Bukefalos 28 år!

Hjälp! Bilköp.

Som jag förstår texten så har du @MissFideli redan bestämt dig om hur du vill göra?

Nej. Det lutar åt leasing absolut, men ingen bil är bokad.

Det är svårt eftersom det är 2 läger.
1. Dom som leasar och är jättenöjda.
2. De som har hört om rena skräckhistorier.

Svårt att värdera. Men jag ska gå och prata med min närmsta återförsäljare och be att få avtalet så jag kan läsa igenom det.
 
Nej. Det lutar åt leasing absolut, men ingen bil är bokad.

Det är svårt eftersom det är 2 läger.
1. Dom som leasar och är jättenöjda.
2. De som har hört om rena skräckhistorier.

Svårt att värdera. Men jag ska gå och prata med min närmsta återförsäljare och be att få avtalet så jag kan läsa igenom det.
Tittade snabbt igenom avtalet som länkats till tidigare i tråden. Större bucklor - som ju kommer bli om man blir påkörd eller själv kör på något räknas som onormalt och att man får ersätta. Går det då på bilförsäkringen så man får stå för självrisk, eller på hemförsäkringen? Eller behöver man ersätta? Det hade varit den största frågan för mig. (Sen hade jag hade inte valt att leasa på grund av att jag är osäker på att jag klarar milen, och att jag hellre äger en lite sämre bil än binder mig till lån och avtal).
 
Ett tips när du får värderingen från försäkringsbolaget är att du gör skärmdumpar på Picantosar så fort de kommer ut på Blocket. Och bestrider försäkringsbolagets förslag.
Jag har en annan bil och när jag blev påkörd ville de lösa in den för ett skambud!
Jag bestred med hjälp av Blocketannonser och fick upp värderingen rejält.
Ett tips bara. :)

Bra tips!
@MissFideli Autouncle kan vara värt att jämföra med. De brukar kunna ge en god uppskattning av värdet för motsvarande bil då priset på de bilar som ligger ute där jämförs med ett realistiskt marknadspris.
 
Det blev köp :angel:
17264414_10154490158801158_1669564401770522552_n.jpg


Nu ska bara pengarna från försäkringsbolaget komma, så gör vi klart resten då.
 
Tack! Jag hatar att köpa bil, så mycket pengar och så mycket ångest! "Kunde jag kanske prutat mer någon annanstans?" Osv. Men jag orkar inte.
Kontrakt skrivet, men leveransdatum bestäms först när mitt försäkringsbolag betalat ut. Så jag får vackert vänta :down:
 

Liknande trådar

Hemmet Vi upptäckte i höstas en missfärgning i taket under badrummet, tog ut en kompis som trodde det var rör som var lite otätat i badrummet...
Svar
5
· Visningar
1 220
Juridik & Ekonomi När man ska binda om räntorna på sitt lån, gör banken en ny värdering av huset då? Motsvarande hus i området har gått ner typ 200k i...
Svar
17
· Visningar
1 663
Senast: Acto
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 512
Senast: Juli0a
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 946

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp