Bukefalos 28 år!

Haflingersnack - nya tråden

Sv: Haflingersnack - nya tråden

*kl*
Vilken tur att man hade duktig fotograf med idag, så jag fick så många fina bilder (hm... :angel:)

32861215.jpg

32861219.jpg

32861218.jpg

32861214.jpg


Tycker ni jag ser alldeles för stor ut på henne? Jag börjar fundera på om jag har köpt en alldeles för liten häst, eller ja ponny. Sista bilden är ju enda från sidan, men den ser ut som om fotografen stått högre än hästen då det blev lite konstigt perspektiv. Nirre är som sagt 147, jag är väl ca 165 och väger 64kg.

Här har ni en bättre bild från sidan, men den är från första ridturen hemma så hon är väldigt fet och spänd ;).
32861226.jpg
 
Sv: Haflingersnack - nya tråden

Tycker inte att du behöver oroa dig för att du skulle vara för stor. Hon är ju en stor D-ponny av viktbärande ras. Tycker ni ser ut att passa utmärkt ihop:)

Haflinger har i allmänhet inga problem med att bära upp vuxna ryttare. Lite bildbevis från nätet:)
Dressurquadrille_04.JPG
(Bild www.haflinger-tirol.com)

a_25_Nebos.jpg
(Bild www.haflinger-online.de)
 
Sv: Haflingersnack - nya tråden

Tack, det var skönt att höra :). Ja, dom där ryttarna lär ju vara längre än mig och så mycket högre kanske inte pållarna är och det ser bra ut.


Hm, varför har inte Nirre lika lång och vacker pannlugg som hästarna på bilden för :p
 
Sv: Haflingersnack - nya tråden

(Knapplån)

Lite Off Topic kanske, men:

feux-artifices-2748.gif


GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN DAILAN KIFKI! :love:

gateau3.gif


pom-pom-girl2.gif
pom-pom-girl2.gif
pom-pom-girl2.gif
pom-pom-girl2.gif
 
Sv: Haflingersnack - nya tråden

En sen presentation av våra haflinger också när jag ändå är igång.

Knappekullas Waquero född 1994. Världens snällaste och bästa lilla hoppgalning. :love:
Han bor hos Matilda nu, som är ryttaren på bild nummer 2.
DSC_6121.jpg



Och så har vi barbiehästen Stormwind född 2003
29833751.jpg

32422722.jpg


och våran snälla, söta, goa Wackeravkomma/Waquerobrorsdotter, Corvette, också född 2003
32339865.jpg

32492917.jpg
 
Sv: Haflingersnack - nya tråden

Grattis! :banana:.

Nirre fyller 12 år snart, den 19 Februari :).

*kl*

Jag som tyck det varit så skönt att hon har vart så lugn och fin att jag kunnat slappna av lite på hästryggen blev lite förvånad när det kom en liten stegring på ridturen idag (dock kändes det mer som ett litet glädjeskutt) samt att det krävdes lite övertalning på ett ställe under ridturen att vi faktiskt skulle fortsätta framåt. Vet inte om hon var lite extra tossig idag igen pga att hon fått stå fredag-lördag + den kyliga vinden som var ute idag.

Men i fredags kändes hon kanon! Vi hitta en gräsväg med lite snö på så vi kunde trava lite (annars är det ju stenhårt nästan överallt) samt galoppera lite längs en åker. Vår första utegalopp, det gick bra fröken var dock pigg och ville nog gärna ha sprungit både mer och fortare :D.

Älskade ponnybus!
32861933.jpg

32861935.jpg

32861936.jpg
 
Sv: Haflingersnack - nya tråden

Det är klart att det ska vara en haflinger på tårtan! :rofl:
Eldfuxen fick den länkade tårtan (tillsammans med det andra födelsedagsbarnet) tror det är något år sedan.
 
Sv: Haflingersnack - nya tråden

Det var den finaste tårtan jag sett!!:D Gud så söta ni är:love: Grattis Grattis och du va himla snygg i håret på bilden oxå:laugh:
 
Sv: Haflingersnack - nya tråden

Än en gång -

TACK ALLA :bow::bow:

Ja den tårtan glömmer jag aldrig - och inte ni andra heller skulle jag tro :bump:
 
Sv: Haflingersnack - nya tråden

knapplån

Liten och nyfiken:)
DSC03185.JPG

Inte lätt att ta tjusiga bilder med en Bisko-mule i linsen hela tiden;)
 
Sv: Haflingersnack - nya tråden

*kl*
Idag sprack min teori om en avramling per häst, tusan också.
Jag har fått smaka på snön idag ;). Dock var det väldigt odramatisk. Vi travade på vårt lilla gräsväg, Nirre var lite småspänd för nått längre fram men vi trav på tills hon tvärnita och jag fortsatte framåt :). Hon stod kvar så snällt så det var bara skratta lite åt det hela och hoppa upp igen. Jag som var så imponerad över min balans när hon stegra sådär högt en gång var inte alls lika imponerad av min balans idag...

Jag hade tänkt mig en hyffsat lång tur i helgen på en väg jag glömt bort, men det lär ju inte mina tår palla i den här kylan :(
 
Sv: Haflingersnack - nya tråden

Här kommer en liten uppdatering från Waradero och utte. :)

Den stora nyheten är att vi bytte stall vid månadsskiftet och står nu i ett litet kollektivstall med 4 boxar. Bytet gav oss jättefina hagar utan lera, fantastiska ridvägar, belyst paddock, skrittavstånd till ett litet ridhus och det bästa av allt, gångavstånd hemifrån!

De nya kompsarna är en nordsvensk, en shettis och en travare (aktivt tävlande). Vi trivs super än så länge och efter en svacka känns det roligt att ha häst igen!

Waradero med sina nya kompisar
kompisar.jpg
[/IMG]

Hagen som gränsar mot en "granskog"!
granskog.jpg
[/IMG]
 
Sv: Haflingersnack - nya tråden

Fin han(?) är!

*kl*

Jag har äntligen fått tummen ur och mailat en tränare för en klubb i närheten, och det visade sig att hon hade ledig tid! :banana:. Jag har inte tränat för någon på sisådär 8 år :o, så det ska bli superkul och ytterst behövligt. Dock känner jag mig redan nervös... Frågan är hur min lilla Nirre kommer tycka om att åka iväg och träna i ridhus, hon kan ju vara rätt så livlig när något nytt händer ;). Men jag får se till och åka till ridhuset några gången innan träningen börjar, och se hur hon reagerar :).
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 835
Senast: CaisaCax
·
IT & mobiler Jag har äntligen fått en ny telefon och har gjort överföringen mellan nya och gamla. Jag har inte satt i nya SIM kortet eller...
Svar
11
· Visningar
475
Senast: sweep
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
348
Senast: Sharpless
·
Övr. Katt Min nuvarande kattfröken börjar bli till åren och jag börjar överväga att flytta från landet och bli stadsbo, så jag börjar så smått...
2
Svar
24
· Visningar
681
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp