Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hatar mig själv för att jag är så besvärlig och inte kan få något att fungera. För första gången i mitt liv har tanken om att vilja skada mig själv dykt upp. Det här är så vidrigt. Det är liksom aldrig bra, bara mer eller mindre dåligt hela tiden. Och jag kan inte se någon ljusning alls. Jag vill få ett slut på det här måendet nu.
 

Varför? Hon skriver om och om igen hur dåligt hon mår. Jag som jobbar inom psykiatrin vet vad som krävs för att må bra i det stadiet.

Så nu får ni fan skärpa er.

Men hur fan kan du jobba inom psykiatrin utan att ha någon form av känsla för hur man uttrycker sig? Och TS har ju kontakt med en psykolog och en läkare, uppenbarligen händer det inte tillräckligt mycket åt rätt håll, men det går åtminstone långsamt åt det hållet. Att föreslå slutenvård är bra magstarkt.
 
Men hur fan kan du jobba inom psykiatrin utan att ha någon form av känsla för hur man uttrycker sig? Och TS har ju kontakt med en psykolog och en läkare, uppenbarligen händer det inte tillräckligt mycket åt rätt håll, men det går åtminstone långsamt åt det hållet. Att föreslå slutenvård är bra magstarkt.

På vilket sätt? Har du koll på att det finns olika varianter av slutenvård? Nu pratar jag HSL (frivillig), just så att man får den omsorgen man behöver.
Jag jobbar mest med LPT fall och det är en helt annan sak.
 
Är det någon som har funderingar så är jag inte självmordsbenägen men jag dippar emellanåt när jag inte står ut med situationen. Det är liksom en viss skillnad mellan att vara likgiltig eller att inte vilja leva med situationen och att faktiskt vilja dö.

Och slutenvård? :banghead:
 
Varför? Hon skriver om och om igen hur dåligt hon mår. Jag som jobbar inom psykiatrin vet vad som krävs för att må bra i det stadiet.

Så nu får ni fan skärpa er.

Det är fullkomligt obegripligt att du jobbar inom psykiatrin. Du framstår som extremt elak, fördomsfull och totalt i avsaknad av empati när du skriver såna saker som du gör till en människa som inte mår bra.
 
Varför? Hon skriver om och om igen hur dåligt hon mår. Jag som jobbar inom psykiatrin vet vad som krävs för att må bra i det stadiet.

Så nu får ni fan skärpa er.

Hade du haft koll hade du uttryckt dig väldigt annorlunda.
Du borde ju veta att om någon mår så dåligt får man formulera sig så man inte bara riskerar få personen att må sämre.

Nu har ju TS vårdkontakt. Och hon blev ju bättre innan de tvingade upp henne i mer arbetstid för tidigt.
(Sorry @Magiana om jag pratar över huvudet på dig i din egen tråd dessutom! Kändes bara så jäkla märkligt att jag har svårt att inte säga ngt.)
 
På vilket sätt? Har du koll på att det finns olika varianter av slutenvård? Nu pratar jag HSL (frivillig), just så att man får den omsorgen man behöver.
Jag jobbar mest med LPT fall och det är en helt annan sak.

Jodå, det har jag koll på. Men jag vidhåller att det är jävligt okänsligt att göra ett inhopp och yrka på slutenvård. Det hade känts mycket trevligare om du från början lagt krutet på HSL efter att ha känt av läget.
 
Är det någon som har funderingar så är jag inte självmordsbenägen men jag dippar emellanåt när jag inte står ut med situationen. Det är liksom en viss skillnad mellan att vara likgiltig eller att inte vilja leva med situationen och att faktiskt vilja dö.

Och slutenvård? :banghead:

Precis!
 
Jag har också tänkt tanken att vänta med att ta tillskott men känner mig lite desperat. Min första tid på provtagningen är nästa fredag. Hur snabbt jag kan lyckas klara en provtagning vet jag inte.

Jag kroknade ungefär en timme efter mitt förra inlägg här så det är ju inte så mycket extra energi som finns tillgängligt. Jag har precis suttit och läst på om järnbrist och tydligen är de kosttillskott som finns inte tillräckliga för att rätta ett underskott av järn.
Det tar desvärre längre tid än ett par dagar om du har järnbrist. Vänta på provtagning även om det är jobbigt. Preparaten du får på recept är mycke starkare än blutsaften.
Har haft järnbrist själv, sov väldigt många timmar om dygnet. Fick blodgivarjärntavletter, men tog ett tag innan jag var normal igen.
 
Jag fick också en kick av blutsaft men den är ju väldigt söt och ganska mycket vitaminer gissar jag med tanke på innehållet så det kanske sparkade igång mig lite. Det tog väl iofs mer än ett par dagar. 1-2 veckor gissar jag men det är ju ganska snabbt ändå.
 
Varför? Hon skriver om och om igen hur dåligt hon mår. Jag som jobbar inom psykiatrin vet vad som krävs för att må bra i det stadiet.

Så nu får ni fan skärpa er.
Uppenbarligen har du 0 koll, hade du haft det så hade du inte uttryckt dig så jävla klantigt. Är det någon som skall skärpa sig är det du. Hur någon så empatilös får arbeta med psykiskt sköra människor är för mig en gåta. Man får hoppas att du visar upp bättre omdöme på jobbet än vad du gör här på Bukefalos.
 
Jodå, det har jag koll på. Men jag vidhåller att det är jävligt okänsligt att göra ett inhopp och yrka på slutenvård. Det hade känts mycket trevligare om du från början lagt krutet på HSL efter att ha känt av läget.

Du kan vara på HSL på en slutenvårdsavdelning :idea:
 
@Magiana jag har inte hängt med i allt som skrivits, men vill bara flika in att både när jag hade B12 brist och järnbrist så tyckte vården att jag var deprimerad, och första gången (B12 brist) trodde jag väl på det till slut. Jag var så jävla trött, och blev väl deprimerad av att inte orka nånting. När jag fått upp B12 värdet blev det enorm skillnad. Nu vet jag att jag har järnbrist och lyckas inte få upp värdet, men det är ändå skönt att ha klart för mig vad måendet beror på. Hoppas du lyckas ta ditt blodprov, om man mår dåligt psykiskt blir det ju verkligen tusen gånger värre om det dessutom är något fysiskt som gör att man tappar ork.
 
@Magiana jag har inte hängt med i allt som skrivits, men vill bara flika in att både när jag hade B12 brist och järnbrist så tyckte vården att jag var deprimerad, och första gången (B12 brist) trodde jag väl på det till slut. Jag var så jävla trött, och blev väl deprimerad av att inte orka nånting. När jag fått upp B12 värdet blev det enorm skillnad. Nu vet jag att jag har järnbrist och lyckas inte få upp värdet, men det är ändå skönt att ha klart för mig vad måendet beror på. Hoppas du lyckas ta ditt blodprov, om man mår dåligt psykiskt blir det ju verkligen tusen gånger värre om det dessutom är något fysiskt som gör att man tappar ork.
Jag har ju fått göra tester gällande både depression och utmattning där jag fått en hyfsad skopa poäng. Testet för utmattning lyckades jag inte fylla i korrekt första gången för jag förstod inte motsatserna i frågorna. Det tog också lång tid för mig att göra testet.

Numera tycker jag att hjärnan samarbetar bättre och jag är bättre på att hantera ett tangentbord igen. Ett tag var jag tvungen att skriva vissa ord med pekfingervalsen för att få det rätt.

Men tröttheten är störande. När jag jobbade 50% orkade jag inget förutom jobbet. Jag slutade rida, slutade yoga, minskade promenaderna (som också gick långsammare), slutade diska, slutade försöka städa (jag tog lite i taget innan jag gick upp på 50%). Tillslut la ja mig ju bara ner och sket i allt. Jag kom inte upp ur sängen, aptit och hunger försvann och jag var bara likgiltig inför allt. Vad är det för liv att bara jobba och sova?

Nu jobbar jag 25% igen och har lite energi över vilket påverkar humöret positivt. Jag har ju redan sen tidigare noterat att jag när jag blir trött, blir mer negativ, gnällig och misströstar. Trötthet och dåligt mående psykiskt går ju hand i hand.
 
Senast ändrad:
Varför? Hon skriver om och om igen hur dåligt hon mår. Jag som jobbar inom psykiatrin vet vad som krävs för att må bra i det stadiet.

Så nu får ni fan skärpa er.
OM du jobbar inom psykiatrin är det en jävla skandal att du skriver som du gör. En elefant i en porslinsbutik framstår som en tåspetsdansös i jämförelse.

@Magiana du är GRYM som hanterar helt sjuka inlägg så bra som du gör. :love:
 
Du behöver läggas in på en slutenvårdsavdelning och få riktig hjälp! Sök till psykakuten asap!

Men ge dig, totalt idiotiskt förslag.

Plus att om du nu jobbar inom psykiatrin borde du veta att seriösa inom vården inte ger någon diagnos/råd utan att ha träffat patienten (och sannerligen inte oombedd!). Magiana är inte din patient och jag undrar verkligen över vilken kapacitet du jobbar som inom psykiatrin... städare?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Hat
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
2 953
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 525
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Min hyresvärd är en idiot IGEN! Han har höjt hyran med 5,9% trots att det står på hyresgästföreningens hemsida att hyresvärdarna får...
Svar
12
· Visningar
1 265
Senast: Lyan
·
  • Artikel
Dagbok Jätte konstig rubrik jag vet. För någon vecka sedan sa jag upp kontakten med min storebror efter ett jätte bråk via telefon. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 135
Senast: et_flickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp