Hår-tråden

Tips på hur jag ska få hårspännen att sitta kvar?
Har ett par jättefina spännen, men de glider ur håret på nolltid. Både såna med "båge" på baksidan (hur sjutton ska jag förklara, det är som en pinne man trycker fast) och såna som ser ut som kammar. Det sitter inte kvar!
Vill helst inte använda hårspray. Skulle saltvatten kunna funka? Tror jag har en flaska. Jag får väl testa.
 
Tips på hur jag ska få hårspännen att sitta kvar?
Har ett par jättefina spännen, men de glider ur håret på nolltid. Både såna med "båge" på baksidan (hur sjutton ska jag förklara, det är som en pinne man trycker fast) och såna som ser ut som kammar. Det sitter inte kvar!
Vill helst inte använda hårspray. Skulle saltvatten kunna funka? Tror jag har en flaska. Jag får väl testa.
Testa att tupera lite 😊
 
Puffar upp denna då.

Jag behöver tips på rejält återfuktande produkter. Har rakt, ofärgat, rött, mellantjockt hår. Senaste tiden har det tappat livsgnistan fullständigt! Har alltid haft väldigt bra hårkvalitet och nu känns det bara matt och trist.
Har Lanzas fuktgivande serie, schampo, balsam och inpackning. Varvar med inpackning med arganolja. Har även i ”silk serum” från Lanza ibland. Hjälper en del men mitt hår är inte i närhet av vad det har varit. Kan man göra mer eller börjar jag helt enkelt bli gammal? :nailbiting:

Visa bifogad fil 35498

Infogar bild på ledset hår.
Jag gör i ibland olaplexbehandling och tycker det är toppen. Annars finns det Schwartskopfs (?? orkar inte googla stavning) som har en som heter typ Fiberplex att ha i topparna. Tanken är att plexen ska vara inpackning, men jag tar lite på fingertopparna och har i det i hårtopparna som leave in balsam.
 
994B70CE-007D-414C-A1A1-156B1FB536C6.png


Det ser ju inte ut såhär hemma sen. Vad gör man? 🤷‍♀️
 
Jag har inget att tupera med :o Ska jag tupera hela håret? Jag vill dra bort allt hår i spännet, inte bara en tuss liksom.
Det går att tupera med fingrarna, eller kanske med den lilla kammen du ska sätta i. Bara precis där spännet ska sitta. Det brukar funka för mig!
 
Det går att tupera med fingrarna, eller kanske med den lilla kammen du ska sätta i. Bara precis där spännet ska sitta. Det brukar funka för mig!

Fast jag drar ju upp hela håret i en liten boll, var tuperar jag då?
Testade med fingrarna, det hände ingenting.. "kammen" går inte heller, det blir bara väldigt trassligt och spännet åker ändå ur så fort jag rör huvudet.
 
Tips på hur jag ska få hårspännen att sitta kvar?
Har ett par jättefina spännen, men de glider ur håret på nolltid. Både såna med "båge" på baksidan (hur sjutton ska jag förklara, det är som en pinne man trycker fast) och såna som ser ut som kammar. Det sitter inte kvar!
Vill helst inte använda hårspray. Skulle saltvatten kunna funka? Tror jag har en flaska. Jag får väl testa.


Saltspray kan absolut fungera. Vissa hårspray är också väldigt ”kladdiga” och kan få det att fungera.
 

Liknande trådar

Hemmet Ni vet de där de påstår magiskt ska dra åt sig en del av håren om man kör dem tillsammans med tvätten? Finns det verkligen någon sådan...
Svar
9
· Visningar
463
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Tänkte det vore kul med en sån här tråd också! :D (Skriv gärna ungefär hur långt klippet är så om man inte vill kolla långa klipp kan...
Svar
1
· Visningar
254
Senast: Rosett
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
489
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
890

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp