Haflingersnack - nya tråden

Eldfuxen

Trådstartare
Sådär, dags för en ny snacktråd för haflingerfolket! :banana: Välkomna hit allihop, nya som gamla. :)
 
Sv: Haflingersnack - nya tråden

Hm, tror du jag kan vara galoppstammad precis som mina hästar? Jag menar eftersom jag är så rysligt snabb? :D
 
Sv: Haflingersnack - nya tråden

Haha, tänk att du alltid hinner först Eldfuxen!! :D

INSTÄMMER........:D

Men först med den traditionella presentationen av trådens haflinger får väl jag bli........:)

liz.301/T Alpkogel och liz.339/T Wellenbrecher heter mina pojkar.
Attle och Wellenwind mina småkillar född 2011
Vårt avelsto Samora samt efter kåring (premiering) hoppas jag att även Ondulein blir avelsto.
Pensionären avelstoet Liva:love: är numera min ridhäst och still going strong.
Vi har två haflinger till, ett sto är till salu och en haflinger inakoderad.
Så ser mitt gäng ut..........:banana:

Fler som vill presentera sig i den nya tråden............:rofl:
 
Sv: Haflingersnack - nya tråden

Vad är det för sto du har till salu?? :)

Du får gärna skicka ett Pm, om du inte vill skriva det här =)
 
Sv: Haflingersnack - nya tråden

Jag hänger också på med en presentation :) Har varit ganska osynlig här i tråden på sistone, men jag följer er någon gång i veckan.

Luizza heter mitt sto som föddes 2005. Importerad från Tyskland 2009.
e: Newstyle, ue: Amadeus

img_0043-red-blogg_182462580.jpg


img_0064_161210077.jpg
 
Sv: Haflingersnack - nya tråden

Jag kan ju också lägga in en presentation och försöka hänga med i haflingersnacket :laugh:

Jag har en haflingervalack på 13 år. Stanzer heter han :)

32411047.jpg
 
Sv: Haflingersnack - nya tråden

Hakar på presentationen :)

Mina två små hjärtegryn är:
Från v. Havanna f. 2008 (två år på bilden och tjockis) e: liz. Weltwind ue: Buchberg och Wildkönig f. 1992 e: Wildhüter 3 ue: Nino
38320_443062107111_611572111_6074494_5945400_n.jpg
 
Sv: Haflingersnack - nya tråden

*kl*
Har ju skrivit en del i gamla haflingertråden de senaste månaderna, men om någon har missat det så:

Jag är nybliven haflingerägare (Edelbluthaflinger).

Nirvana född:2000
32849638.jpg


Nirvana är ganska osäker när hon är ifrån andra hästar samt en riktig testare, så jag koncentrerar mig på att få henne till en vettig hobbyhäst/skogsmulle. Tanken är att vi ska börja rida för instruktör snart så vi kan utvecklas lite tillsammans :). Och det går faktiskt väldigt framåt!
 
Sv: Haflingersnack - nya tråden

Då hakar jag också på:)

Marquesa, gammeltant och min älskling:love:
untitled.bmp

född 1985 e liz. Wintersturm - Ankhan

De två små nyförvärven:)
Nispero, aka Pelle
DSC03079.JPG

född 2011 e Nevitano - liz. Wirbelwind

Bisko
DSC03086.JPG

född 2011 e liz. Barolo - Natif

Och som jag tjatade om i förra tråden:) den som är mer nyfiken på min flock kan följa länken som finns under mina kontaktuppgifter.
 
Sv: Haflingersnack - nya tråden

Jättefina haflingers alla har :love:

Haflinger ser alltid så glada och nyfikna ut :laugh:
 
Sv: Haflingersnack - nya tråden

Bäst att jag presenterar mig med.

Jag har en vallack f-96, som heter Wincent, e: Liz. Wildkogel u: Ulli DK???? ue: Liz.Afghan
Vi är båda importer från Danmark och har känd varandra sen Wincent låg i magen på sin mamma. Har ägt honom sen 2006 (Dock var han ute på foder två första åren).

Så här söt var han som föl:
Bild026.jpg


Ungefär ser han ut nu (svårt att få en bild med uppmärksamhet mot kameran;))
Bild%252520019.jpg


Vi har kämpat lite med knäledsinflammationer denna hösten tyvärr. I morgon ska vi på återbesök för att kolla om han är bra nu. Han känns i alla fall mycket bättre nu än innan. Så håll tummarna för oss allihopa, så att vi äntligen kan komma i gång på alvar.

I söndags klipptes han i hopp om att vi kan sätta i gång nu. Första gången jag ser honom klippt, så det känns fortfarande lite ovant.

Bild%252520130.jpg
 
Sv: Haflingersnack - nya tråden

Snefnugg Jag var inne för att besöka er hemsida, men det gick inte. Har ni inte kvar den eller är det något fel?
 
Sv: Haflingersnack - nya tråden

I går var vi i väg på återbesök och nu äntligen är Wincent friskförklarat. Vi kan börja sätta i gång igen. Vad härligt det ska bli:bump:

Red en liten runda i morse på honom mest i skritt, men även några travsteg. Vilken energi han har nu:o Han studsade med mig tre gånger av bara glädje och gick på som ett litet ånglok, ser så mycket framemot att börja rida och träna nu.

Så här pigg var han...
Som en liten fölunge:love:
Bild032.jpg
 
Sv: Haflingersnack - nya tråden

Välkommen till tråden, Ponsse! Och så konstaterar jag att ännu en häst är släkt med några andra i tråden. För Stanzers morfar är ju liz. Wildkogel! :)
 
Sv: Haflingersnack - nya tråden

Jga har två guld gossar! :)

Vi börjar med den äldsta:

Michelangelo -99
Är väl egentligen ingen haflinger för han är stamlös. Men jag tror inte han kan vara så mycket annat!
Han rids, körs och allt annat man kan göra med sina hästar. Startade LB med fina procent 2010 och klassade ut 20 "dressyrhästar" ;)


Den andra gossen är Nelwin -08. e: Nilton 25 ue: Nestor 14
Han håller på att ridas in, eller ja vi kan skritta, trava, galoppera, stanna och för det mesta funkar även styrningen! Han är oxå inkörd men har inte fått några egna körgrejer som passar än, så på den fronten är det rätt lugnt!

Tydligen har alla min bilder försvunnit men här kommer en bild på båda från julafton iaf! Storasyster sitter på gammel gul och Nelwin är jätte trött efter en lite galopp :)
32832440.jpg

Jag hoppas jag får ordning på korten snart! :(
 
Sv: Haflingersnack - nya tråden

Blev en dubbelpost ... Nähä. Men vad konstigt. Jag får logga ut och se om det funkar senare. :)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 608
Senast: CaisaCax
·
IT & mobiler Jag har äntligen fått en ny telefon och har gjort överföringen mellan nya och gamla. Jag har inte satt i nya SIM kortet eller...
Svar
11
· Visningar
387
Senast: sweep
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
312
Senast: Sharpless
·
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
769
Senast: Mint
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Färgtråd III
  • Födda -21

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp