Bukefalos 28 år!

Hallå där! Vad håller du på med? del ??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nehepp, nu blir det sängen här hemma. Var ute och tog en cigg förut och då hörde jag att någon av hästarna låg och rullade. Nu är det knäpptyst från stallet så jag hoppas att de har gosat ner sig i spånet för att sova. Jag ska ta med mig katterna (om de vill ;) ) och gosa ner mig under duntäcket jag.

Natti och Gott Nytt År tråden :heart
 
Gott Nytt Buke :)
Vi har varit och lekt på Escape House och kom för en stund sen tillbaka från restaurangbesök. Nu dricker vi drinkar och spelar Mario Kart. Hoppas ni har det fint på era håll :)
 
Kom just in från 6km i mörker ,inget regn men massa vattenpölar och helt tyst ute.
Min granne (på andra sidan åkern 1 km bort) som skickade upp några raketer förra året var inte hemma så jag får nog titta på tv eller köra in till byn om jag vill se fyrverkeri.
 
Jag orkade inte gå till grannen och fira nyår, jag blev rätt sänkt av den där jävla tandhistorien och är inte speciellt social så vi ska träffas nästa helg istället. Först dra ut eländet, sen in och spola igår och få en antibiotikatuss i såret och käka Ipren betyder inga hårda saker att tugga på, definitivt ingen stek som det skulle bli till middag, ingen alkohol, inte ens ett glas vin och där nånstans tog orken och lusten slut. :wtf:

Jag roar mig istället med den årliga traditionen att sända piratradio över bygden, musik och reklam från 80-talet och ikväll hörs jag LÅNGT fick jag nyss bekräftat. Jag reläar en live-station från nätet UTAN fiber och med BARA mobila bredbandet, nåt som inte går enligt fiberfetishisterna. :p
 
Jag orkade inte gå till grannen och fira nyår, jag blev rätt sänkt av den där jävla tandhistorien och är inte speciellt social så vi ska träffas nästa helg istället. Först dra ut eländet, sen in och spola igår och få en antibiotikatuss i såret och käka Ipren betyder inga hårda saker att tugga på, definitivt ingen stek som det skulle bli till middag, ingen alkohol, inte ens ett glas vin och där nånstans tog orken och lusten slut. :wtf:
:heart Lider med dig
 
Har plockat fram nyårsbakelser som jag köpte på ica, fixat en kopp te och funderar på att klä mig i något roligare än en stor, noppig tröja :p Har musik på högre volym än vanligt för att överrösta fyrverkerierna och sjunger med hela tiden. Får några retfulla sms från mannen jag träffar också.
Helt ok nyårsafton det här ändå :)
 
Nu är fisken i ugnen. Och såsen på spisen. Men de två går inte att ha igång samtidigt. Vi ska fixa det, någon dag :p

Bär precis hinna äta innan det är dags att kolla till ponnyerna igen.
 
Funderar på hur länge ungarna orkar hålla sig uppe :p De fick vara uppe hur länge de vill idag, just nu sitter de och skrattar åt Looney Tunes :D
 
Tänkte åka upp på fjället och kolla på fyrverkerier men har sådan värk och kramper i ena benet att jag knappt kom uppför trappen så det blir att stanna hemma och trycka i sig piller iställer för något med sprit i !:yuck:
 
Tänder är en jävla uppfinning, där lyckades konstruktören inte alls. Man skulle ha som hajarna, byta tänder hela livet. Jag fick ju mina kvaddade iom. olyckan så jag ser ut som en tjackpundare i truten där mer än hälften är väck. Jag fick tom. "rådet" att dra ner på spriten av en AT-läkare, en som dessutom knappt kunde göra sig förstådd på svenska. :rage:

Ja jag ÄR rasist, förra tandläkaren jag var hos stack hål genom tungan 2 ggr med virknålen,,,,,,,, svensk,,,,,,inte på en fläck och nu är han av med legget fick jag veta. :meh:
Den jag gick hos som barn var inte HELLER svensk utan hade troligen gått i lära hos doktor Mengele, må kärringhelvetet få evig tandvärk och borras dygnet runt utan bedövning. :mad: Vem man än pratar med om henne så minns alla henne med fasa.

Fast den nuvarande tjejen från Bosnien, HON är helt outstanding, så jäkla skicklig och trevlig och med samma sjuka humor som mig. :p
 
Tänkte åka upp på fjället och kolla på fyrverkerier men har sådan värk och kramper i ena benet att jag knappt kom uppför trappen så det blir att stanna hemma och trycka i sig piller iställer för något med sprit i !:yuck:
Det är bara skit med hela mänskligheten. :cool:
 
Nån smällde smällare/fyrverkerier i byn när vi var ut med labben tidigare ikväll. Han brukar aldrig bry sig, detta smällde dock rejält så jag själv fick ont i huvudet. Sen dess har han kollat upp och gäspat när det smällt nära. Fan fan fan :mad: .
Det får bli ett tuggben strax innan tolvslaget.
 
Japp det har du rätt i bara skit med alltihop .Skulle vara ett nackskott då man fyller 50 så man slipper plågas och ligga samhället till last
Eller också får man gå ner sig i en surmosse,,,,,,,,eller göra som gammelälgen gjorde här veckan innan älgjakten, lägga sig och självdö nedanför jakttornet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Såg första avsnittet av den danska serien Huset. Glatt överraskad blev jag. Där får man se vilket klientel gängkriminella är. Sen kommer...
2
Svar
22
· Visningar
1 613
Senast: Smoothi
·
Gnägg Men vad trist att hästnet ändrat hela layouten. :( Jag som gillade att söka på ras redan på första sidan. Jaja, kanske lika bra att man...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 033
Senast: ameo
·
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 624
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
92 93 94
Svar
1 870
· Visningar
53 645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Häst
  • Hage
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp