Bukefalos 28 år!

har ett litet problem.

annie_cool

Trådstartare
hej våran hund som 2 år och är en hane. han har börjat att attackera folk. bieter dem och sånt det skäller på folk. och andra saker som tex fordon och cyclar. det har han inte gjort förut så varför han börjat nu med det?

det kan ju bli en livsfara om han attackerar folk på det visset tänk om vi måste avliva honom.
:cry:

gek mej tips eller råd hur man kan göra för att han ska sluta med det.
 
Sv: har ett litet problem.

Börja med att kastrera, sedan tror jag att den bästa hjälpen kan ni bara få från en bra tränare som träffar hunden live.
Vi har en tränare som hör til "IMMI" jag är inte helt insatt, men som jag förstår det är det lite mjukare och friare träningsmetoder som används, passar oss väldigt bra, du kan juggolga på det och se om det kanske är något för er.
Kolla om det går att komma till tränaren utan hund och se hur denne jobbar med andra hundar, jag gjorde så då vår tränare har öppna träningstillfällen då man tränar i grupp, då fick man en möjlighet att skaffa sig en uppfattning om huruvida dennes träningsmetoder faller en i smaken.

Men oavsett hur, sök hjälp av en tränare, live!
 
Sv: har ett litet problem.

Minns inte vem som sa det, men någon pratade om att hanhundar ju blir könsmogna vid omkring 6 mån ålder, men de kan mycket väl vänta upp till tvåårsåldern innan de blir "mentalt" könsmogna, och alltså börjar bete sig aggressivt osv.
Kanske är det därför er hund blivit sådär plötsligt.

I övrigt kan det vara bra att hos veterinär utesluta att det inte är en sjukdom som orsakar beteendeförändringen.
 
Sv: har ett litet problem.

kanske det. han är annars hur snäll som hälst.när man är inne i huiset det bara när man ska gå ut så blir han så.
 
Sv: har ett litet problem.

har du undersökt hunden hos en veterinär? för att utesluta fysisk orsak till de förändrade beteendet?
 
Sv: har ett litet problem.

då tycker ja att du ska be en veterinär kolla igenom hunden..plötslig beteende förändringar kan tyda på smärta
 
Sv: har ett litet problem.

Så där blev min 4männings hund på äldre dar visade sig att det var en tumör. Men kan ju också vara hormonerna. Så kolla med vet.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 703
Senast: alicegard
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 258
Senast: Migo
·
Hästhantering Hej! Jag behöver hjälp med lite råd och tips gällande skoning. Jag har haft min häst i fyra år. Första året gick det jättebra att sko...
Svar
11
· Visningar
1 642
Senast: tuaphua
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 317
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp