Bukefalos 28 år!

Hår-tråden

Lite dålig bild men lite ser man!

lDHQwcU.jpg
 
Jag måste göra nåt åt mitt hår... det är just nu på utväxt och så ska det färgas, men jag vill sluta färga med färgerna i mat-affärn då de känns hälsovådliga och miljöfarliga. Ska gå till en ekologisk salong här o höra vad det finns för alternativ.. nån som har nåt tips där kanske? jag tror jag vill bli mörkbrun i håret, kanske med lite röd/lila/koppar-ton? =D

Vad tror ni om den här frisyren och färgen ungefär, fast lite mörkare?

kristen.jpg


Just nu ser jag ut såhär:

14141947_10153906908120678_8756489536399063541_n.jpg

Inte världens bästa bild, men den bästa jag hade just nu =)

//r
 
Nu har jag bokat tid för blekning och klippning :nailbiting: Jag har bestämt mig för att jag ska skaffa ett riktigt kallt och ljust blont hår, är lite less på mitt Törnrosa-gula svall... Den 12e smäller det!!
 
Här verkar det ju inte hända så mycket ;)

Nu har det gått nästan en månad sedan jag blekte håret, så jag tänkte dela med mig av lite resultat. Första veckan eller så var håret en ljuvlig babyrosa som såg ut så här:
tumblr_oej0lkR0Km1so2xgko4_1280.jpg

tumblr_oej0lkR0Km1so2xgko1_1280.jpg


Sen efter en handfull tvättar försvann allt rosa, så nu har jag en väldigt ljus och kall blond istället :) Håret är dock lite ljusare än vad det ser ut på bilderna!
tumblr_oej0lkR0Km1so2xgko2_1280.jpg

tumblr_oej0lkR0Km1so2xgko3_1280.jpg


Jag är riktigt nöjd med mitt nya blonda hår, framförallt att färgen har blivit så jämn! Jag kom till frisören med ett hår som var riktigt ojämnt i färgen och gick ut med en perfekt babyrosa "peruk" :laugh: Är dock gansa sugen på att skaffa babyrosa går igen... det var inte helt fel faktiskt :angel:
 
Är det någon som läser här fortfarande? Jag har haft brunt hår tidigare. Min naturliga hårfärg är väl typ råttfärgat. På sommaren blir det rätt ljust. Nu är det länge sedan jag färgade håret och jag funderar på att färga det askblondt. Typ i en mellanbond nyans (inte jätte ljust alltså) . Nu är det ju kvar ljusbrun färg i längderna så jag undrar om det blir svårt att få det ljusare? Eller borde jag testa en mörkblond färg istället? Förstår att det är svårt att säga utan en bild. Men jag vet inte hur man lägger upp bilder...
 
Är det någon som läser här fortfarande? Jag har haft brunt hår tidigare. Min naturliga hårfärg är väl typ råttfärgat. På sommaren blir det rätt ljust. Nu är det länge sedan jag färgade håret och jag funderar på att färga det askblondt. Typ i en mellanbond nyans (inte jätte ljust alltså) . Nu är det ju kvar ljusbrun färg i längderna så jag undrar om det blir svårt att få det ljusare? Eller borde jag testa en mörkblond färg istället? Förstår att det är svårt att säga utan en bild. Men jag vet inte hur man lägger upp bilder...
Du kan inte färga håret ljusare, ska du ljusa upp håret måste du bleka. Sen kan du lägga på en färg/toning för att få rätt nyans om du vill.
 
Du kan inte färga håret ljusare, ska du ljusa upp håret måste du bleka. Sen kan du lägga på en färg/toning för att få rätt nyans om du vill.

Tack för svaret. Jag var rädd för att det var så. Bleka vill jag inte göra då mitt hår troligen skulle bli för slitet. Då får det nog vara mörkt ändå.
 
Jag behöver hjälp peeps. Jag tycker att jag tar bra hand om mitt hår, tvättar det hyfsat sällan, har det ofta i fläta, använder frisörrekommenderade inpackningar och använder väldigt sällan platt- eller locktång och då alltid med värmeskydd. Det är blekt, med olaplex, i början av sommaren, och har innan det färgat/blekt det max en gång i halvåret, oftast inte ens så ofta. Men det blir så förbannat slitet ändå! Jag har naturligt lockigt hår, så jag har ju lite tunnare hårstrån, men inte ska det väl bli så fruktansvärt slitet ändå?

Nu funderar jag på om jag ska klippa det i axellängd, låta mitt naturliga växa ut, och sedan bara tona det då och då? Jag passar bäst i mörkt(mitt naturliga), men trivs jättebra i blont. Jag vill dock ha superlångt och svallande( :angel: ) hår så det kanske är värt det att offra det blonda? Även fast det inte är jätteblekt? Ska gå in till en frisör när pengarna finns och höra vad dom tycker oxå:crazy:
 
Jag skulle ha klippt bort det slitna, dels så är ett kortare men friskt och fräscht hår alltid snyggare än ett långt och slitet och dels så förhindrar man ju att de splittade hårtopparna fortsätter splittas högre och högre upp.. Så vill man ha långt och fint hår bör man ansa topparna nån gång ibland, för det är inte snyggt alls med långt slitet hår, även om många verkar tro det..

Är personligen av naturen ljusblond med jättetunna, mjuka strån och något som jag börjat med i det senaste och som jag tycker är bra för just mitt hår är att skölja igenom det med kamomill nån gång ibland, det gör håret glansigt och fint samt att det känns väldigt fräscht.

Just kamomill sägs med tiden milt bleka håret på naturlig väg, men som ljusblond syns i af ingen noll och ingen skillnad på mitt hår, så om det stämmer låter jag vara osagt. Möjligen om det används typ dagligen dags, men jag sköljer ur håret med det kanske en gång i veckan bara.
 
Jag behöver hjälp peeps. Jag tycker att jag tar bra hand om mitt hår, tvättar det hyfsat sällan, har det ofta i fläta, använder frisörrekommenderade inpackningar och använder väldigt sällan platt- eller locktång och då alltid med värmeskydd. Det är blekt, med olaplex, i början av sommaren, och har innan det färgat/blekt det max en gång i halvåret, oftast inte ens så ofta. Men det blir så förbannat slitet ändå! Jag har naturligt lockigt hår, så jag har ju lite tunnare hårstrån, men inte ska det väl bli så fruktansvärt slitet ändå?

Nu funderar jag på om jag ska klippa det i axellängd, låta mitt naturliga växa ut, och sedan bara tona det då och då? Jag passar bäst i mörkt(mitt naturliga), men trivs jättebra i blont. Jag vill dock ha superlångt och svallande( :angel: ) hår så det kanske är värt det att offra det blonda? Även fast det inte är jätteblekt? Ska gå in till en frisör när pengarna finns och höra vad dom tycker oxå:crazy:

Jag har ganska exakt samma problem! Långt och naturligt lockigt hår som jag blekt i omgångar och som nu (ganska plötsligt!) blivit väldigt slitet. Jag kan dock inte alls tänka mig att byta till ett mörkare hår, men försöker göra allt möjligt för att ta hand om håret. Försöker bleka det så sällan det går, tvättar det sällan, slänger på någon inpackning ibland och klipper topparna när det känns bra. Jag vill också bara få ha låååång svallande hår, men det krävs ju så himla mycket jobb för att ta sig dit! Jag tror absolut att man kan ha långt, fint hår även om man har blekt, men håret behöver bara betydligt mer TLC!
 
Jag behöver hjälp peeps. Jag tycker att jag tar bra hand om mitt hår, tvättar det hyfsat sällan, har det ofta i fläta, använder frisörrekommenderade inpackningar och använder väldigt sällan platt- eller locktång och då alltid med värmeskydd. Det är blekt, med olaplex, i början av sommaren, och har innan det färgat/blekt det max en gång i halvåret, oftast inte ens så ofta. Men det blir så förbannat slitet ändå! Jag har naturligt lockigt hår, så jag har ju lite tunnare hårstrån, men inte ska det väl bli så fruktansvärt slitet ändå?

Nu funderar jag på om jag ska klippa det i axellängd, låta mitt naturliga växa ut, och sedan bara tona det då och då? Jag passar bäst i mörkt(mitt naturliga), men trivs jättebra i blont. Jag vill dock ha superlångt och svallande( :angel: ) hår så det kanske är värt det att offra det blonda? Även fast det inte är jätteblekt? Ska gå in till en frisör när pengarna finns och höra vad dom tycker oxå:crazy:

Jag skulle klippt av allt som är slitet, det är grymt tråkigt att behöva göra men som fler har skrivit, om du inte klipper bort allt slitet så kommer topparna fortsätta splittra sig :( För några år sedan så klippte jag mig ungefär var 10e vecka, det låter sjukt ofta men jag har aldrig haft så välmående hår som då!(Och då tog jag inte direkt hand om det mellan klippningarna heller..) Det blev inte heller kort utan jag hade tjockt och fint hår till strax nedanför tuttarna :up:

467543_10151251340868078_1694705476_o_580f54cc2a6b2239fc48c09e.jpg


Hade tydligen inte så många bilder från den tiden..jag vet inte ens vad jag håller på med på bilden :o:laugh: Men håret syns iaf :up:
 
Jag slängde precis i Manic Panics Enchanted Forest i håret. :angel: Hade en grym utväxt och då har håret blekts av lite så vi får se hur det ser ut efter det. :rofl:
 
Senast ändrad:
Innan jag åkte hem till västerbotten över höstlovet köpte jag med mig Maria Nilas Pink Pop colour refresh. Jag kände mig sugen på lite rosa hår och tänkte att bästa stället att experimentera på måste ju vara ute i skogen där man slipper visa sig ifall resultatet blir heltokigt ;)

Väl i Stockholm har jag rosa hår igen! Väldigt Drugstore Lovin' :love:
tumblr_ogjigdUOgr1so2xgko1_500.jpg


Det bästa är faktiskt att färgen försvinner så snabbt! Jag kan växla mellan starkt chockrosa, till svagt babyrosa, till perfekt bubblegumsrosa precis som jag vill :) Tar ju bara ett par minuter att fylla på alt. tvätta ur önskad mängd färg. :up: Jag vågar dock inte gå tillbaka till blond utan frisörens hjälp, så jag får leva med rosa fram till jul ungefär, men äsch värre saker har väl hänt? :p
 

Liknande trådar

Hemmet Ni vet de där de påstår magiskt ska dra åt sig en del av håren om man kör dem tillsammans med tvätten? Finns det verkligen någon sådan...
Svar
9
· Visningar
525
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Tänkte det vore kul med en sån här tråd också! :D (Skriv gärna ungefär hur långt klippet är så om man inte vill kolla långa klipp kan...
Svar
1
· Visningar
349
Senast: Rosett
·
Fritid Vet inte om det finns något mer intresse här men det finns ju några andra sport-trådar så jag tänkte att jag provar! Jag har alltid...
Svar
6
· Visningar
225
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
687

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Valp 2024
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp