Hästpratare? Äkta?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hästpratare? Äkta?

Min åsikt om det hela är att jag kan inte säga att jag tror på det full ut. Men i mitt fall har vi haft en person ute för att "prata" med mina hästar 2 olika, och i båda fall har ALLT stämt in på hästen. I sådana fall tror jag på precis det hon säger. Jag menar när hon tex kan peka ut samtliga skador min häst har haft (och det är ett par, och inget som syns utanpå), även berätta händelser som hon inte skulle kunna ha någon som helst aning om och framförallt "återberätta" saker som jag bokstavligt har sagt till hästen.. Då säger jag helt klart att jag tror på det HON säger, menar inte att jag tror på allt och alla som anser sig vara "hästpratare".

Jag fick de bevis jag behövde för att tro på Denna person och hennes kunskaper.
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

KL

Som tidigare nämnts, finns det risk för att hästen utsätts för onödigt lidande om man använder djurkommunikation istället för att anlita veterinär. Men även hästägaren kan drabbas. Jag läste om ett fall, där ett par som ägnat en stor del av sitt liv att hjälpa djur, tog hand om en 3-årig häst. Denna häst kom från utlandet och stod i samma transport som en annan häst de hade köpt. Det fanns dock ingen ägare till denna andra häst, så paret tog sig an den. Tyvärr hittade de hästen död i sin box en tid senare. Naturligtvis blev de ledsna och ville gärna ta reda på varför hästen hade dött. Men istället för att beställa obduktion, bad de en hästpratare om hjälp. H*n fick kontakt med hästens ande :angel: och berättade att hästen tagit livet av sig, för att den var så rädd för att bli tillbakaskickad. Varför säger man så? :eek:Det är ju bara att lägga skuld på paret för något de absolut inte kunnat påverka? Sanningen är ju givetvis att hästen troligtvis hade en medfödd skada eller svaghet på ett blodkärl som ledde till hjärnblödning.
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Jo, min systers kompis tog en hästpratare till sin häst.

Hon hade nämligen hyrt en shettis som sällskap men hennes häst ville inte släppa in shettisen så att de kunde bli vänner.
Hästprataren / Hästviskaren berättade att hennes häst ville inte bli vän med shettisen för att han var rädd att hon skulle åka sedan. För hennes häst hade nämligen tidigare haft två andra hagkompisar - en stor brun häst och en liten brun. Båda två hade åkt och han ville inte att det skulle hända igen...

På något vis löste hon också problemet...




Hahahah när jag läser igenom det låter det helt konstigt :rofl: :banana:
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

jag har haft ut två olika hästpratare. den första var rena bluffen hon sa saker som även jag kunde berätta om vilken häst som helst.. hmm så då blev jag helt anti mot hästpratare.. sen när jag böt hovslagre till mina hästar så började denna kille prata om saker han fick från hästen och det stämde. :P hmm så han fick mig att ända uppfattning. han berättade saker som han verkligen inte kunde veta om mina hästar, vissa saker visste inte ens jag men när jag ringde till ena hästens uppfödare så fick jag veta att även de stämde de han berättade om hästens första levnadsmånader..

Men man ska vara skeptisk,, det finns nog VÄLDIGT många som tror sig kunna... Man lär nog ta allt med en nypa salt..

Jag tycker att alla får tro det dom vill :) Men jag har då gått från att vara helt anti till att tro att vissa kan :)
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Ja. E är "min" kommunikatör. Vill fastslå återigen till alla. Jag tror inte på ALLA pratare där ute. Jag tror på EN, som har bevisat det för mig. Jag ringer inte henne före veterinären. Är hästen fysiskt sjuk, så ringer jag veterinären. Däremot om vet inte kan hjälpa mig, inte hittar fel osv, då ringer jag henne direkt.. Man måste ju kunna se helheten.
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Ja det är ju tur att det finns en som kan prata med djur. Att just din är den som kan, fast att det tydligen inte går att bevisa vetenskapligt. :grin:
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

KL Det fantastiska är väl att hästarna berättar hela sin livshistoria för hästpratarna. Hur får man dem till det? Brukar hästar stå och tänka tillbaka på sitt liv regelbundet, eller är det bara när en människa får telepatisk kontakt? Vi vanliga människor får nöja oss med ett "Hej, vem är du? Har du godis? Klia lite längre upp, ja, där, det var skönt! Ska vi gå ut nu?".
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

det är så med min häst med att om jag tänker att idag kommer hovis så du måste stå inne ,, så kommer hon inte så det gäller att inte tänka bara göra , när jag rider så tänker jag galopp så galopperar hon utan att jag gör fattning,

så jo dom vet mer än vi tror våra vänner.
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Fast det du nämner är ju klockren avläsning av människan som hästen gör. Det handlar inte om att hästen kan läsa dina tankar. En ryttare som "tänker" galopp får hästen att galoppera - det här brukar läras ut på ridskolan och är inget unikt.
Min katt vet precis vad som väntar innan jag ens börjat plocka fram kattburen och vi ska åka iväg. Varför? För att katten läser av mig direkt och det obehag jag känner för att behöva åka. Samma sak så vet din häst att något är på väg att hända just den dagen, t.ex. om hovslagaren ska komma.

Du har bara valt att tolka det som intelligent tankeöverföring och inte att din häst faktiskt har förmågan att läsa/känna av ditt kroppsspråk.

/V
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

vet rent ut sagt fan inte! Är det inte lite bluff å båg inspirerat? jag menar,jag vill inget hellre än att kunna prata med hästar,men ska vi gå på allt dessa människor säger? Och dessutom tar bra betalt för att säga? Hästhållning i sej är dyrt,foder,hovslagare,veterinär mm.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 370
Senast: Nepenthe
·
Anläggning Jag har sedan tidigare skapat olika ”inlägg” om mitt stall, nu undrar jag en gång för alla vad ni tycker om mitt nuvarande stall. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 786
Senast: Diabetikern
·
Anläggning Läste i tråden om att sälja en äldre häst, och såg där åsikten att en gammal häst inte ska behöva byta miljö, flock, stall osv. Ser det...
2
Svar
37
· Visningar
3 674
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag åkte och red en privatlektion på en ridskola 40 minuter bort idag. Min kamrat för dagen blev en söt brun ponny. När jag satt upp och...
Svar
5
· Visningar
1 629
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp