Hederspriser

Sv: Hederspriser

Jag har vunnit massa bra grejer :)

Ett reflextäcke från kefly (ett sånt man har när man rider)
Ett par läderridstövlar från Mountainhorse
ett par stallskor från MH
en väst från MH
En krubba (fast jag var inte så glad när jag fick den men den har kommit till använding och är jättebra)
Beneflexer
Schabrak
Täcken av olika sorter dock nästan alltid i rätt storlek och har det inte varit det så har det alltid vart helt ok och byta
Övningskörning på bilskola en lektion (på ponny och det håller i tio år)
Pengar
Och en massa vanligt typ grimmor, lindor, pälsglans och diverse pokaler

Sen mindre roliga saker
Julskinka
Julkorv
Stenklump med plastblomma (den var gräslig!) :crazy:
Flecetröja från MH en mörkblå med galopperande ljusblåhästar :crazy: (ni vet dom dom sålde till barn, fast i str 38) fast jag hade tur och lyckades fjäska med ridsportbutiken hemma så jag fick byta in den :D

Det roligaste var när jag vann ett schabrak på hemmaklubben, då hade jag varit inne i seketeriatet innan och tjuvkikat på priserna och konstaterat att Cponniernas schabrak var mkt snyggare (det andra var fult). Så då var jag så fräck att jag bytte plats på schabraken så att om jag vann så skulle jag få det snyggaste :o sen fick jag det fina schabraket :D
 
Sv: Hederspriser

vart har du varit och tävlat?? för att få sånna fina hederspriser.

håller med dig om att steklumpen med plastblomman kankse inte va det optimalaste =)
 
Sv: Hederspriser

För några år sen fanns det i västsverige en ponnycup som hette mountanihorse pony cup, där det gällde att rida snyggt och fort dom multiplicerade ihop stilpoäng med placering i klassen.
Där fanns det fina priser kan jag lova, alla grejer från MH har jag fått i den cupen fast stövlarna och keflytäcket fick jag när jag vann finalen. kom på nu att jag fått en dunjacka från dem också. :)
krubban fick jag när jag placerade mig inviduellt vid ett lagSM i FT.
täcken och schabrak osv är rätt vanligt om klubbarna har fixat en bra sponsor.

Kan tillägga att jag har tävlat mest i västsverige eftersom det är där jag bor.
 
Sv: Hederspriser

fuxdamen skrev:
I en mindre tävling i Tyskland (har arbetat där) så var första priset en livs levande gris
:eek: Ge bort en levande varelse bara så där?! :mad: :mad: :mad:
Tur att han fick ett bra hem iaf! :)
 
Sv: Hederspriser

Kom tvåa i en LD en gång och fick en frisbe från Länshypotek *hm* och ett stort knippe morötter. Gissa om pållen uppskattade det! :bump:
 
Sv: Hederspriser

jag har aldrig lyckats få något hederspris, men tidigare skötte jag en kallblodstravare med minst sagt speciellt rörelsemönster. Han blev diskad många gånger för orent trav, och de gånger han inte blev diskad (och travade likadant) så vann han !
denna hästs aktion var väldigt mycket diskuterad, och uttjatad. vi i kretsen ikring hästen vad något less. Han var kollad hos veterinären, från topp till tå..det var inget fel på honom...han travade helt enkelt så! :smirk:
En gång fick hans ägare en CYKEL i hederspris.. och intervjuaren sa glatt ; "så att du kan cykla brevid och kolla gångarten" :D
Detta har vi i efterhand skrattat åt många gånger!

var det någon som såg V75 från hagmyren för en vecka sen, där segrande kusk fick en falukorvsring runt halsen? :D orginell segerkrans!
 
Sv: Hederspriser

jag har fått ridstrumpor i stl 32 (har 39 så dom är liite små..), choklad, böcker och andra smågrejer men har inte tävlat så mkt...
 
Sv: Hederspriser

fuxdamen skrev:
I en mindre tävling i Tyskland (har arbetat där) så var första priset en livs levande gris(mini gris, trodde vi)... min chef och jag skrattade att det var väl bäst att komma 2:a eller 3:a så man slapp tänka på den där grisen! Självklart så var det en tidshoppning, (fel blir till tid) min chef red in och gjorde en bra 0 runda (dock ej seger trodde vi ), jag var utanför placering med en dålig tid :)

Självklart så blev det inga andra bra ritter och min chef vinner ju denna grisen... livrädd och skrek gjorde den men blev lugnare sedan!
Den fick vara i mitten av lastbilen (lastade 3 hästar på varje sida på den bilen) byggde upp en liten box av balar men självklart rymde den från sin "box", när vi kom hem så stod våra 6 hästar på tårna medans en lycklig liten gris skuttade runt i lastbilen!

Han fick en egen box och får vara ute på dagarna och har fortfarande ett lyckligt liv! Men det kallar jag ett udda hederspris!

Glömde berättade att det var ingen sött minigris som vi trodde utan han blev efter ett tag väldigt stor och åt väldigt mycket! :rofl:


Haha, Helena vann oxå en sån en gång. Den skulle oxå vara en minigris med den ivsade sig vara ett hängbukssvin :crazy: Den åt väldigt mycket den oåx, haha :D Eller gör.
 
Sv: Hederspriser

Hon som jag är med på tävlingar å så vann en gång en soptunna, haha. Jättepraktidkt att förvara täcken i så i men hehe, hon fick ett segertäcke oxå. Hästskötaren fick oxå komma in. jag fick en prenumentation på Sallmagazinet hihi :bump:
 
Sv: Hederspriser

En av lärlingarna i stallet jag jobbade fick flera sorters hästkorv när hon vann ett lopp... Stallkatterna uppskattade det iallafall!
 
Sv: Hederspriser

En låda med en massa korv har jag och syrran fått i en ponnyhoppning också. Pappa blev glad när vi kom hem. :D
 
Sv: Hederspriser

Jag har fått allt från täcken och shabrack till pannborstar och ridstrumpor:S I en regional l:b hoppning fick jag ridstrumpor när jag kom trea och när jag vann en l:C fick jag ett täcke och bukla! Sååå det skylljer säg väldigt mycket mellan priserna!! Jag har oxå fått en dunnjacka från Mountainhorse!!:) Då blev jag glad!!!!
 
Sv: Hederspriser

när jag kom två i en LA fick jag en rotborste, när jag kollade i närmaste butik kostade den 25:-.....! :mad:
 
Sv: Hederspriser

mm..ja vet...o dessutom så står d nånstans i TR att i regionala tävlingar och uppåt så ska man få tillbaka minst lika mycket som man betalade i anmälningsavgiften, har jag hört!
 
Sv: Hederspriser

FälttävlansProffset! skrev:
mm..ja vet...o dessutom så står d nånstans i TR att i regionala tävlingar och uppåt så ska man få tillbaka minst lika mycket som man betalade i anmälningsavgiften, har jag hört!

Då räknas även ev. plakett in i den summan.
 

Liknande trådar

Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 860
M
Hästmänniskan Hejsan. Jag skulle vilja varna er som funderar på att låna ut era hästar på foder att tänka genom ett par extra gånger, genom att...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 322
Senast: Jenny
·
Övr. Djur Doris e död!!!!:eek: Jag sitter här med värsta paniken i kroppen och vet inte hur tusan jag ska lösa detta! Jag blev helt ställd för...
Svar
3
· Visningar
1 063
Senast: Soppan
·
Övr. Hund Denna texten berör mig så otroligt mkt och jag gråter varje gång jag läser den:cry: :cry: :cry: När jag var valp, underhöll jag dig me...
Svar
12
· Visningar
1 180
Senast: Ämelie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att hyra ut hus
  • Vad gör vi? del 3 - Kids Edition
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Ultraljud

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • Födda -21

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp