Sv: Halvhalt

Det gjorde jag och mina kompisar också när vi var små, men nu:cool:
Rider inte barbacka nu.

Ja, när jag tänker efter så red jag faktiskt en hel sommar barbacka på min ponny eftersom jag var tvungen att jobba ihop pengar till en sadel. Minns inte så noga, men jag vet att det inte var några korta turer vi red. Så det är nog så när man är liten.
 
Sv: Halvhalt

Just det där med att bygga energi har vi problem med. Min häst (ett arabiskt fullblod;)) har en förmåga att antingen vara slö och likgiltig och släpa benen efter sig eller så blir hon nervig och spänd och börjar svettas. Jag vill inte ha en häst som är sjöblöt av nerver och inte heller en häst som släpar sig fram i gruset på banan.
Taktiken har hittills varit TEMPOVÄXLINGAR...till leda...men hon somnar så fort hon kan igen. Säjer jag till henne på skarpen så spänner hon sig, Alltså, ärligt talat, vi är nog ganska lika hon och jag:rofl::rofl::rofl:
Någon som har förslag på hur vi blir mer sansade:)
 
Sv: Halvhalt

Använd "bollsätet" för att bibehålla takt o energi- inte skänkeln.
du kommer att få en lyhörd häst som är vaken utan att vara nervig.
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 942
Senast: iNHALE
·
Skola & Jobb Själv har jag sökt två olika kurser för att jobba med skrivprojekt. Sen har jag sökt en kurs om brödbakets kemi . Alla är på distans...
2
Svar
26
· Visningar
793
Senast: __sofia__
·
Skola & Jobb Jag skulle behöva läsa upp Matte från gymnasiet. Då hette kursen Matte B, och nu förstår jag att den heter Matte 2 a, 2b och 2c och att...
Svar
16
· Visningar
807
Senast: Linn-Nora
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
870

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp