Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hatar mig själv för att jag är så besvärlig och inte kan få något att fungera. För första gången i mitt liv har tanken om att vilja skada mig själv dykt upp. Det här är så vidrigt. Det är liksom aldrig bra, bara mer eller mindre dåligt hela tiden. Och jag kan inte se någon ljusning alls. Jag vill få ett slut på det här måendet nu.
 

Jag har ju fått göra tester gällande både depression och utmattning där jag fått en hyfsad skopa poäng. Testet för utmattning lyckades jag inte fylla i korrekt första gången för jag förstod inte motsatserna i frågorna. Det tog också lång tid för mig att göra testet.
Ja, grejen är ju att både B12 brist och järnbrist ger delvis samma symptom som depression. När jag hade B12 brist fick jag jättehögt på sådana där tester och under ett år fick jag testa olika SSRI, upp i maxdos osv. Sen kom jag till slut till en läkare som direkt insåg att det nog var B12 brist och beställde ett blodprov, och så var det ju. Nu menar jag inte att du inte är deprimerad, men sådana brister kan ju göra det mycket värre än det hade varit annars.
 
Ja, grejen är ju att både B12 brist och järnbrist ger delvis samma symptom som depression. När jag hade B12 brist fick jag jättehögt på sådana där tester och under ett år fick jag testa olika SSRI, upp i maxdos osv. Sen kom jag till slut till en läkare som direkt insåg att det nog var B12 brist och beställde ett blodprov, och så var det ju. Nu menar jag inte att du inte är deprimerad, men sådana brister kan ju göra det mycket värre än det hade varit annars.
Jag är onekligen intresserad av hur mina värden ligger. Nu när jag kunnat ta det lugnt den här veckan så har jag idag t.o.m. känt igen mig själv och det finns en gnista jag inte känt på länge. Det är en otrolig skillnad mot i måndags. Man kan ju undra varför. Antidepp har ju gett en viss effekt men sen kan ju depressionen vara kombinerad med järnbrist. Det vet jag ju inget om än så länge. Och utmattningen syns ju inte på några prover. Det är knepigt att veta vilka orsaker som ligger bakom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Hat
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
2 953
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 525
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Min hyresvärd är en idiot IGEN! Han har höjt hyran med 5,9% trots att det står på hyresgästföreningens hemsida att hyresvärdarna får...
Svar
12
· Visningar
1 265
Senast: Lyan
·
  • Artikel
Dagbok Jätte konstig rubrik jag vet. För någon vecka sedan sa jag upp kontakten med min storebror efter ett jätte bråk via telefon. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 135
Senast: et_flickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp