Hingst som LÄMNAR bra temp.

Sv: Hingst som LÄMNAR bra temp.

Det tror inte jag !
Jag tror inte att någon individ har större eller mindre förmåga att släppa igenom gener. Rent statistiskt så borde det alltid vara 50%. Men det kanske behövs MÅNGA avkommor för att komma dit.

Sen undrar jag hur du fårihop skarpt humör med sävlig, sammarbetsvillig och ifrågasätter knappt ingenting. ? Vari ligger det skarpa ?

Men hur förklarar du då att min häst två avkommor inte är ett dugg lik henne? hade det varit 50/50 så hade ju någon likhet funnits.

Skarpt humör är inga problem att ha även om man är sävlig och sammarbets villig, problemet kommer om du inte uppfostra hästen rätt. Dvs hon är med på nästan allt vi gör MEN ger du henne fel signaler så tar hon över direkt. Man måste veta hur man kommunicerar med hästar för att fungera med henne och gör man det rätt så är hon sammarbetsvillig.

Hennes mamma är tex mycket förlåtande du kan göra massor med fel utan att hon vänder det emot dig. Jag kan tex låta barn som är rädda gå in till henne i boxen och hon låter dem hålla på med henne ändå. Medans jag aldrig skulle släppa in någon som visar rädsla till hennes avkomma för jag vet att hon då hade börjat dominera direkt.
 
Senast ändrad:
Sv: Hingst som LÄMNAR bra temp.

Jag rider ett 4-årigt sto e.Rotspon ue.Weltruhm som har ett mkt bra temperament. Mkt framåt men mkt trevlig.
Jag äger hennes föl på 7 mån som är e.Bocelli och han har också ett superbra temperament (än så länge i alla fall..)
 

Liknande trådar

Avel Är ett bra temperament jämförbart mellan hopphingstar och dressyrhingstar? (Med ett bra temperament i det här fallet menar jag cool...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 017
Senast: zarmino
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 900
Senast: tanten
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 084
Senast: inverterad
·
Avel Har ett fullblod jag tagit tre avkommor på. Hon ger fantastiskt temperament , men nu tror jag det bara går och ta ett föl till på henne...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 500
Senast: Karoliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp