Hår-tråden

Kolla dina värden! Fyll på med D, Järn och A! :) Även magnesium och zink :)

Finns bra hårtabletter!

Till volym rekommenderar jag Kevin murphys volym spray som du sprayar i hårbotten och sen fön på det!

Ang att förvilla det tjockare så är mörk botten med ljusare slingor, baylage, det gör olika partier av olika färger som skapar en fylligare illusion :)

Precis det jag alltid haft brist på :rofl:

Tusen tack för svar!
 
Ja mitt hår blev typ blått på ljusare längder och det var inte så snyggt mot mer mörka/varmare slingor som drog mer åt gult. Dessutom blev håret snustorrt

Hur såg ditt hår ut innan du slängde i den färgen? Mitt rosa hår är nästan borta och har lämnat något gulaktigt skit. :laugh:
 
Jamen här passar ju min senaste bravad in.

Jag tycker att mitt hår har blivit så extremt skumt på senaste tiden. Kanske de senaste månaderna eller så. DÅ kommer jag på att jag nog tog fram ett nytt schampo och balsam ungefär när håret började bli konstigt - idag så kollar jag lite noggrannare på flaskorna - jag har tvättat mitt hår med hundschampo ....:laugh::banghead::arghh::meh:
 
:love::love: Så snyggt!

Nu behöver jag lite hjälp. Jag har otroligt tunt hår och det känns som om det blivit mycket tunnare. Finns det något man kan tillföra/göra för att få lite mer volym tjockhet i det hela? Enligt mi frisör har jag mycket hår me det är så tunt och fint. Svårt att få hårfärg mm att fastna ordentligt alltid varit. Just nu har det blitiv så tunt att hårbotten lyser igenom.
Kan man färga hårbotten/skalpen? Tänker att om den mörknar (jag är cendrefärgat aka ljust råttfärgad i grunden men färgar det mörkt)

Någon som har något tips?

Jag har alltid haft tunnt hår, men nu är det ännu tunnare. Man ser också min hårbotten på ställen så kan typ aldrig ha utsläppt. Jag har köpt sånna där dyra vitaminer för håret på apoteket. Har använt i några månader men inte märkt någon skillnad. Har också använt dyra schampon som ska gynna hårväxten, men hjälpte inte det heller. Tror nästan att det är kört för mig. Är nog bara genetiskt, farsan och brorsorna har flint och mamma tunnt hår.

Har tyvärr inga tips, men kanske någon annan har.
 
Jamen här passar ju min senaste bravad in.

Jag tycker att mitt hår har blivit så extremt skumt på senaste tiden. Kanske de senaste månaderna eller så. DÅ kommer jag på att jag nog tog fram ett nytt schampo och balsam ungefär när håret började bli konstigt - idag så kollar jag lite noggrannare på flaskorna - jag har tvättat mitt hår med hundschampo ....:laugh::banghead::arghh::meh:

Behöver inte vara helt fel.:angel: Det stora märket som kändisarna använder är ju ett hästschampo. :D
 
Detta är hund och kattschampo - jag tror inte att någon kändis använder det.

På smileysarna ser man att jag skämtar men å andra sidan är det inte stor skillnad på schampo för oss och djuren. Dock är det oftast ett schampo som tar bort all uppbyggd beläggning och inte tillför silikoner, vilket de flesta schampon för oss gör.
 
Äntligen börjar jag kunna lägga i grått. :love: Lite gula toner kvar, men ja det börjar ta sig!
nzqnJmi.jpg
 
Hjälp!

Mitt hår är rakt, platt och blir lätt fett. Det räcker ca 5 cm nedanför nyckelbenet. Vad ska jag göra med det? Det är platt men går sällan att få volym i. Inte främmande för att klippa kort. Men vilken kort frisyr? Vilken är enklare att ångra? D.v.s. ser mindre för jävlig ut när den växer ut än andra? Hur kort? Kan inte ha lugg p.g.a. fet hy i ansiktet så luggen blir fet på 2 timmar. Annars älskar jag lugg och hade gärna haft det.

Har ni tips på nån kort frisyr som inte kräver självfall/lockigt hår? Ju enklare att underhålla desto bättre.
 
Hjälp!

Mitt hår är rakt, platt och blir lätt fett. Det räcker ca 5 cm nedanför nyckelbenet. Vad ska jag göra med det? Det är platt men går sällan att få volym i. Inte främmande för att klippa kort. Men vilken kort frisyr? Vilken är enklare att ångra? D.v.s. ser mindre för jävlig ut när den växer ut än andra? Hur kort? Kan inte ha lugg p.g.a. fet hy i ansiktet så luggen blir fet på 2 timmar. Annars älskar jag lugg och hade gärna haft det.

Har ni tips på nån kort frisyr som inte kräver självfall/lockigt hår? Ju enklare att underhålla desto bättre.


Jag har (typ) en sån här klippning - kort i nacken som ger lite lyft, och längre kring ansiktet. Väldigt bekväm frisyr som inte kräver en massa fixande.

images




Om du är modig prova något sånt här, den frisyren tycker jag är fräsig:
 
Vågar man klippa en pixie? :nailbiting::nailbiting::nailbiting:
Tycker det ser så fint ut :love: :love: :love:

Vilken typ av huvud passar en pixie bäst på? :confused:
 
Det är bara hår. Det växer ut.

Det tar inte så lång tid heller. Man måste våga testa för att veta. Kör för bövelen!

Jag tycker det ser fint ut men vet inte den passar mig. Hur sjutton får jag fram vilken form jag har på huvudet?
 
Jag tycker det ser fint ut men vet inte den passar mig. Hur sjutton får jag fram vilken form jag har på huvudet?

Jag är ju sådan att jag skulle testa oavsett om jag tror att passar i det eller inte.
Jag har faktiskt ingen aning om hur man tar reda på det. Kanske frisörskan kan klippa så det passar din huvudform?
 

Liknande trådar

Hemmet Ni vet de där de påstår magiskt ska dra åt sig en del av håren om man kör dem tillsammans med tvätten? Finns det verkligen någon sådan...
Svar
9
· Visningar
457
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Tänkte det vore kul med en sån här tråd också! :D (Skriv gärna ungefär hur långt klippet är så om man inte vill kolla långa klipp kan...
Svar
1
· Visningar
242
Senast: Rosett
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
477
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
887

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp