Bukefalos 28 år!

Henri de rivel

A

anna210

Någon som har en sådan sadel? Finns ju några nya modeller som tex Pigmalion... Vad tycker ni om dessa sadlar?
 
Har en HdR hoppsadel (Hopp exklusiv) och jag har haft en precis likadan i fler år innan, som dock blev för liten i bommen. Helt super sadel!!

Nu måste jag tyvärr sälja även denna sadel. :p Också för liten...
 
Rakare ryggar.

Ska se om jag hittar någon bra bild på min hästs rygg...


Stillastående:
uppstalld.jpg





Skritt i hagen:
amitrahage.jpg






Hon har ju inte den rakaste ryggen man kan hitta men den ligger ändå åt det raka hållet.
 
Min häst har ungefär lika rak rygg som din och nu har jag en Bates som inte verkar passa så bra tyvärr. :(
Glappar bak...
Har sett Henri de rivels nya modeller på bild bara och undrar om någon sett de i "verkligheten" :confused:
Ska visst vara lite rakare i bommen?
 
Hm...vad räknas som nya modeller? Helt splitter nya, som knappt inte ut på marknaden än?

Den jag har nu är en 2002.

Bates har jag aldrig haft på min tyvärr så där kan jag inte säga något.
 
Till en väldigt kortryggad isis med ganska svängd rygg och lite överbyggd, har en bomlös men vill även ha en dressyrsadel att skifta med.
M vH Mannis
 
Mina pålle har oxå en kort rygg. Tyvärr har den blivet lite för smal åt henne (norm mot vid bom) så jag ska till och sälja min.
helst vill jag ha en likadan igen, men med vid bom....
 
De nya modeller jag känner till är Lutetia ,Pigmalion och eventing.Finns säkert fler.
Vet inte riktigt exakt när de kom men det är nog bara något år sedan.De nyare modellerna ska visst vara lite bättre kvalitet har jag hört. :confused:
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 212
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
364
Senast: liiinnea
·
Utrustning Hejsan! Diskuterade sadlar med en stallkamrat och hur olika personer gör med sadlar. Har ni en sadel som är utprovad till just er häst...
Svar
6
· Visningar
650
Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
364
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp