Hästpratare? Äkta?

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

Flyer

Nu är det så här att jag funderar på att låta en hästpratare prata med min häst. Jag är lite skeptisk mot detta och undrar om det verkligen finns människor som kan ''tala'' med hästar... Därför undrar jag om ni tror på detta? Har ni några erfarenheter av detta? Kanske har någon pratat med eran häst?

Har nyligen köpt en ny häst, hans ägare hade, på skoj, låtit en hästpratare pratat med honom på distans, och hon hade berättat grejjer som stämde med honom, t.ex. att han var lite utanför i ''flocken'' men att det fanns en brun liten ponny som förstod honom, vilket var ägarens systers ponny, och de höll ihop jämt, och han var utanför i ''flocken''... ganska otroligt...

Och om hästprataren ''pratar'' på distans, kan hästen stå hur långt bort som helst då?

Hade ingen aning om var jag skulle lägga denna tråden så jag la den här :p
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Det finns säkert folk som är duktiga på att "läsa av" hästar m.m. men personligen har jag väldigt väldigt dåliga erfarenheter av hästpratare och skulle nog behöva både en o två smällar i skallen innan jag anlitade någon (åtminstone någon av dem jag har erfarenheter av sedan innan :p ). Till exempel vet jag hästpratare som har hävdat att vissa skador hos hästar har läkt, men när man sedan röntgat och kollat upp skadan har häststackarn gått med en fraktur i månader (med STORT lidande hos hästen). Detta är sjävklart minst lika mycket ägarens fel, eftersom man naturligtvis kontaktar en veterinär i första hand om hästen är skadad, men jag tycker att hästprataren också har ett visst ansvar och bör låta bli att uttala sig om saker han/hon rimligen inte vet något om.

OM man nu ändå vill ta kontakt med en hästpratare, och råkar ha en bra slant över förstås eftersom det kostar en del, bör man se det som "en kul grej". Om man har något problem med hästen eller om den är skadad kontaktar man naturligtvis veterinär istället.
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Det finns dom som kan, utan tvekan.
Men det finns också dom (förmodligen fler) som inte kan men påstår sig kunna.
Du får vara petig och be om referenser.
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Tror du på det själv så fungerar det...

Tror du inte på det så fungerar det inte, alltså dom säger ju oftast saker som stämmer in på alla hästar...

Jag är skeptisk... Men jag har haft hästpratare både distans och som träffat hästen (jag har dock ej behövt betala för det och det skulle jag ALDRIG göra heller).

Båda sa saker som stämde på hästen men även saker som inte stämde. Och saker som passar in på alla hästar mer eller mindre...

En sa tex att min häst tänkte på en fin plats som låg nära vattnet. Well, ganska sannolikt att hästen har sett/varit på platser där det finns vatten om man bor i en kuststad liksom...

Även förra hästen, fd. galopphäst sa en att han hade krångel med magen. Och det är inte helt konstigt heller på fd. galopphästar som gått i kraftig träning med mängder av mat och sedan blir ridhästar... Där finns ju även uppgifter offentligt på internet om alla reggade galopphästar, travhästar och kallblodstravare om man är det minsta lilla häst- och datakunnig...

Men självklart, väljer man att tro på det så ser/letar man ju upp uppgifter hos sig själv och hästen som stämmer och man bortser från fakta att det kan stämma på vilken häst somhelst egentligen...
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

kl
Vi hade en hästpratare som var ute till min häst. (han var inte min än, jag fick honom senare dock). Hon sade saker som stämde, men det var bara för att hon visste vissa saker sedan innan. Några dagar senare ringde hon och ville köpa honom >_> Roligt ändå, jag var ute hos hästen varje dag, han min bebis och han trodde att jag var hans flickvän eller mamma eller något. Men eftersom hästprataren inte såg mig på gården då, så sade hon inget om mig alls i hans "berättelse".
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Vi hade en hästpratare ute till våran ena häst, bluff och båg skulle jag vilja säga. Hon sa att hästen tyckte mycket om en fux som stod i boxen brevid (Bild på den hästen fanns på boxen) och att hon tyckte om pelletsfodret hon fick på det förra stället ( Hon fick havre och betfor där ) att hon gärna skulle vilja ha ett föl, för det har några av kompisarna haft (Hon har haft föl)

sen sa hon några allmänna grejjer som kan stämma in på vem som helst. tex att hon älskar att stå på stallgången och spana ut över stallplanen, att hon tycker att vi drog sadeljorden för snabbt. Hästen hade då en cysta i ena hoven som vi inte visste om än, och hästen nämde ingenting om det? :smirk:
 
Senast ändrad:
Sv: Hästpratare? Äkta?

Det funkar. Min mor har en gammal nordsvensk (järbo) som hade skadat sig men veterinären kunde inte hitta felet. Hon hade upptäckt att han hade legat i hagen på vänster sida och kunde helt enkelt inte komma upp. Hon skulle låta han bara få vila. På något sätt fick hon tag på en som jobbar som djurkommunikatör och även pratar med andar från den andra sidan.
Hon fick bara veta att han hade skadat sig inge mer.
Järbo sa att han hade halkat och slagit i vänster höft. Det var därför han inte hade kunnat komma upp när han försökte. Han sa även att det var synd att min mor inte red för även fast han är gammal så är han pigg.
Han sa att åka på tävling var riktigt kul och det stämmer. En gång så hade han gnäggat å publiken som om han sa: -Nu är jag här!. :) Det var så skönt att höra att han nu mådde bra så de rider för fullt igen som inget hade hänt :)
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Har också tänkt testa en hästpratare men inte orkat engagera mig i att hitta en...

Pls: PM:a mig om ni vet ngn, TACK! Tar gärna en på distans.

Tror egentligen inte på det men det skulle vara kul att se vad hon/han säger.
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Jag har också funderat i möjligheterna i detta men aldrig fått möjligheten att testa... Dock tror jag inte att jag vore villig i att betala många pengar för en session men ställer nån upp i bevisningssyfte eller bara för att dom är snäll och verkligen vill snacka med mina pållar så hakar jag på:p
Uppdatera gärna om du slår till och testar..vore kul å veta om du blir nöjd:laugh:
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Jag hade ut en tjej som jag i alla fall tror var riktig.
Hon sa att hon såg något som inte kunde stämma, att hästen voltat med en transport.
Det är ju inte så vanligt att man välter med transporten men det var det första som hade hänt när vi köpte hästen. Min far var och hämtade henne och hade 3 mil kvar till mig då han blev påkörd så släpet släppte från kroken och voltade 15 m ut på en åker men min lilla totto i. Det gick tack och lov bra hon fick "bara" en muskel avsliten i bringan.
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Här är en som tror på hästpratare!! :bow:

Jag har haft 2 olika hästpratare hemma hos mej. Och det dom sa stämde verkligen!!

Sedan har jag haft 2 på distans. Bara skickat in lite frågor jag ville ha svar på, samt ett foto på hästen.

Den senaste hade jag för en månad sedan. Jag svävar på moln fortfarande...
Det var otroligt! Denna hästpratare sa saker som stämde så exakt in på min lilla pålle. Hon kan bara inte sitta och hitta på, det går inte!

Ska anlita henne igen, var så säker på det!! :banana:
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Har en kvinna i stallet som är väldigt medial. Hon kan bland annat komunicera med hästar via telepati. (jag är hennes lärjunge ;) )
Hon pratar med min häst lite då och då. Det var jätte intressant att få höra hans livshistoria när jag hade köpt honom.

Om ni inte redan förstår det så tror jag på att man kan "tala" med hästar genom telepati.




Hästar förstår mer än vad man tror, dom "hör" vad ni tänker.
Om jag t.ex tänker att usch vad tråkigt det ska bli att rida idag så får jag inte fånga honom i hagen...

Djur komunicerar via telepati med varandra, varför ska inte vi kunna komunicera med dom genom det?
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Varför är man intresserad av att höra det man redan vet om hästen tex vem hästen har som sällskap i hagen. Och sedan betala för det. Man kanske skulle bli hästpratare;)
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Har en kvinna i stallet som är väldigt medial. Hon kan bland annat komunicera med hästar via telepati. (jag är hennes lärjunge ;) )
Hon pratar med min häst lite då och då. Det var jätte intressant att få höra hans livshistoria när jag hade köpt honom.

Om ni inte redan förstår det så tror jag på att man kan "tala" med hästar genom telepati.




Hästar förstår mer än vad man tror, dom "hör" vad ni tänker.
Om jag t.ex tänker att usch vad tråkigt det ska bli att rida idag så får jag inte fånga honom i hagen...

Djur komunicerar via telepati med varandra, varför ska inte vi kunna komunicera med dom genom det?
Skitsnack.

Vad i hela friden får dig att tro att djur kommunicerar med telepati? Vad har du för belägg för det?

Norrland
Jag håller helt med!
Hästar talar med ett överjävla tydligt kroppspråk.
Det finns människor som är VÄLDIGT bra på att läsa av det, sedan finns det också människor som är bra på att säga saker och få någon annan att tro på det..

Hästar tänker dessutom inte i ord som vi eller ens i närheten av vad vi gör. De tänker instinktivt.
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Hästar förstår mer än vad man tror, dom "hör" vad ni tänker.
Om jag t.ex tänker att usch vad tråkigt det ska bli att rida idag så får jag inte fånga honom i hagen...

Är inte det ganska så självklart att det märks när man inte känner för att rida en dag? Man utrstålar mycket mera än vad man tror, känner inte jag för något en dag med hästen så kan jag antagligen inte dölja det helt och hållet.

Sen att hästen tex kanske går över i trav när man tänker trav och föreställer sej hästen trava är ju inte konstigt heller, automatiskt gör man saker med kroppsspråket som visar att hästen ska komma fram i trav. Tror det är mer så det funkar.

Skulle hästar prata i telepati så skulle dom inte heller behöva något kroppsspråk, då skulle dom inte behöva vara så dramatiska som dom är ibland osv..
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Djur komunicerar via telepati med varandra, varför ska inte vi kunna komunicera med dom genom det?

Gör de? Så varför är det inte fler djur med ombord på USS Enterprise? :idea: Spock skulle nog bli glad att ha någon att prata med...
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

skitsnack.



Hästar talar med ett överjävla tydligt kroppspråk.
Det finns människor som är vÄldigt bra på att läsa av det, sedan finns det också människor som är bra på att säga saker och få någon annan att tro på det..

Hästar tänker dessutom inte i ord som vi eller ens i närheten av vad vi gör. De tänker instinktivt.

amen!!!

10101010
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Tror att det finns många luringar i en sån här branch, helt klart, men skulle gärna vilja testa ändå. Poocorn, har sökt en hästpratare ett tag, ett litet pm..
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Testa kan du alltid göra men ta det med nypa salt vad dom säger.
Jag själv tror inte på det med "hästpratare".
Tyvärr är det folk som lurar och tyvärr oxå tjänar pengar på det,nutidens hästskojare brukar jag kalla det.
Men testa kan man alltid göra så länge dom inte skadar hästen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 369
Senast: Nepenthe
·
Anläggning Jag har sedan tidigare skapat olika ”inlägg” om mitt stall, nu undrar jag en gång för alla vad ni tycker om mitt nuvarande stall. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 786
Senast: Diabetikern
·
Anläggning Läste i tråden om att sälja en äldre häst, och såg där åsikten att en gammal häst inte ska behöva byta miljö, flock, stall osv. Ser det...
2
Svar
37
· Visningar
3 674
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag åkte och red en privatlektion på en ridskola 40 minuter bort idag. Min kamrat för dagen blev en söt brun ponny. När jag satt upp och...
Svar
5
· Visningar
1 629
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp