Hederspriser

Sv: Hederspriser

har fått en borste med ILLGRÖNA strån.
Och ett par ridstrumpor för fötter med max strl35... Jag har strl39, så jag gav bort dem till min kära lillkusin...... :(
 
Sv: Hederspriser

*lånar* när jag tävlade sist fick jag ett helt underbart LÄDERSPÖ!!!!!
 
Sv: Hederspriser

På klubbens senaste distanstävling fick segraren i 50 km ett äppelträd! Ett superbra pris tycker jag, skulle blivit väldigt glad över att vinna nåt sånt.
 
Sv: Hederspriser

*knapplån*
Mycket negativt om midjeväskorna. jag anser dom jättepraktiska och använder det nästan jämt när jag är ute och rider på sommaren att ha mobilen och bilnycklarna i den.
Risken att den fastnar i sadeln eller annat om du ramlar av, är lika stor som att du ska fastna med jacka eller tröjan i sadeln. Spänner man bara åt den tillräckligt så att den inte hänger löst utan sitter fast så är det inga problem alls.
 
Sv: Hederspriser

Det är fler som tycker att det är bra med ett prisbord där ryttarna får välja pris själva och tanken är ju god. Vi provade det systemet några gånger på vår klubb men har gett upp tack vare att prisutdelningarna tog så fruktansvärt lång tid. Alla ryttare skulle gå fram till bordet och vela i en halv evighet innan de kom fram till vad de ville ha, ponny- och hästryttare velade lika mycket. Prisbordet stod alltid uppdukad utanför sekretariatet innan varje klass började och speakern uppmanade ryttarna åtskilliga gånger att i förväg titta på priserna men var det någon som gjorde det? Nej, det iddes de inte så nu blir det inte något mera prisbord på vår klubb.

På tal om trista och tråkiga hederspriser typ två påsar gott och blandat så ska man faktiskt som ryttare inte nöja sig med det. Enl. TR är arrangörerna skyldiga att ge hederspris vars värde minst motsvarar insatsen i klassen (dvs summan av start- o anmälningsavgift). Har man betalat t ex 130 kr för en hoppklass så ska man få ett pris värt minst 130 kr om man placerar sig. Plakett får räknas in som hederspris men inte rosetten. Detta är något som många ryttare inte är medvetna om och som många, många arrangörer fuskar med.
 
Sv: Hederspriser

komma ihåg:

godis, ofta förekommande.
hundleksaker
grimmor
paraply
ficklampa

jag kommer inte ihåg allt....
 
Sv: Hederspriser

va på en lokal dressyr för ngra veckorsedan fick då ett polka randigt paraply med tyota (stavning??) skrivet på inte så roligt (komm fyra) men men, kompisen komm tvåa i klassen innan och hon valde det :confused: :confused:
 
Sv: Hederspriser

Måste bara säja att jag skrattade vädigt mycket när jag läste denna tråden.. :)

Det fulaste jag har fått var en otroligt "vacker" ljusstake som 5:e pris i en hopp tävling. Den var glittrig i guld med stjärnor på och ungefär en 40 cm hög.. Skitsnygg!! ;) Den som kom före mig fick ett durkslag till pasta.. I plast.. Så jag var rätt nöjd med min fina ljusstake ändå..


Det bästa jag har fått var ett presentkort på ett vintertäcke till ponnyn. Det var bra, fick välja storlek själv ju..
 
Sv: Hederspriser

På ett meeting en gång så kom jag 3:a i alla klasser så jag kom hem med 4 st plastborstar ;) :D

När vi vann en lagtävling fick vi jättefina beige/gula ridvästar. det är nog det bästa priset!
 
Sv: Hederspriser

Fladde skrev:
Jag vann en grimma i en LB en gång med en C-ponny med stort huvud då fick jag en shettisgrimma :p

jag har med en c-ponny med ganska stort huvud å jag vet inte hur många shettisgrimmor jag har vunnit..... son tur är har jag en shettis me...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hederspriser

Min kompis fick en brandsläckare när hon vann en dressyrtävling, lite annorlunda pris men bra att ha ;)

Tror inte att jag fått något konstigt hederspris, däremot ett antal tråkiga ! Typ ett flipperalbum (värt 20:- eller nåt), en mall för att göra schackrutor och ett hönät.

De bästa var nog ett schabrak som var jättefint! Rutigt i lite murriga färger (passar lika bra till nästan alla hästfärger) och i ull (?) eller något liknande, det var inte vanligt bomullstyg iaf.
Och en snygg pikétröja (det märket med en polohäst, det kanske heter Polo?) värd 100:-
Ja och ett fleecetäcke! det glömde jag nästan, det är såklart med bland de bästa.

Får fundera på om jag fått några konstiga..
 
Sv: Hederspriser

Fladde skrev:
Jag vann en grimma i en LB en gång med en C-ponny med stort huvud då fick jag en shettisgrimma :p


Samma hände mig, fast jag hade D-ponny då :smirk:
 
Sv: Hederspriser

har vunnit grimmor, hästgodis, PÄLSGLANS, mm.. Inget speciellt roligt :crazy: men ett segertäcke skulle inte sitta fel :d
 
Sv: Hederspriser

var med om en liknande grej för några helger sen...
vann en flyveil i storlek ponny till min häst som drar FULL + ...
hur smart är det egentligen? man undrar ju om det är sånt som dom bara vill bli av med och hoppas att ingen upptäcker att det är fel size...
 
Sv: Hederspriser

I en mindre tävling i Tyskland (har arbetat där) så var första priset en livs levande gris(mini gris, trodde vi)... min chef och jag skrattade att det var väl bäst att komma 2:a eller 3:a så man slapp tänka på den där grisen! Självklart så var det en tidshoppning, (fel blir till tid) min chef red in och gjorde en bra 0 runda (dock ej seger trodde vi ), jag var utanför placering med en dålig tid :)

Självklart så blev det inga andra bra ritter och min chef vinner ju denna grisen... livrädd och skrek gjorde den men blev lugnare sedan!
Den fick vara i mitten av lastbilen (lastade 3 hästar på varje sida på den bilen) byggde upp en liten box av balar men självklart rymde den från sin "box", när vi kom hem så stod våra 6 hästar på tårna medans en lycklig liten gris skuttade runt i lastbilen!

Han fick en egen box och får vara ute på dagarna och har fortfarande ett lyckligt liv! Men det kallar jag ett udda hederspris!

Glömde berättade att det var ingen sött minigris som vi trodde utan han blev efter ett tag väldigt stor och åt väldigt mycket! :rofl:
 
Sv: Hederspriser

Ett hedrspris som jag kom ihåg väldigt mycket var när jag å min dåvarande ungponny lyckades på någotvis bli meetingets bästa ungponny, å priset var.. en mörkgrön piggborste.. Hade ju tänkt mig en fin grimma åtminstonde. :)
 
Sv: Hederspriser

ååhh just ja, bästa priset var nog när jag fick en jättefin KyraK tröja, i rätt stl å allt :)
 

Liknande trådar

Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 864
M
Hästmänniskan Hejsan. Jag skulle vilja varna er som funderar på att låna ut era hästar på foder att tänka genom ett par extra gånger, genom att...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 322
Senast: Jenny
·
Övr. Djur Doris e död!!!!:eek: Jag sitter här med värsta paniken i kroppen och vet inte hur tusan jag ska lösa detta! Jag blev helt ställd för...
Svar
3
· Visningar
1 063
Senast: Soppan
·
Övr. Hund Denna texten berör mig så otroligt mkt och jag gråter varje gång jag läser den:cry: :cry: :cry: När jag var valp, underhöll jag dig me...
Svar
12
· Visningar
1 180
Senast: Ämelie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp