Bukefalos 28 år!

Hiss & Diss 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite tveksam HISS:
61632_150g_paMackan_Naturell_lowres1-1100x866.jpg


Saknar verkligen goda veganska alternativ till färskost så denna var en välkommen nyhet. Hade en förhoppning att den skulle vara lite godare bara som den är, den är ok men inte mer. Smaksatt (örtsalt och bjäst) var den jättegod och den kommer nog bli toppen i matlagning. Dessutom ska det komma smaksatta varianter, hoppas på nån god där.

Minus: palmolja.
 
Lite tveksam HISS:
61632_150g_paMackan_Naturell_lowres1-1100x866.jpg


Saknar verkligen goda veganska alternativ till färskost så denna var en välkommen nyhet. Hade en förhoppning att den skulle vara lite godare bara som den är, den är ok men inte mer. Smaksatt (örtsalt och bjäst) var den jättegod och den kommer nog bli toppen i matlagning. Dessutom ska det komma smaksatta varianter, hoppas på nån god där.

Minus: palmolja.

Jag har en burk av den här i kylen som jag inte hunnit testa än! Gillar iofs den där jättedyra platta burken från Tofutti så jag hoppas på ett mer ekonomiskt alternativ i denna. Brukar mest använda cream cheese till avocadoröra på mackan så om den inte har nån märklig bismak borde det gå bra. Kul att det kommer lite nytt tycker jag!
 
Jag har en burk av den här i kylen som jag inte hunnit testa än! Gillar iofs den där jättedyra platta burken från Tofutti så jag hoppas på ett mer ekonomiskt alternativ i denna. Brukar mest använda cream cheese till avocadoröra på mackan så om den inte har nån märklig bismak borde det gå bra. Kul att det kommer lite nytt tycker jag!
Jag gillar inte Tofuttis, använder den bara i mat och så om det behövs men aldrig bara som den är. Tycker den här hade en liiiten bismak men då åt jag bara den, tror den funkar jättebra till avokadoröra. Ja, kul med nytt och framför allt är det så dåligt utbud av just "färskost" och Tofuttis är som sagt snordyr dessutom.
 
DSC_3472.jpg

En JÄTTEMEGASUPERHISS på den här glassen! Antagligen det godaste jag någonsin kommer att stoppa i min mun. Allt annat kommer att smaka sorg och besvikelse efter den här upplevelsen... så jag får helt enkelt leva på enbart glass framöver. Jag kommer att vara så tjock, så fattig, och SÅ lycklig. :d:love::up:
 
Varför kunde inte lindalhs nya kvarg banan-valnöt smaka lika gott som den luktade :arghh: tveksam hiss. Luktade som bananaskids men enligt mig smakade det banan och lakrits :confused: konsistensen var bra och jag fick faktiskt i mig hela burken, så den får en svag hiss pga det. Förtjänar dock ingen bild.
 
Alltså besvikelsen när jag velat mellan Ben & Jerry's Half baked (som jag alltid väljer) och nya Speculoos specu-love och bestämmer mig för att testa den senare och den smakar päck. Jag vet inte om det finns någon som uppskattar typ brittiska tea biscuits i ledsen kolaglass, men i så fall är detta en perfekt glass. Övriga: håll er undan!
 
Lindahls kommer ju med massa nya smaker på kvarg utan socker. Älskart! De 2 jag testat hittills:

lindahls-kvarg-graddkola-250g-400x297.png

HISS! Supergod!

lindahls-kvarg-banan-valnot-250g-400x297.png

DISS, inte alls god.

I kylen väntar kaffesmak. Den borde vara god.
lindahls-kvarg-lattemacchiato-250g-400x297.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
35 36 37
Svar
727
· Visningar
55 405
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 307
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
959
Senast: Queen
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 264

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp