Bukefalos 28 år!

Hår-tråden

Fast nu börjar jag fundera på om det hade gått med lugg om jag använder torrschampoo eller nåt annat till luggen. Men det hade ju behövt göra varje dag i så fall även om jag hade tvättat den på morgonen. Jag vet inte om det ens hade hjälpt...

Vill gärna ha lugg...
 
Jag minns inte riktigt när jag senast la upp bild här så det kanske blir dubbelt på någon :o Tror att jag är inne på typ sjunde varianten i år men tar bara bilder från sommaren och framåt. De dessförinnan borde finnas här redan :)

Jag gick från grålila:
13920919_10155024009276102_8021135483385223324_n.jpg


till blont med poolgrön nyans:
14359249_10155190378901102_3847014416851137074_n.jpg


till lila:
14390939_10155195471631102_7867718987791434595_n.jpg


till rosalila:
14956364_10155347828051102_1385487678180467740_n.jpg


till rött:
15337509_10155438925961102_3722943923899316706_n.jpg
 
@Lingon: jag hade nog sneglat lite mot balsammetoden. Jag har grova hårstrån och mycket hår, och fick jättebra självfall efter att ha tvättat ur all gammal skit ur håret.

Jag är själv förtjust i slingor, men väljer två eller tre nyanser och gör det genomgående genom hela håret. Det ger inte det randiga intrycket i övrhåret.
 
@Lingon: jag hade nog sneglat lite mot balsammetoden. Jag har grova hårstrån och mycket hår, och fick jättebra självfall efter att ha tvättat ur all gammal skit ur håret.

Jag är själv förtjust i slingor, men väljer två eller tre nyanser och gör det genomgående genom hela håret. Det ger inte det randiga intrycket i

Jag tror inte att det är det faktum att håret lätt blir fett som är det primära problemet utan att huden i pannan är väldigt fet som är det stora problemet för mig när det gäller lugg. Jag har hittat hudvård som gör det bättre men inte tillräckligt bra är jag rädd.

Tack för tipset!

Just nu står jag och väljer mellan ett antal helt olika alternativ:
-Bara klippa topparna och färga i samma färg som innan (det tråkiga alternativet)
-Bara klippa topparna och färga håret i samma färg som innan plus underlights eller andra slingor som inte gör att det blir randigt.
-Klippa håret betydligt kortare (bob till hakan)
-Klippa det i en lång pixie bob. (modiga alternativet som jag inte är säker på att jag skulle trivas i då jag aldrig haft så kort hår)
 
Hur funkar balsammetoden när man vill ha värmeskydd i håret, torrschampoo osv. Jag har ju redan produkter för det som jag trivs bra med. Så det verkar bökigt att prova balsammetoden eftersom jag först måste (vill) använda upp de produkter jag redan har. Men jag har absolut varit intresserad av balsammetoden till och från.

Några frågor:
1) När man tvättat ur håret med sista-schampoot och är inne i metoden så att säga tvättar man hela håret med balsam? D.v.s. ändå in till hårbotten? Eller bara längderna vilket är det jag gör nu?
2) Jag har läst om tvättbalsam och vårdande balsam: använder man först tvättbalsamet i hela håret och sen det vårdande balsamet i längderna eller hur gör man?

Men jag har märkt att de gånger jag inte tvättar håret med schampo utan bara sköljer det med vatten och har balsam i längderna så får håret en annan struktur och lite mer volym. Så det kanske är värt att prova balsammetoden ändå...
 
Beror väldigt mycket på person skulle jag vilja säga. Vissa behöver inte tvätta hårbotten, andra behöver. Jag kan själv nöja mig med längderna till det är dax, s a s. Sedan är det en hel vetenskap att hitta balsam som fungerar, om man inte har tur och springer på rätt direkt.

Men det kan absolut vara värt det, särskilt om du redan ha omärkt att det kan fungera.
 
Beror väldigt mycket på person skulle jag vilja säga. Vissa behöver inte tvätta hårbotten, andra behöver. Jag kan själv nöja mig med längderna till det är dax, s a s. Sedan är det en hel vetenskap att hitta balsam som fungerar, om man inte har tur och springer på rätt direkt.

Men det kan absolut vara värt det, särskilt om du redan ha omärkt att det kan fungera.

Jag ska snart till frisören och färga håret så jag provar nog efter det. Jag vill ju gärna göra det som är det skonsammaste för håret samtidigt som håret ser snyggt ut fortfarande.
 
Jag satte i mer löshår i fredags. Var några slingor som inte gick att återanvända och när frisören ändå skulle öppna upp en ny förpackning hår så tyckte jag att hon lika gärna kunde sätta i allt :angel:
Som @Tonto skrev så känns det av att det är fler slingor, men jag har fortfarande bara ca 35-40 slingor totalt så vande mig snabbt :)
 
Jag satte i mer löshår i fredags. Var några slingor som inte gick att återanvända och när frisören ändå skulle öppna upp en ny förpackning hår så tyckte jag att hon lika gärna kunde sätta i allt :angel:
Som @Tonto skrev så känns det av att det är fler slingor, men jag har fortfarande bara ca 35-40 slingor totalt så vande mig snabbt :)
Hur ofta måste du fixa till löshåret och hur mycket sliter det på det vanliga håret?
Är det med någon typ av clips?
 
Hur ofta måste du fixa till löshåret och hur mycket sliter det på det vanliga håret?
Är det med någon typ av clips?
Jag har hittills inte upplevt att det sliter alls, men inte haft det i så länge. Tar ur och sätter om alt sätter i nytt ungefär var 10e vecka.
Mitt löshår sitter med keratinfästen, inga clips.

I övrigt fixar jag inte så mkt mer än med min vanliga hår. Använder redan bra produkter, värmeskydd osv. Enda extra jag gör nu är att alltid sova m fläta.
 
Hur ofta måste du fixa till löshåret och hur mycket sliter det på det vanliga håret?
Är det med någon typ av clips?

Mitt hår blev inte slitet av löshåret. Jag såg till att använda bra produkter och sova med torrt och flätat hår. Det var obekvämt dock.
 
Jag har hittills inte upplevt att det sliter alls, men inte haft det i så länge. Tar ur och sätter om alt sätter i nytt ungefär var 10e vecka.
Mitt löshår sitter med keratinfästen, inga clips.

I övrigt fixar jag inte så mkt mer än med min vanliga hår. Använder redan bra produkter, värmeskydd osv. Enda extra jag gör nu är att alltid sova m fläta.

Mitt hår blev inte slitet av löshåret. Jag såg till att använda bra produkter och sova med torrt och flätat hår. Det var obekvämt dock.

Nyfiken fråga, Varför sova med fläta?
 
Jag har hittills inte upplevt att det sliter alls, men inte haft det i så länge. Tar ur och sätter om alt sätter i nytt ungefär var 10e vecka.
Mitt löshår sitter med keratinfästen, inga clips.

I övrigt fixar jag inte så mkt mer än med min vanliga hår. Använder redan bra produkter, värmeskydd osv. Enda extra jag gör nu är att alltid sova m fläta.
Var tionde vecka är ju alldeles överkomligt, får jag fråga vad du betalar för det? (Tänker så att jag har nått att jämföra med.)
Tänkte gå till frisören efter jul, hade velat snygga till det med både färg och löshår.
 
Var tionde vecka är ju alldeles överkomligt, får jag fråga vad du betalar för det? (Tänker så att jag har nått att jämföra med.)
Tänkte gå till frisören efter jul, hade velat snygga till det med både färg och löshår.
Typ 1800 för allt per gång, men jag får lite kompispris och så har jag ganska få slingor i. Jag har främst gjort håret tjockare, inte längre. Och har själv ganska tunt hår. Ska man förlänga och har tjockare hår så går det åt mer slingor = mer material och tid
 

Liknande trådar

Hemmet Ni vet de där de påstår magiskt ska dra åt sig en del av håren om man kör dem tillsammans med tvätten? Finns det verkligen någon sådan...
Svar
9
· Visningar
500
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Tänkte det vore kul med en sån här tråd också! :D (Skriv gärna ungefär hur långt klippet är så om man inte vill kolla långa klipp kan...
Svar
1
· Visningar
290
Senast: Rosett
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
551
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
915

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp