Bukefalos 28 år!

Hår-tråden

Inte så mycket liv här, men jag passar på att meddela att jag (sent en kväll, med nagelsaxen:banghead:) skulle "fixa" min lugg... Det gick skitdåligt, och för varje gång jag försökte "laga" blev det ju bara ÄNNU kortare och fulare :nailbiting:
För att göra saken 100 gånger värre så ska jag på dejt med en jädra gucci-modell (!) om ett par dagar och jag ser ut som om Owen Wilson och Gustav Vasa fått ett kärleksbarn!? :o :arghh:

Så... Tips på frisyrer när man har ful lugg!? Kan ni någon snygg flätning eller något? :confused::angel:
 
Inte så mycket liv här, men jag passar på att meddela att jag (sent en kväll, med nagelsaxen:banghead:) skulle "fixa" min lugg... Det gick skitdåligt, och för varje gång jag försökte "laga" blev det ju bara ÄNNU kortare och fulare :nailbiting:
För att göra saken 100 gånger värre så ska jag på dejt med en jädra gucci-modell (!) om ett par dagar och jag ser ut som om Owen Wilson och Gustav Vasa fått ett kärleksbarn!? :o :arghh:

Så... Tips på frisyrer när man har ful lugg!? Kan ni någon snygg flätning eller något? :confused::angel:
Går den att kamma undan och hålla borta med spray och spänne?
 
Grynig mobilbild, men Snipp snipp
snippsnipp_zpsjxyi0vwe.jpg


På tal om långa hårsvall :D
Vilka ögon! :love:
 
Tips på bra texturprodukter önskas! Kör med torrschampo nu.

Asbesviken på en dyr inpackning från Kevin Murphy. Håret känns precis som efter balsam, men jaja. Kanske gör den underverk på sikt.
 
Hej experter

Jag blekte mitt hår igår, från svensk råtta till ljus guldlock. Men jag vill längre, till vitblond platina.

Hur stor är risken att jag blir flintskallig om jag bleker en omgång till redan idag?
 
För att alla jävlar säger att man ska le på kort. (Men det säger de bara till kvinnor förstås.) Så jag har börjat köra Butter på kort istället. :D
Vill man ha ett smil får man bjuda på bra öl!

Jag köper - RAKT FUCKING AV! Tumme upp :up:

Och uppenbarligen sitter håret kvar, fräckt! Blev du själv nöjd också?
 
Jag ska till frisören idag, dags att sätta om löshåret och fräscha upp resten.
Min snälla sambo har stått hör hemma och plockat bort alla jäkla slingor för att spara tid hos frisören idag. De ville INTE lämna mitt huvud :rofl:

Har haft 25 slingor nu, sugen på ännu mer. Beroendeframkallande :D
 
Jag ska till frisören idag, dags att sätta om löshåret och fräscha upp resten.
Min snälla sambo har stått hör hemma och plockat bort alla jäkla slingor för att spara tid hos frisören idag. De ville INTE lämna mitt huvud :rofl:

Har haft 25 slingor nu, sugen på ännu mer. Beroendeframkallande :D

Jag satte i 75 slingor för att mitt hår var så jävla tjockt när jag gjorde förlängning. Det var INTE bekvämt. :yuck:
 
Jag satte i 75 slingor för att mitt hår var så jävla tjockt när jag gjorde förlängning. Det var INTE bekvämt. :yuck:
Obekvämt med så många slingor?

Jag har inte förlängt ngt nu utan mina 25 slingor har bara funnits där för att göra håret lite tjockare. Väldigt nöjd :up:
 
Vad ska jag göra med mitt hår? Jag är aldrig nöjd med frisyr en längre tid. Eller jo, nöjd är jag väl men jag vill alltid ändra på det, hitta på nåt nytt. Men samtidigt har jag så många krav så det ger mig inte så många valmöjligheter. Vad tror ni?

Mitt hårt nu är axellångt, färgat mörkt mörkt brunt (inte svart men närapå) några nyanser mörkare än min naturliga färg så utväxten är inte så tydlig om det inte hade varit för några små tråkiga grå. Det är klippt rakt av d.v.s. inte alls uppklippt då det inte ger någon extra volym alls. Jag har tjockt hår som inte har så mycket volym eftersom det är rätt grovt, styvt och därmed platt. Men det är mycket hår. Svårt att få lockar att hålla. De kan kanske hålla för en kväll om jag inte rör mig för mycket eller är ute i blåst och fukt för då blir det rakt igen.

Jag går ofta och lägger mig med vått hår (rider sent på kvällen och hinner inte duscha på morgonen) så det måste vara en frisyr som klarar det utan att se helknasig ut på morgonen. Tyvärr kan jag inte ha lugg. Har provat det och älskade det! Förutom att den blev fet och såg smutsig ut efter en halv dag (fet hy i pannan).

Jag vill fortsätta färga det men jag kan inte bestämma mig för färg (enfärgat mörkt blank glansigt eller med någon form av highlights/underlights eller annat. Jag tycker själv att jag passar bäst i riktigt mörkt (ser inte lika sjukligt blek ut i ansiktet då) men en vän tycker att jag passade bäst när min mörkbruna färg drog lite åt rött. Jag har ljusa ögon. Jag ogillar när mitt hår blir solblekt på sommaren, tycker inte om färgen det får då.

Ja, och så ogillar jag när håret ser randigt ut av slingorna. Jag känner mig väldigt kinkig nu och förstår om det inte finns nån annan idé än att fortsätta med håret som det är nu...
 

Liknande trådar

Hemmet Ni vet de där de påstår magiskt ska dra åt sig en del av håren om man kör dem tillsammans med tvätten? Finns det verkligen någon sådan...
Svar
9
· Visningar
509
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Tänkte det vore kul med en sån här tråd också! :D (Skriv gärna ungefär hur långt klippet är så om man inte vill kolla långa klipp kan...
Svar
1
· Visningar
327
Senast: Rosett
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
657
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
925

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp