"Har inte kunnat rida på hela vintern för all snö och is"

Sv: "Har inte kunnat rida på hela vintern för all snö och is"

Vilken tur för dej att det gått så bra. Den här vintern har varit ett helvete för oss. När det är under 15 minus kan jag inte rida, jag kan inte ens hålla i tyglarna. Har 'oidentifierad bindvävsinflammation' som dödar mina leder när det är kallt. När det varit lagom temperatur har det blåsit så alla vägar har blåst igen. Då fick man gå till stallet, och var man där för länge blåste vägarna igen så man fick pulsa genom en halvmeter snö hela vägen hem igen (3,5 km). Resultat: döda leder igen.

Den enda ridväg vi har haft är en grusväg på ca 150 m. De andra vägarna har trafikerats av traktorer som plogat och fartdårar. De blev så smala att bilarna skrapade backspeglarna i snövallarna, no way att jag rider där. Ungefär 400 m mellan varje plats man kunde möta en bil, väl trafikerad väg där folk kör som dårar.

Att försöka ta sej till ridhus var dödsdömt, då det knappt gick att köra bil uppför backen från stallet. Polerad snö med glansis under, hjulen bara spann. Antispinn, anti-allt, fyrhulsdrift, inget funkade. Stallägarens traktor trasig så vi kunde inte ploga upp gärdena för att rida heller.

Vi tömkörde på grusvägen ibland, men det gav knappast någonting. Och ja, vi är med i bantningstråden och ja, jag vill hålla igång honom. Nästa vinter står jag förhoppningsvis inte i samma stall utan ett med ridhus, där inte vattnet fryser vid minsta lilla minusgrad och vi faktiskt har något som kan kallas ridvägar. Den här vintern har gjort mej väldigt bitter och ridlusten har försvunnit.
 
Sv: "Har inte kunnat rida på hela vintern för all snö och is"

Det där är ju lite beroende på var man bor, hur det ser ut i ett visst områden. Jag hör till dom som alltid underhåller mina hästar 3 ggr veckan vintertid men i år fick även jag se mig besegrad. Dom har stått från början av januari då den stora snödämpen kom.

Jag bor intill en hårt trafikerad väg med mycket tung trafik. Ingen av grusvägarna har varit öppna inom rimligt avstånd. Min hästtransport är avställd p.g.a. reparationsbehov. Det är 4 mil till närmsta ridhus men vägarna har inte varit lämpliga för transportering överhuvudtaget.

Snödjupet var över 130 cm, mina hästar är 148 cm och 155 cm. Försökte hålla en liten plan på gården öppen för lite jobb vid handen och det har funkat skapligt tills det blev ren is. Snödjupet i sig var inte något större problem förrän det blev några dagar med plusgrader och det bildades en hård skare. Efter det blev det inte något jobb alls med hästarna förutom det lilla jag kunde åstadkomma på den lilla planen. Sen blev det ju inte bättre av att det var svinkallt här större delen av vintern (-20 ner till -30 i flera månader)

Så, nej...mina hästar har inte fått den motion dom skulle behövt för att vara i form för vårens clinics och tävlingar. Det är nåt jag nu påbörjat och det får gå. Dom har bra grundkondition och har hållit igång själva i lösdriften.

Det är första vintern jag bor här så det var ett oskrivet kort men nu vet jag hur det kan vara så jag kan förbereda genom att ordna med egen stor ridbana i sommar samt ordna med en traktor som är kraftig nog för att kunna hålla undan snön...lär visst bli ytterligare en snörik vinter...:cool:
 
Sv: "Har inte kunnat rida på hela vintern för all snö och is"

Min uppfattning är att det oftast beror mer på ryttaren än på var man bor och vilka möjligheter man har. Även om underlaget såklart påverkar jättemycket!

Jag har ridit en del i ridhus i vinter, när det var som värst (ingen snö, bara stenhårt och ojämt underlag) var jag där 2-3 gånger i veckan. Men det var en väldigt kort period. Resten av vintern red jag ut 5-6 dagar i veckan utan problem i alla gångarter.

Och i samma stall var det många som inte kunde rida, för att det var kallt, för att det blåste, för att det var halt (trots att de har broddar :confused:) eller för att det var mörkt (hört talas om pannlampa?) eller av nån annan bra anledning.

Det har varit helt fantastiskt underlag i stort sett hela vintern där jag bor, det var ett par veckor mot slutet som var väldigt dåligt underlag, då fick man ju anpassa ridningen efter det.

Jag tillhör dem som är med i bantningstråden, hästen är i jättefint hull, men jag har inte "lyxen" att kunna ställa av hästen de dagar jag inte vill eller orkar rida. Han måste ridas för att hållas i fint hull. Han är dessutom lite till åren och måste ridas för att inte bli stel. Så för mig är det inget alternativ att inte rida.
Vila mer än några dagar är inget alternativ, så bra och varma kläder är viktigt. Jag har också investerat i en bra pannlampa så vi kan rida ute i alla gångarter även på vintern när det blir mörkt.
 
Sv: "Har inte kunnat rida på hela vintern för all snö och is"

Klart det går att hålla igång under vintern utan ridhus. Det gör jag alltid. Varför skulle det inte gå?

Så tänker jag alltid oxå. Min häst burkar vila på hösten efter mycket träning på sommaren och sedan sättas igång lagom att rida alla dagar i veckan under jullovet, jag pluggar borta på veckorna höst/vår och rider bara 3 g/vecka då.

Men denna vintern var faktiskt den värsta jag varit med om under alla mina häst år. Allt gick fint tills det töade och frös. Innan dess gick det inte att rida på fälten pga för mycket snö och skare men alla vägar som var plogade någon gång var jättefina och det gick ofta att rida på asfaltsvägen (transportsträcka som brukar skrittas kunde travas utan problem) pga detta - ingen is under alls.

Men när det töade första gången så förvandlades våra fina skogsvägar till isgator, tjock tjock snorhal is. Och fälten var ju fortfarande orodbara pga den djupa snön och ännu mer skare.

Vi hade en väg som var ridbar, efter 70 m isgata var det 900 m uppförsbacke som pga skogsarbetet var renskarpad i mitten. Stenhård och isig i spåren men några cm fritt i mitten nästan hela vägen. Där red vi :cool: Asfalten var lika glashal som skogsvägarna och något mer finns liksom inte.

Annars är jag en mästare på att hitta snuttar som är mer eller mindre ok, backar, skogspartier med mindre snö osv. I slutet när mer och mer töat så trimmade vi övergångar och galoppfattningar på asfalt (låga vinterbrodd halkas det inte med) någon gång och sedan samma arbete på grusvägarna när de fortf var frusna.

Vintertid är jag helt klart inte lika petig med underlaget, det går inte om man inte har ridhus/preppade ridvägar/paddock. Man får anpassa ridningen men det innebär inte för mig skritt på lång tygel i 4 månader. Jag rider dock ute året om på varierande och generellt hårda underlag, en ridhusriden kuse hade nog inte mått lika bra av min vinterridning som min egna häst som är tränad på detta viset i 5 år.

Mörker fattar jag inte hur man inte kan stå ut med som hästägare om man inte har flexibla arbetstider. Som student kobbar jag extra på helgerna vilket innebar att jag red i ljus (skyming räknar jag som bra ljus i detta fallet :D) i september och sedan på julen hösten 2010. Pannlampa riktigt mörka höstkvällar men sedan lyser ju snön upp massor och klara nätter ser man bättre utan lampa tycker jag.

MEN! Jag har aldrig känt behov av ett ridhus även om det klart är kul att träna och ha bra underlag. Denna vintern har dock ändrat på det. När det var som värst tyckte jag faktiskt synd om hästarna. Vår hage är inte någon isgata men helt klart märktes det på hästarna att de inte var så glada i att aldrig ha "fast mark" under fötterna :( Jag började känna behovet av att rida igenom den stackars hästen ordentligt på bra underlag och låta den springa lite fritt på fast mark. Till slut blev det liksom för mycket av "anpassa ridningen efter underlaget", åtm min häst behöver galoppera framåt igenom kroppen ordentligt men det fanns liksom inga möjligheter någonstans till det under en lite för lång tid i år tycker jag.
 
Sv: "Har inte kunnat rida på hela vintern för all snö och is"

KL

Som redan framgått i tråden så är det ju väldigt olika vilka förutsättningar man har och också även hur ryttaren 'ser på' det här med snö och is och det styrs nog mycket på var man bor och/eller hur van man är med snö och is t ex?

Sen, jag börjar faktiskt tro att det finns is och så finns det is? För jag anser is är ett excellent underlag för broddade hästar. Och inte ens på blöt blankis har det varit minsta problem med greppet. Medan andra i andra delar av landet med samma typ av brodd tycker att det är så halt att brodden bara glider? De lär ju knappast sitta och fabulera liksom.

Här har det väl varit kanske 10 dagar på hela vintern då det intevarit motionerbart. 5 av dem har varit pga 'snöstorm', dvs sådant snöoväder att man inte ser handen framför sig. De andra 5 har varit underlagsrelaterade och nu på vårkanten. När det kommit ny kramsnö på våt is. Resultatet för både folk och fä blev styltor (trots snösulor osv) som helt satte brodden ur spel, och sen gleeed det. Har aldrig varit så säker på att bryta benen av både mig och hästen som då. Men det var över på en vecka tack och lov.

Jag har dock turen att ha plogade grusvägar att rida/köra/promenera på. Trafikerade förvisso (utom en, den plogas å andra sidan lite hur som) men ändå.

Men jag tror inte man kan säga att 'det går visst bra, för det fungerar för mig' faktiskt. Just pga olika förutsättningar. Jag har ALDRIG haft någon ridbana eller ridhus vintertid, och det har aldrig varit ett problem mer än avsaknaden av att kunna rida på böjda spår. Samtidigt inbillar jag mig ju inte att ALLA ANDRA har samma ridvägar osv då att DE automatiskt skulle klara sig utan ridbana etc/skulle kunna rida ut i alla väder.
 
Sv: "Har inte kunnat rida på hela vintern för all snö och is"

Jag har en häst som mår bäst av så lite vila som möjligt, har alltså varit ute i snitt 6-7 ggr i veckan hela vintern. i år har vi haft en bra vinter med mycket vägar att rida på i alla gångarter och även ribanan har hållt sig fin! så var det även förra året... och året före det... och ja....

I stallet där jag står nu är jag dock gruvligt bortskämd, banvallen + ett par andra körvägar plogas av travtränarna runt omkring! :love:

det är nu senaste veckorna när allt smälter som det har blivit väldigt mycket skritt, pga dåligt underlag= hårt och knöligt vissa dagar snuskigt halt med snö på blankis.

har själv aldrig känt av det som många pratar om att man inte kan rida på vintern, jag har stått i olika stall med olika träningsmöjligheter, olika hästar men har alltid hållt igång i princip som vanligt vintrarna igenom förutom nån vecka höst och vår då det är trökigt och hårt underlag.

skor med 4 brodd och sulor så fixar man vintern utan problem!
 
Sv: "Har inte kunnat rida på hela vintern för all snö och is"

Tja vår bygata som går precis brevid vår gårdsplan har varit bokstavligen igenvallad så jag har haft 100 meter bygata samt 90 väg att rida på..
Med de vallar som blir här nere under vintern så kör inte jag trailer 7-8 mil för att ta mig till ridhus..

De två grusvägar som finns har stängts av all snö plgbilarna lagt igen dem med och då talar vi flera meter breda och flera meter höga drivor..

Att rida fram o tebax på en bygata 4 dar i veckan i skritt under en hel vinter, nej tack!:D

Men denna vinter har varit helt extrem, andra vintrar har det gått att pulsa förbi om man velat.
 
Sv: "Har inte kunnat rida på hela vintern för all snö och is"

Jag har hållt igång pållen hela vintern när det har gått. Det var ett par dagar då det först regnade, sen frös det och som grädden på moset så kom det ett tunt lager med snö... DET var inte bra! Snorhalt. Då red jag inte fast pållen hade både snösulor och broddar.

Förra året hade vi upp till ½ meter med snö som vi var ute och plumsade i. Sen i mars månad var Equterapeuten här och kände igenom min pålle och jag fick beröm för att hon var så fint musklad!
 
Sv: "Har inte kunnat rida på hela vintern för all snö och is"

KL

Som redan framgått i tråden så är det ju väldigt olika vilka förutsättningar man har och också även hur ryttaren 'ser på' det här med snö och is och det styrs nog mycket på var man bor och/eller hur van man är med snö och is t ex?

Sen, jag börjar faktiskt tro att det finns is och så finns det is? För jag anser is är ett excellent underlag för broddade hästar. Och inte ens på blöt blankis har det varit minsta problem med greppet. Medan andra i andra delar av landet med samma typ av brodd tycker att det är så halt att brodden bara glider? De lär ju knappast sitta och fabulera liksom.

Här har det väl varit kanske 10 dagar på hela vintern då det intevarit motionerbart. 5 av dem har varit pga 'snöstorm', dvs sådant snöoväder att man inte ser handen framför sig. De andra 5 har varit underlagsrelaterade och nu på vårkanten. När det kommit ny kramsnö på våt is. Resultatet för både folk och fä blev styltor (trots snösulor osv) som helt satte brodden ur spel, och sen gleeed det. Har aldrig varit så säker på att bryta benen av både mig och hästen som då. Men det var över på en vecka tack och lov.

Jag har dock turen att ha plogade grusvägar att rida/köra/promenera på. Trafikerade förvisso (utom en, den plogas å andra sidan lite hur som) men ändå.

Men jag tror inte man kan säga att 'det går visst bra, för det fungerar för mig' faktiskt. Just pga olika förutsättningar. Jag har ALDRIG haft någon ridbana eller ridhus vintertid, och det har aldrig varit ett problem mer än avsaknaden av att kunna rida på böjda spår. Samtidigt inbillar jag mig ju inte att ALLA ANDRA har samma ridvägar osv då att DE automatiskt skulle klara sig utan ridbana etc/skulle kunna rida ut i alla väder.

Det där med brodd är jag väldigt nyfiken på! Ang "det finns is och det finns is". Vi köper typ olika brodd varje år men alltid den låga modellen vinterbrodd. Har bara traktbrodd. Fungerar i de flesta fall jättebra men på blankis har ingen fungerat. De halkar ju "alltid" med tån såklart men inte heller traktbrodden biter, man ser ju liksom hur de glidit. Det är nästan alltid skrittbart men jag hade gärna travat/galopperat om det blvit så bra grepp som vissa skriver om här på buke. Är det ENDAST tåbroddens förtjänst? Jag fattar ju att det aldrig går att trava/galoppera utan tå brodd på blankis men går det alltid bara man sätter i tåbrodd eller är det spec broddar + spec is som krävs, dvs går inte alltid alltid alltid?

En brodd, som såg helt vanlig ut som annars, fungerade inte alls för mammas häst, hon bara halkade och vågade inte gå men blev normal med en annan (som såg likadan ut men inte köpt på samma ställe) vinterbrodd. Jag vill minnas att vi köpte samma den gången (köper på våren så man har redo till nästa vinter) och min häst besvärades inte alls lika mycket, jag bytte inte ens brodd utan fortsatte med samma. Han är lite mer åt bulldozerhållet än stoet dock ;)

För jag är inte heller ett dugg rädd för is som underlag förutom just halkrisken.
 
Sv: "Har inte kunnat rida på hela vintern för all snö och is"

Jag skulle aldrig ha bara traktbroddat på is, då kan de ju knappt gå.

Men bakgrunden till mitt 'det verkar finnas is och is' är att jag t ex ju har fyra brodd/sko och så använder jag elitbrodden. Och inte minsta problem trava och galoppera på is, varken torr is eller blöt is eller is under snö (såvida de inte får styltor då såklart) eller - ja du fattar, 'för halt för att rida' har liksom aldrig inträffat.

Men sen kan jag prata med vänner i 'södern', med samma broddning som tycker att 'men det går ju inte, de får ju inget grepp, det bara gliiiiider'. Och då är det 4 brodd/sko och elitbrodd där med.

Sen kan ju valet av brodd göra STOR skillnad. Jag minns inte vad det var för sort jag provade, men samma häst som kunde trava och galoppera på isen STOD STILLA i backen och gleeed neråt ovanpå isen. Dock kan den typen av brodd passa någon annan häst perfekt - precis som du märkt.

Så nej du kan nog inte alltid trava och galoppera bara du sätter i tåbrodd, men som det ser ut här i alla fall, så kan du garanterat inte trava och galoppera utan tåbrodd i alla fall :)
 
Sv: "Har inte kunnat rida på hela vintern för all snö och is"

På ngr av travarna hade vi skor med brodd som såg ut som spik nästan, inte alls våra vanlig ridhästbrodd. Fanns då med inbyggd brodd..

Brukar faktiskt alltid ha fyra broddhål då jag tycker det är mkt stor skillnad att rida med tåbrodd också..
 
Sv: "Har inte kunnat rida på hela vintern för all snö och is"

Nej det fattar jag nästan att man aldrig kan trava och galoppera på is utan tåbrodd, det känns helt overkill :p

Men tack för svaret, det var just det jag funderade över. Var det "garanterat fäste" med tåbrodd och speciella broddar kan jag överväga tåbrodd. Vilket jag, som sydlänning, annars är livrädd för :eek: Oftast har vi ju dessutom inte sådan här isgata (som jag skrev i mitt inlägg, förr om åren har det aldrig varit så illa med ridning på vårkanten) utan stenhårt och ohalt och då känns endast traktbrodd bättre.

Ang bara trakbrodd på is - det funkar om man bara ska "ta sig förbi" vissa sträckor, som det brukar vara här. I år blev det dock tok för mycket stappliga bitar. Så vi red i våran backe :cool: ;)
 
Sv: "Har inte kunnat rida på hela vintern för all snö och is"

utan stenhårt och ohalt och då känns endast traktbrodd bättre.

Nyfiken hur du tänker där?

Mitt absoluta HAT-underlag är just påfrusen barmark/tjälad barmark. Det går verkligen bara att skritta på. Normalt är vi ju hyfsat förskonade från sånt 'häruppe' men det kommer ju sådana vintrar mellan varven med.

Men då sjunker ju inte brodden ner i underlaget, och då skulle jag absolut inte vilja ha bara traktbrodd? Utan endera obroddat då (brukar inte vara bra ide här iaf, det blir hemskt halt av frosten i gräs och sånt) eller fyra brodd, så de i alla fall står 'jämnt' på fötterna.
 
Sv: "Har inte kunnat rida på hela vintern för all snö och is"

Knapplån

Våra hästar brukar ha vintervila (istället för sommarbetesvila) dock blev ju vilan längre än tänkt.. och det är stoor del p.g.a. mig som ryttare. JAG har inte lust att rida i -10 (på västkusten = -20) alldeles för kallt för mina lungor och mina tår och fingar höll på att få köldskador. Har inte lust att rida då, ridhus eller inte. Sedan var det is öööverallt, vi fick tömma skottkärror till ett 'led' med gödsel ut till hagarna (där det fanns snö), så dom fick en sträng att gå på, dom gick superförsiktigt på det med. (Här var också körningen till ridhuset uteslutet, särskilt då vi inte har en häftig crosscountry-bil som, iaf typ, klarar sånt). Vi åkte iaf till ridhuset några gånger, när vägarna var farbara, men det var inte kul att träna... och är det inte kul så..
 
Sv: "Har inte kunnat rida på hela vintern för all snö och is"

Jag har funderat på samma sak.

Vi har haft häst i nästan 10 år och aldrig ställt av en häst på vintern utan har ridit 5-7 ggr i veckan vintrarna igenom. Fram till för 5 år sedan hade vi endast traktbrodd och då blev det mycket skritt längs vägarna och trav och galopp i snön. Med 4 brodd(korta ej elit) och snösulor så har jag hittills i år endast varit med om att hästen halkat lite några få ggr och då på porös is i skritt. Jag har både travat och galopperat på blankis som knappt går att gå på.

Jag har under de här åren ridit i -30 vilket kanske inte är jättebekvämt men det är inte alltid bekvämt att ha häst. Vi har ridit i beckmörker de flesta dagar i veckan, man vänjer sig efter ett litet tag och hästen ser ju bra i mörker, gäller bara att ha bra med reflexer. Sen ca 2 år har vi skrittavstånd till ridhus men innan dess lastade vi och åkte till ridhus ca 2-3 ggr i veckan, den här vintern har vi åkt på hoppträning ca 1 ggr vecka hela vintern. En gång åkte vi inte pga. snöstorm.

ET var ute nyligen och hon sa att vår häst var i betydligt bättre skick än många andra nu efter vintern, det trots att vi har en häst på 19 år med KS.

Visst händer det att hästen får någon enstaka oplanerad vilodag pga. kyla eller snöstorm men aldrig flera dagar i sträck. Ibland blir det bara en skrittpromenad med det är också motion. Vill vi att vår häst ska må bra och vara frisk i kroppen så får vi lov att sätta hästens motion framför vår egen bekvämlighet. Hade jag haft en yngre helt frisk häst som gick ute större delen av dyngnet med en bra(livlig) flock i en stor gärna kuperad hage och rörde sig ordentligt så skulle den kanske få vila ett tag på vintern utan att jag skulle få jättedåligt samvete.
 
Sv: "Har inte kunnat rida på hela vintern för all snö och is"

Nyfiken hur du tänker där?

Mitt absoluta HAT-underlag är just påfrusen barmark/tjälad barmark. Det går verkligen bara att skritta på. Normalt är vi ju hyfsat förskonade från sånt 'häruppe' men det kommer ju sådana vintrar mellan varven med.

Men då sjunker ju inte brodden ner i underlaget, och då skulle jag absolut inte vilja ha bara traktbrodd? Utan endera obroddat då (brukar inte vara bra ide här iaf, det blir hemskt halt av frosten i gräs och sånt) eller fyra brodd, så de i alla fall står 'jämnt' på fötterna.

Jag tänker mest på att jag inte vill ha så mycket "stopp" utan mer glidmoment när hoven säts i marken. Det är grunden till att jag inte vill ha tåbrodd alls (här nere alltså, vi brukar var hyfsat förskonade från is normalt sett och då räcker traktbrodd). Eftersom man inte är i behovet av tåbrodd (ingen blankis) så hade jag valt att rida utan. Som jag tänker nu alltså, jag har som sagt inte tåbrodd alls. Det kanske hade varit det självklara förstahandsvalet om jag testat :D
 
Sv: "Har inte kunnat rida på hela vintern för all snö och is"

Jag tycker inte riktigt man kan säga så, att det går bara man vill. Det beror helt och hållet på vart man har hästen installad. Där jag står har det knappt gått att få ut hästarna i hagen i vinter, det har varit BLANKIS överallt där det går att rida i vanliga fall, broddarna på min helskodda häst hjälpte inte långt, och den som är oskodd bak var ännu värre.

Båda paddockarna har varit fulla med snö i drivor som räckt hästarna till magen på flera ställen.

Annars om åren har jag aldrig behövt ställa av hästarna under vintern, mer än att min tävlingsponny hade sin "viloperiod" med lättare ridning i januari, men med den snömängden som kom i år har det varit omöjligt.

Vi åkte till ridhus några gånger, men jag kan inte köra ensam med transporten och möjligheten att rida i det ridhuset finns bara dagtid, så det var inte alltför lätt att hitta någon som kunde köra när alla jobbar.
 
Sv: "Har inte kunnat rida på hela vintern för all snö och is"

Mest bara nyfiken, tycker det är intressant höra olika resonemang. Är ju inte alls säkert att det ena sättet är mer rätt än det andra.

Häruppe är ju 4-broddat i princip standard. Även på snö, det ger ofta för dåligt grepp just i avskjutet med traktbrodd. Samtidigt så gör ju kanske just det att man är van med fyra brodd, att man väljer det 'av slentrian'. Och omvänd, de som är van med att traktbrodd är standard tänker inte så mkt mer på det utan har det.

Så alltid nyttigt höra hur andra resonerar. Jag fick ha bara tåbrodd fram en halv vinter på damen med ringskor. Veterinären ville inte se tåbrodd på henne då de 'förtog halva idén'. Och det gick ju det med. Inte lika bra fäste som med tåbrodd med naturligtvis, men sålänge det inte var is så fungerade det ju helt okej med traktbrodd med. Även fast jag innan kände att 'nej, kommer inte gå' ;)
 
Sv: "Har inte kunnat rida på hela vintern för all snö och is"

Ändra i ditt sista stycke :D Traktbrodd menade du nog först :p

Men jag håller helt med. Tycker också det är jättenyttig att höra andras erfarenheter. Hade jag dessutom bott hemma hos hästen så hade jag nog åtm testat med tåbrodd en vinter, dvs när man rider mer än max 3 g/vecka. Man kanske blir helt frälst :D
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 087
Senast: iNHALE
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 636
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 404
Senast: Lobelia
·
Träning Hej! det kommer bli vår första vintern utan ridhus och skulle vilja höra era erfarenheter av att motionera häst vid minusgrader utan...
2
Svar
23
· Visningar
2 404

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden
  • Elitloppet – en gång om året!

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp