Bukefalos 28 år!

Vad tycker ni??

F

FairLady

Behöver lite åsikter:)

Har fått tips att använda Hip Hop i år till mitt sto.
Storet i fråga är en stor individ men inte tung. Hon är drygt 170 cm, ganska kortbent med grova ben (det är det vi vill försöka "rätta till" på avkomman & förhoppningsvis få en mer högbent/ädel avkomma).

Stoet är e. Acapulco Gold - Jumper - Cosmos. Fick omdöme vid stambokföringen i somras att det var en mycket intressant stam för hoppaveln:D
Stoet ifck sin första avkomma 2006, e. For Feeling som vi är väldigt nöjda med, än så länge. Dock är avkomman precis som stoet inte direkt långbent.
Skillnaden är att åringen ska behållas och nästa föl ska isf säljas. Därför vill jag ha en stam som säljer också men inte alltför hett blod då stoet är lagd åt det nervösare hållet.

Så, ni avelskunniga, vad tror ni om kombinationen??

Tack för förhand för ALLA åsikter!:banana:
 
Sv: Vad tycker ni??

Vi har haft två avkommor efter Hip-Hop, och båda var otroligt trevliga! Mamman var 50% xx och lite reserverad men fölisarna har varit mycket trevliga och sociala.
Båda har rört sig bra med plus på traven och galoppen, varit högställda och fina.

Vet inte hur stor avkomma du vill ha, det verkar som om Hip-Hop lämnar stort. Vår hingst efter honom verkar bli 170+ och då är mamman ca 161 cm.

Rekomenderar Hip-Hop varmt!

Mvh / Fia
 
Sv: Vad tycker ni??

Ok, han lämnar stort. Jag vet ju inte än hur stoet ger men det ser ut som att åringen ska landa mellan 165-170. Nu ska ju denna avkomman isf säljas och det gör ju inget om det blir drygt 170. Tack för synpunkterna! Är det en Hip Hop avkomma på din avatar? *nyfiken*
 
Sv: Vad tycker ni??

Nej, hon är inte efter Hip-Hop. Det är ett sto född 2006 efter El Bundy - Compliment - Calido - Landjunker II. Mamman är syster till Celle hingsten Salito. Hon är otroligt fin!

Mvh / Fia
 

Liknande trådar

Avel Ska i all hast bestämma hingst på några dagar till ett fint selektionssto, tävl t o m 1.40 och msv dressyr, diplom på 3 årstest, fin typ...
2
Svar
23
· Visningar
4 543
Senast: Equestra
·
Avel det har blivit lite ändrade planer hos mig! Har ett sto som jag har haft utlånat på foder för träning/tävling, tanken var att hon skulle...
Svar
4
· Visningar
1 031
Senast: Emsan
·
Avel Om allt går som det ska kommer mitt sto betäckas nästa år. Jag kommer att använda detta år till efterforskningar (BLUP, stamtavlor...
2
Svar
27
· Visningar
1 957
Senast: Cyllene
·
F
Avel I år blir det av...ska betäcka mitt sto. Känns lite som sista chansen att ta föl på henne då hon inte haft föl innan... Hon är 14 år...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 949
Senast: FairLady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp