Bukefalos 28 år!

Hjälp, adressändring utan ny adress?!

Antagligen inte...:meh:

Det enda som är av intresse är att få bort denna från nuvarande adress, vart eller hur hen ska få sin post efter det är egentligen inte mitt problem känner jag. Jag ville mest bara veta om det var möjligt öht då jag gissar att det kan bli en del bakutsparkar och slingringar om jag propsar mer på detta. Jag får känslan av att hen tänker att detta boende är en reservlösning framöver om det inte löser sig på annat sätt, och står då denne kvar på adressen har hen "rätt" till det. Medans jag vill få bort allt och kunna gå vidare. Har redan stått och trampat i 2 månader så känner mig ganska klar med det.
Ja, då är det att prata med Skatteverket, så de kan korrigera att folkbokföringen är felaktig.
De utreder vad som är de verkliga förhållandena och sen beslutar de var det enligt reglerna är korrekt att personen ska vara folkbokförd, om det så är emot hens vilja. Och det kommer inte bli på en adress som man är utflyttad från och inte har dispositionsrätt över.
Kan vara handläggningstid, speciellt om de inte får tag på personen när denne ska få yttra sig före beslut.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 124
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 372
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 977
Senast: Trott
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 744
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp