sig. Du och alla andra här inne kan. Det sitter där inne och bara väntar på att få komma ut. Faktum är att när vi pratar med någon så tänker vi även i bilder och de bilderna får den som vi pratar med (oftast) och det är ju telepati. Har du aldrig tänkt på en gammal vän som helt plötsligt bara ringer? Hon eller han har hört dig och tänkt på dig också, samma sekund, samma dag eller ett par dagar senare. Det är ingen slump. Det är telepati.

Djur kommunicerar med varandra genom både telepati och kroppsspråk, precis som vi människor kommunicerar via både kroppsspråk och röst. Vissa djur är svårare att prata med och även individer av samma ras. Katter uppfattar jag som svårare. Hundar är oftast lätta. Katter är kanske mer reserverade och "egna" än just hundar. Hästar är oftast väldigt öppna och tillmötegående men vissa hästar kan också vara reserverade. Det är lite från individ till individ.

Jag rekommenderar dig att läsa på mer om detta ämnet. Det finns ett jättebra forum på internet där folk som jobbar för att bli mediala (och folk som redan är det) håller till, där man kan läsa och lära sig mer och det forumet heter (länk borttagen av moderator)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hästpratare? Äkta?

Med vilken rätt anser du att andra har "massa att lära" i ett ämne som inte kan bevisas vetenskapligt? När något inte kan bevisas med de vetenskapliga metoder som finns måste vi VÄLJA vad vi ska tro på. Detta är helt ok och upp till var och en. Jag tror också både på spöken, telepati och att vissa kan kommunisera på ett sätt som inte använder de vanliga kanalerna. Men jag respekterar dem som har en annan uppfattning. Eftersom jag har valt att tro på det tolkar jag "underligheter" utifrån det, medan andra "ser" det på ett helt annat sätt och INGEN kan påstå ligga inne med sanningen, inte jag heller. Det är just detta som skapar så mycket konflikter i vår värld, någon anser veta sanningen om något som ingen kan bevisa.
Vill man ta ut en hästpratare så ska man göra det men man får inte släppa sin sunda förnuft och tänka själv. Pratarna gör ju också sin tolkning av vad de hör som sedan tolkas av ägaren så här finns många felkällor på vägen.
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Om vi tar en som pratar med hästen på distans, då ser man inte hästen och kan då inte se och läsa av den. Och får fram saker som har hänt och får man får fram saker som bilr bekräftade av vetrinär. Hur förklarar ni skeptiker det??

Har du läst hempflings bok? Han kan tydligen också se på en bild på hästens huvud och sen säga att just den hästen har tex problem med hovarna etc. Detta genom vad jag fattat det som se små små detaljer i utseendet och sånt.

Tycker det låter mera troligt, mycket mera troligt än att han pratar med hästen mentalt som berättar att den tex har hovproblem.

Så på det sättet förklarar jag det. Tror på att man kan kommunicera med hästar på ett litet djupare plan men på det sättet att man förstår varandra och kan läsa varandra så det känns som om man sitter ihop liksom. Men att stå och prata svenska med hästen och föra en konversation med den tror jag inte riktigt på.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hästpratare? Äkta?

Jag har en sambo vars syster har lärt sig att kommunicera med djur. Om du vill kan du få hennes nummer skickat via PM. Hon är seriös, givetvis. Min sambo kan hon också men är inte riktigt "färdig" ännu. Vi kan alla, bara vi "öppnar oss".

Jag vill ha ett PM med namn och nummer:banana:
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Har du läst hempflings bok? Han kan tydligen också se på en bild på hästens huvud och sen säga att just den hästen har tex problem med hovarna etc. Detta genom vad jag fattat det som se små små detaljer i utseendet och sånt.

Då skulle jag gärna vilja höra vad det är för små detaljer i utseendet han ser det på. Det skulle vara väldigt intressant och framför allt, om man kan se samma sak på alla hästar som har ex. samma problem med hovarna. :idea:


Fram tills dess så tror jag att det finns saker som vi inte kan förklara. Det finns fortfarande ställen i hjärnan som vi inte vet vad de har för funktion. Alltså finns det utrymme för telepati. Sjättesinnet finns det nått som kallas och jag tror det är det som ska vara öppet för att vi ska känna nått. Självklart kan vi bli duktiga på att läsa av kroppsspråk men inte så duktiga att vi kan se på en enda huvudbild var hästen har ont.
Jag skulle själv vilja testa en djurkommunikatör med bra referenser. Jag känner som sagt till hela min ponnys uppväxt och kan på så sätt veta vad som stämmer eller inte.

Viktigast tror jag är att inte vara fördömmande. Utan ta allt med ett öppet sinne och göra om det till något som passar en själv och den sanning man tror på. Därför respekterar jag de som inte tror på det.
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Oj, du har verkligen en hel massa att lära.. och jag kan lära dig en del här och nu. Alla djur och människor kan kommunicera telepatiskt. Människor föds med den kunskapen men det försvinner med åren.


Well... jag anser mig ganska vällärd men med vetenskaplig grund. Därför kan det tänkas att jag har andra krav vad gäller kunskap än andra. Jag anser inte att telepati är bevisad bara för att det finns människor som hävdar att det funkar - om man bara "öppnar upp" :D.

Enligt mitt sätt att se det finns för många faktorer som talar emot att telepati mellan människor och djur skulle funka - detta med evolutionär fördel är bara en. Jag har dock inte hört någon "telepat" komma med någon bra teori om varför det ändå skulle funka - kanske för att ingen sådan har läst evolutionsbiologi??

Däremot är jag såklart beredd att ändra mig om någon kan lägga fram ett trovärdigt bevis.
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Har du läst hempflings bok? Han kan tydligen också se på en bild på hästens huvud och sen säga att just den hästen har tex problem med hovarna etc. Detta genom vad jag fattat det som se små små detaljer i utseendet och sånt.

Tycker det låter mera troligt, mycket mera troligt än att han pratar med hästen mentalt som berättar att den tex har hovproblem.

Så på det sättet förklarar jag det. Tror på att man kan kommunicera med hästar på ett litet djupare plan men på det sättet att man förstår varandra och kan läsa varandra så det känns som om man sitter ihop liksom. Men att stå och prata svenska med hästen och föra en konversation med den tror jag inte riktigt på.

Nej, har inte läst hans böcker, har börjat med gillar de inte. Kan i och för sig inte säga varför heller...
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Nej, har inte läst hans böcker, har börjat med gillar de inte. Kan i och för sig inte säga varför heller...

Nehe, det står iallafall en hel del tankvärt i dom böckerna och han kan uppenbarligen berätta en hel del om en häst han aldrig har träffat eller knappt ens sätt utan att prata med den mentalt på det sättet.

En sak jag inte förstår är om det nu är så att ni påstår er kunna tala med dom mentalt, behövs då inte kroppsspråket och allt det här då? Eftersom hästen pratar och kan tala om vad den vill och ni då kan berätta för hästen vad den ska göra? Då kanske inte kroppsspråket är så viktigt som det sägs?

Om hästen tex inte känner för att bli riden en dag, berättar hästen det då mentalt? Eller kan man fråga hästen om den vill komma in och bli riden, svarar den då?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 505
Senast: Nepenthe
·
Anläggning Jag har sedan tidigare skapat olika ”inlägg” om mitt stall, nu undrar jag en gång för alla vad ni tycker om mitt nuvarande stall. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 811
Senast: Diabetikern
·
Anläggning Läste i tråden om att sälja en äldre häst, och såg där åsikten att en gammal häst inte ska behöva byta miljö, flock, stall osv. Ser det...
2
Svar
37
· Visningar
3 697
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag åkte och red en privatlektion på en ridskola 40 minuter bort idag. Min kamrat för dagen blev en söt brun ponny. När jag satt upp och...
Svar
5
· Visningar
1 638
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp