Bukefalos 28 år!

Har tappat det

Orken alltså. Det finns inget driv kvar att klara av att borsta tänderna, att söka jobb, att städa en kvart om dagen. All kamp känns meningslös. För inget blir bättre. Fattar inte heller hur jag ska klara av att jobba framöver. Känns helt ogörligt. Ska livet vara så här? En kamp precis hela tiden?

Katterna var i alla fall gulliga i morse då de låg på varsin sida om mig.
 

Har du bara träffat en arbetsterapeut så kan det vara en idé att kolla om du kan få träffa någon annan, alla jobbar ju på lite olika sätt och har olika intresseområden
På habiliteringen lär det finnas andra arbetsterapeuter så jag lär få en annan då. Har ju bara träffat arbetsterapeuter på allmänpsykiatrin.
 
Just kontaktperson kan du ansöka om direkt hos LSS-handläggare. Det är inte samma sak som boendestöd, men man kan ha båda. Syftet med kontaktperson är att underlätta att få ett mer aktivt och socialt liv. Någon att göra roliga grejer med. @Wille
 
Just kontaktperson kan du ansöka om direkt hos LSS-handläggare. Det är inte samma sak som boendestöd, men man kan ha båda. Syftet med kontaktperson är att underlätta att få ett mer aktivt och socialt liv. Någon att göra roliga grejer med. @Wille
Ja, det känner jag till. Men känner lite dåligt samvete för en sådan grej. Känner inte att jag har rätt till det, trots diagnos. Bättre att lägga resurserna på någon annan med större behov. Har ju i alla fall en granne jag träffar några gånger om året.
 
Ja, det känner jag till. Men känner lite dåligt samvete för en sådan grej. Känner inte att jag har rätt till det, trots diagnos. Bättre att lägga resurserna på någon annan med större behov. Har ju i alla fall en granne jag träffar några gånger om året.
Men du, det finns ALLTID någon som har större behov, om man tänker så. Då skulle i stort sett ingen ha kontaktperson.

Lagstiftaren har ju inte för skojs skull beslutat att människor med autism har rätt att ansöka om kp pga de svårigheter diagnosen kan innebära.

Tänk, att komma iväg på någon aktivitet som du inte skulle göra på egen hand.

Ansök och prova hur det känns med kp. Om det inte är något för dig, är det bara att avsluta.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag känner mig konstant sysselsatt. Trots att jag bara jobbar 25%. När försäkringsbolaget skulle boka tid för husbesiktning så hade vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
5 741
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 896
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Jag försöker vara pepp och framåt. Låtsas att jag har ett bra liv att se fram emot. Men jag är så jävla misslyckad med allt. Och innerst...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 371
Senast: Wingates
·
  • Artikel
Dagbok Jag är stolt och måste få skryta lite och eftersom ingen i vanliga livet känner till mina problem så får ni lyssna på det! Jag har...
2
Svar
20
· Visningar
1 600
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp