Bukefalos 28 år!

Het...vad göra...?

Sv: Het...vad göra...?

Tror att det är nacktöm hon menar, och kanske oki med???
Det har jag tänkt prova, bara jag hittar på en att låna.
Såna här gånger är det bra att jobba på banan...ALLT finns att låna:smirk:
För visst är väl det godkänt i lopp?

Är det samma som pullkäk?
 
Sv: Het...vad göra...?

Ok nu fattar jag hur den funkar!! Är det tillåtet att tävla med den? Finns den att köpa eller måste man beställa hos en sadelmakare?

För att tävla med körgrimman krävs dispens. Blankett får du på din banas sekretariat och denna ska undertecknas och styrkas av banveterinären och måldomaren på din hemmabana. Intyget skall skickas in till STC och det följer sedan hästen under dennes karriär.
För att prova körgrimman i träning behöver du givetvis inte söka dispens så det är fritt fram att prova.
 
Sv: Het...vad göra...?

Körgrimma o sidepull är det samma sak?:confused:Var kan man köpa en sådan?

Inte samma sak. Ett sidepull kan du köpa i vilken ridsportbutik som helst medan en körgrimma (xylofonia) kan vara svårare att få tag på. Möjligen i välsorterade travshopar? Vet dock att tidigare fanns det en man i Gävletrakten som sydde upp sådana.
Min fick jag tag på begagnad.
 
Sv: Het...vad göra...?

Inte samma sak. Ett sidepull kan du köpa i vilken ridsportbutik som helst medan en körgrimma (xylofonia) kan vara svårare att få tag på. Möjligen i välsorterade travshopar? Vet dock att tidigare fanns det en man i Gävletrakten som sydde upp sådana.
Min fick jag tag på begagnad.

Ja hör med shopen på Gävle. Där har jag fått tag på min, dock i andra hand.
 
Sv: Het...vad göra...?

Nu är hon i alla fall inriden. Jag gjorde en äkta travarinridning som säkert skulle få ridfolk att svimma/gråta blod..

Slängde på en sadel, hoppade upp, knäppte loss själv och red iväg... Hon var bara snäll. Vad enkelt det är med travare. Hade det varit ett halvblod hade väl samma process tagit uppåt ett år...?:p;):D
 
Sv: Het...vad göra...?

Väcker liv i den här gamla tråden då jag såg att TS kvalat in sin heta häst nu. Grattis Fnobby till det förresten! :bump:

Tänkte bara höra hur det har gått för dig och hästen. Har hon lugnat ner sig och vad har du i så fall gjort för att nå dit?
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 829
Senast: Mia_R
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 810
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 622
Senast: Juli0a
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 349
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp