Bukefalos 28 år!

Hitta katten med hjälp av tatuering!

Boerperd

Trådstartare
En katt har blivit övergiven och nu undrar jag lite över hennes bakgrund..
Hon är tatuerad, med fyra siffror. När man söker på skk´s hemsida så är det fyra siffror med en bokstav efter, och alla dessa verkar vara typmax 6år, jag tror att denna dam är betydligt äldre!
Finns det ett äldre register? Och hur får man tag på det?
 
Sv: Hitta katten med hjälp av tatuering!

SKK har haft registret längst, det var det första registret som fanns. Nu har SVERAK ett eget, men det är väl för katter reggade i SVERAK. Men att katten är tatuerad betyder inte automatiskt att den är registrerad någonstans. SKK's register kostar pengar, betalar man inte dom pengarna (120 var det från början) så finns heller inte katten med där.
 
Sv: Hitta katten med hjälp av tatuering!

Så det man hittar på nätet är det äldsta?
Jag hittar ingen som är reggad före 2006...
Trist, hade varit intressant att få lite mer fakta!

Tack!
 
Sv: Hitta katten med hjälp av tatuering!

Min ena:

Kattnamn : S* Iliadens Yoga
Tatuering/tång-ID : Födelseår : 2000
Chip-nr : 752098100178733 ID-märkningsår : 2005
Ras : brittiskt korthår Hårlag : korthårig
Kön : Hona Färg : svart o vit n03
Kastrerad : Ja

Men ja, SKK fick registreringsuppdraget när man började märka katter.
 
Sv: Hitta katten med hjälp av tatuering!

När det gäller katt har det aldrig funnits ett landsomfattande uppdrag.
När jag började märka katter hade länsstyrelserna hand om registren.
PL
 
Sv: Hitta katten med hjälp av tatuering!

hur såg märkningen ut då? Den här har "bara" fyra bokstäver....
 
Sv: Hitta katten med hjälp av tatuering!

Min katt var märkt med 4 tecken och är med i registret. Hon märktes 2003. Kom på att jag borde avregistera henne eftersom hon inte är med oss mer :cry:
 
Sv: Hitta katten med hjälp av tatuering!

Men hade inte dom lagt ut det på SKK då? Jag märkte min första katt 1998 el 99, hon hamnade i SKK's register eftersom det var det enda registret som fanns för katter då.

Fia märktes då i örat och fick heta 047F om jag inte minns fel. Hon togs bort 2005 och avregistrerades då, så en annan katt har fått det nu.
 
Senast ändrad:
Sv: Hitta katten med hjälp av tatuering!

Så det kan vara en bokstav på slutet... Hmm en 6a kan ju vara b
 
Sv: Hitta katten med hjälp av tatuering!

Jag tror det finns båda varianterna, men min hade en bokstav bakom. Nackdelen med örontatueringar är ju att dom kan bli smått oläsliga efter ett tag. Ett tips jag läst är att lysa bakom örat med en stark lampa, men jag har aldrig testat själv.
 
Sv: Hitta katten med hjälp av tatuering!

Okej :)
Men man ska ändå veta att polisen ofta inte verkar veta om SVERAKs register än, så jag tänker ta det säkra före det osäkra och regga min nya i båda.
 

Liknande trådar

Övr. Katt En äldre kattdam har flyttat in hos mig. Hon är minst 20. En mycket liten och späd dam, som innan bott med två andra katter. De var...
2
Svar
26
· Visningar
1 932
Senast: Nahar
·
Katthälsa Hej! Jag ger idag RC Veterinary Urinary S/O Moderate Calorie till mina två katter. Min svarta katt har haft urinsten för flera år sen...
Svar
0
· Visningar
641
Senast: Nikan
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 491
Hästmänniskan Hej! Jag söker en häst jag hade hand om en tid för några år sedan. Har undrat vart den tog vägen, då ägaren inte velat uppge det. Han...
Svar
16
· Visningar
1 364
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Var vill vi bo?
  • Mindre kombi?
  • Sommartoffel

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp