Har ni genomgått förändring efter födseln?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Timsetim

Trådstartare
Har börjat fundera lite på hur jag kommer att bli som mamma. Min sambo har redan bestämt att jag ska vara den som bestämmer och som är "hård" och han ska bara vara buspappa. :smirk: Yeah right!

Vilka förändringar har ni genomgått sedan ni blev mamma/pappa? Jag hoppas jag blir mer huslig. Lite mer som en bullmamma och inte lika bekväm och lat som jag faktiskt är periodvis nu. Jag ska börja rulla köttbullarna själv! :D

/Timsetim
 
Sv: Har ni genomgått förändring efter födseln?

Man blir ingen annan än den man är... Och jag kan säga att jag bakade betydligt mycket mer innan jag fick barn än nu... Nu bakar jag och elin för att vi vill göra något roligt ihop, förut bakade jag för att det alltid skulle finnas något om någon kom på besök...
Matlagningen lägger jag nog ner lite mer tid på nu än tidigare, mest för att jag inte vill servera enbart färdig mat till dottern, men just köttbullar gör jag väldigt enkelt, jag köper ett kilo köttfärs och sen ger jag det till svärmor och ett par dagar senare kan jag hämta köttbullar i portions påsar... väldigt smidigt! :D

Men som sagt man blir inte någon ny person så det kan man inte förvänta sig, min karln är visserligen buspappa som tillåter och hittar på mer "farliga" saker än vad jag gör, men han är även hårdare när det gäller... Men det gäller att prata ihop sig som föräldrar så man backar upp varandra.
 
Sv: Har ni genomgått förändring efter födseln?

Min förändring som förälder gentemot hur jag var förut, är att jag inte är lika rastlös, otålig och odräglig. Jag är mycket mer tolerant och kan t o m känna empati ibland ;)
 
Sv: Har ni genomgått förändring efter födseln?

Oh shit, hade min sambo (far till vår dotter) sagt samma sak hade jag aldrig skaffat barn med honom :o ;)

för mig är det självklart att pappan ska "säga till" lika mycket som mamman.

Själv har jag nog förändrat mig mest iom att jag försöker laga lite mer varierad mat (förrut kallade min sambo mig för nudelkvinnan då jag hade nudlar 3ggr/vecka till kvällsmat). Mer tålamod har jag oxå (men mest med dottern). Skulle nog glöma att rulla mer köttbullar om jag var du ;) Inser att jag lagar mer färdigmat nu än tidigare.

Tror även jag har blivit mer rastlös då jag känner mer att jag har mindre tid för mig själv och mer att göra (laga mat, mer städning osv)
 
Sv: Har ni genomgått förändring efter födseln?

frust hehehe
Jag var den mest toleranta, lugna, pedagogiska personen i världen. Jag var expert på att få struliga, busiga, stökiga barn att lyssna och bli glada, lugna, lyssnande gruppmedlemmar.
Sen fick jag egna barn - ja hej o hå.
Pedagogiken funkar inte - jodå barnen är glada och inte stökiga men lyssnande o lugna?!?!?!?!.
Min toleransnivå är halverad (iochförsig var den ju hög men), jag är inte lugn längre mer resignerad. Det är inte lönt att hetsa upp sig, men vad arg jag kan bli.
Mat lagar jag - men inte den goda som jag gjorde förut.

Men jag har roligt fortfarande
 
Sv: Har ni genomgått förändring efter födseln?

Har inte genomgått nån personlighetsförändring alls, vad jag kunnat märka :-)
 
Sv: Har ni genomgått förändring efter födseln?

Timsetim skrev:
Har börjat fundera lite på hur jag kommer att bli som mamma. Min sambo har redan bestämt att jag ska vara den som bestämmer och som är "hård" och han ska bara vara buspappa. :smirk: Yeah right!
Det bästa är ju om föräldrarna kan samarbeta och vara konsekventa. Båda ska bestämma och vara bestämda när det behövs.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 742
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 569
Senast: sjoberga
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 061
Senast: jemeni
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 475
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp