Bukefalos 28 år!

Hjälp att välja...eller annat förslag...??

Sv: Hjälp att välja...eller annat förslag...??

Ett bra tips är att köpa boken "att bli med föl" av Brodda m fl. Den är väl värd sin plats i bokhyllan. Om du bor i Växjötrakten så är det närmast till Lönnelids stuteri där Ragazzo står på naturlig betäckning. Tänk på att For Feeling hade väldigt många ston i fjol, får han lika många i år så kan det vara idé att köra stoet till Flyinge så att du är säker på få semin om det inte räcker till alla. Lycka till med allt!!
 
Sv: Hjälp att välja...eller annat förslag...??

Ska kolla efter boken...

Hade själv tänkt använda Nöbbele Lunnagård isf, hos Sandström, de som äger Cosmopolite och Spender (även om dessa inte står där själva) det är närmast. Har kompisar som ställt sina ston där och det har funkat bra.

Jo, jag vet att FF hade många föl i fjol...men jag håller på att kolla på andra hands alternativ också, för att vara på den säkra sidan.

Tack iaf för tipsen.
 
Sv: Hjälp att välja...eller annat förslag...??

Görel skrev:
Jag har för mig att han fick en hjärnblödning, och att han p g a det flyttades tillbaka till Tyskland.
Han föddes 1984, och jag har för mig att detta skedde 2000 eller 2001.

Tack för svaret! Vet du var i Tyskland han står nu?
Antar att han inte används i avel nu. :(
 
Sv: Hjälp att välja...eller annat förslag...??

Jag hade blandat ihop honom med en annan hingst :o
 
Sv: Hjälp att välja...eller annat förslag...??

ramonarunds skrev:
Om du kollar in www.ihb.ie sa finns det en lank dar som heter Stallions online...dar hittar du Cruising under Irish Sport Horse Stallions.

Har ar en annan lank:
http://www.shelbournefarm.com/h_cruising.html

Alla avkommor efter Cruising hoppar!! De ar till och med mycket bra. De aldsta avkommorna av Cruising ar sakerligen runt 10 ar nu och flertalet har tavlat internationellt.
Irland ar fullt av duktiga Cruising avkommor...det finns aven flera godkanda hingstar efter honom.
Men om jag förstår hemsidan rätt (den undre länken) så är Cruising född 1995??? Det kan väl inte vara rätt? Eller är det jag som inte kan engelska?
 
Sv: Hjälp att välja...eller annat förslag...??

Det är nog bara ett fel på siten, han är född 1985 och godkänd 1989 ;)
 
Sv: Hjälp att välja...eller annat förslag...??

Han betäcker inte naturligt.

Jag har en ettåring efter honom.
 
Sv: Hjälp att välja...eller annat förslag...??

Ok, nu börjar det närma sig... :bump:

Första brunsten hade hon i förra veckan...

Är det så enkelt att mna bara ringer till seminstationen och talar om när man tänker komma, skriver ut blanketten på Flyinges hemsida (Spermabeställning/Dräktighetsresultat) och åker till stationen med stoet och reg.bevis?

Eller ska man gör ngt annat??
Ska ringa stationen och höra med dem men tänkte om det är nåt annat jag inte tänkt på! Nån som vet å kan hjälpa?? :bow:
 

Liknande trådar

Avel Hej alla, Jag har ett sto f 2004 från tyskland med hoppstam. Min dotter som rider henne ska i sommar åka till USA ett år. Eftersom...
Svar
1
· Visningar
1 069
Senast: prallan
·
F
Avel Behöver lite åsikter:) Har fått tips att använda Hip Hop i år till mitt sto. Storet i fråga är en stor individ men inte tung. Hon...
Svar
3
· Visningar
894
Senast: Sofia72
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp