Bukefalos 28 år!

Haflingertråden del V!!!

Sv: Haflingertråden del V!!!

åh tack så mycket!!

ska lägga ut en förfrågan där, se om någon vet något :D
 
Sv: Haflingertråden del V!!!

Ja det lilla jag sett av honom gillar jag verkligen :love: Ingen som råkar ha en bild eller två till övers på honom? :D
Vem är han efter förresten?

Jag väcker den här tråden till liv med ett svar till Poison-heart!

Med lite list hittade jag nämligen Stradivaris gamla sida på PonyParks hemsida (eftersom han inte står där längre hoppas jag att det är OK att länka ...)

http://www.haflingerzucht.com/stradivari.htm

Där finns både (två) bilder, info och stam! :)

Sen hittade jag den här lilla filmsnutten på youtube också: http://www.youtube.com/watch?v=DFviCqm2Nt4&feature=related
 
Sv: Haflingertråden del V!!!

Åh tack! :laugh::D
Relativt okänd stam (för mig) men Strato står väl på pony park nu om jag inte minns fel.

Han är sannerligen en trevlig gosse!
 
Sv: Haflingertråden del V!!!

Steinach är ELIT-premierad, hans avkommor vann mest prispengar i sporten för något år sedan, och han har höga bruksprovsindex (130 i ridning, 123 i körning).

Steinachs farmor Truida är flerfaldig holländsk champion och mor till 6 eller 7 godkända hingstar (:eek:).

Steinachs mormor Moni var elitsto och tysk champion (Bundessieger).

Själv gick han tvåa vid premieringen i Münster-Handorf 1994, och ettta vid bruksprovet 1996.

Stradivaris mormorsfar Hofmarschall var en fantastiskt fin hingst av "den äldre typen", med otroligt bra rörelser. Han segrade bl.a. vid DLG-utställningen och vann "Ehrenklasse" (typ veteranklassen) vid den tyska "riksutställningen" (Bundeshengstschau) 1998 i Alsfeld. Dailan och jag var där och beundrade honom! :love:

Sådär, nu vet du lite mer om stammen! :)

Strato står inte på PonyPark, han är (var?) en holländsk hingst. Däremot har ju PonyPark en annan hingst e. Steinach nu - Steintänzer.

Håller för övrigt med dig om att Stradivari är trevlig! Inside information: Han var faktiskt så snäll att ridlägerbarnen på PonyPark fick rida honom, och de brukar inte få rida hingstarna (av säkerhetsskäl). :love:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb En av grannarna ska ta studenten. Hon kom över och bjöd in oss. Det var trevligt. Vi snackade lite om just att ta studenten. Ska det...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
2 781
Senast: Halcyon
·
Kropp & Själ Söndag natt hamnade jag på sjukhus pga allergisk chock. Fick komma hem efter medicin och några timmar på observation. Igår kväll kom en...
Svar
18
· Visningar
972
Senast: lil-sis
·
Fritid Nu när våren är på väg kan vi väl dela med oss om vi haft någon trevlig naturupplevelse. Stort som smått. I fredags såg jag fyra rådjur...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
4 410
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
1 902
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp