Bukefalos 28 år!

Hallå där! Vad håller du på med? del ??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har inte vågat väga mig på flera månader. Nu gjorde jag det. Jag har lagt på mig 3-4 kilo på min korta kropp.

Som om det inte räckte med skit.
 
God morgon och Gott Nytt År allihop!
Här har väckarklockan nyss ringt och jag funderar på att hänga med på en hundpromenad med kompisar på andra sidan stan. Det är alltid så härligt att se vovvens förväntan när jag packar ryggsäcken :love:
 
Jo, det vet jag att man kan ha men det som är så konstigt är att efter avslutad amning för sisådär 7 månader sen så försvann all mjölk. Varenda droppe på en gång. Jag är en är dom som verkligen får kämpa för att ens få ha någon produktion annars sinar jag på en gång så helamning i 5 1/2 månad var över förväntan (sen försvann mjölken). Och nu ca två veckor har jag fått tillbaka mjölken/vätskan så pass mycket att det läcker och blir fläckar på kläderna och brösten spänner. Det känns jätteskumt..
Första delen var ju precis samma för mig. Men jag förstod inte att det var så mkt vätska det handlar om. Det låter lite ovanligt. Fråga sköterska på bvc eller ringa gamla barnmorskan?
 
Vaknade till av raketerna från byn, men kunde somna om rätt fort. Väldigt skönt att inte behöva tillbringa nyår i stallet med skitskraj häst :heart
Vid nya stallet skulle ingen skjuta raketer :)
Nu ska jag ut och rida :bump:
 
Sovit dåligt, vaknat men är trött. Ska pusha mig själv att gå upp snart, ska iväg och träna med hunden om dryga timmen. Och jag vet att det kommer bli kul.
Imorgon jobb, tisdag soooova.
 
Låg och läste så jag somnade inte förrän efter tolvslaget. Känns riktigt fint att skriva det.
Min hjärna orkade med en hel bok och jag SÅG att läsa. Har inte orkat läsa på väldigt väldigt länge. Tänk vad ett par påsar blod kan göra. Rena miraklet.

Fick en fin nyårshälsning på facebook från en älskad vän som jag tyvärr inte träffar så ofta. Hon är en offentlig person och har sina dagar fyllda av uppdrag och åtaganden så vi ses bara någon gång ibland. Hälsningen värmde.
 
Gott nytt år önskar de tre rådjur som hälsade på för en liten stund sedan. :)
15747500_1508258612538313_8709540061960737795_n.jpg
 
Haha, T avhandlades för många trådar sen :p I korthet en kollega från annan arbetsplats. Vi har bestämt att vi ska åka jorden runt om 12,5 år. Då är nämligen hans barn vuxna och han kan lämna sin fru.
Helt orimligt och galet men vi får väl se :p

Ni skriver på tok för mkt för att jsg ska hänga med, erkännes :D

Jamen det var ju inte så farligt! Jag tänkte i banorna vad för klientel du jobbar med o det längsta straffet jag fått för mig är 12 år :o :rofl:
 
God morgon, och gott nytt :)

Ligger o sängen och drar mig, så skönt! Blev en mycket trevlig kväll igår :) Större delen spenderades hemma hos @Killaloe oxh Svansson, med god mat och film :love:
Tolvslaget stod jag i ena hästens Box och distraherade från smällandet med Hö och genom att sjunga för henne. Förhållandevis bra gick det ändå, och jag är nöjd med mig afton. Särskilt då jag haft lite oro över hur den skulle bli!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Såg första avsnittet av den danska serien Huset. Glatt överraskad blev jag. Där får man se vilket klientel gängkriminella är. Sen kommer...
2
Svar
22
· Visningar
1 619
Senast: Smoothi
·
Gnägg Men vad trist att hästnet ändrat hela layouten. :( Jag som gillade att söka på ras redan på första sidan. Jaja, kanske lika bra att man...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 034
Senast: ameo
·
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 641
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
95 96 97
Svar
1 923
· Visningar
55 291
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp