hjälp mig, ang köpekontrakt!

F

Fantasi

i det vanliga köpekontraktet för häst, under punkt9 står följande ;såsom förutsättning för detta köp gäller att hästen kan försäkras utan reservation enligt den fullständiga försäkringsformen (A1 el motsvarande) till fulle köpeskillingen inom en månad efter leveransen.

jag vet ej om jag som säljare skall kryssa ja eller nej där?
Mej veteligen är ju hästen frisk och står nu försäkrad i en a1:a(i folksam) men ingen veterinärbesiktning har ju gjorts varken då jag tog honom eller nu så fastän jag tror att hästen inte har några fel som kan ge reservationer så kan jag ju inte garantera det..

hur har ni som sålt hästar gjort här?

det gäller en travhäst(kallblod) som säljs som ridhäst, har ej tävlats men tills för två år sedan travtränats.
 
Sv: hjälp mig, ang köpekontrakt!

Jag kryssar i ja. Men oftas så skriver man ju i kontraktet när båda parter är med.
 
Sv: hjälp mig, ang köpekontrakt!

det blev så att jag kryssade i nej, eftersom jag själv inte kan garantera att hästen inte går att fullförsäkra DOCK är hästen nu fullförsäkrad och den försäkringen skriver jag bara över på köparen då..
 

Liknande trådar

Hästvård Jag är på väg att köpa en häst som idag är försäkrad i Agria och vill gärna byta till Folksam då det blir halva priset plus att jag har...
Svar
9
· Visningar
885
Senast: iNHALE
·
Ekonomi & Juridik En bekant till mig har sålt sin häst i somras, en problemhästar till kraftigt reducerat pris (15.000:-) med tanke på hennes stam &...
Svar
9
· Visningar
3 814
Ekonomi & Juridik Hej. ny här . Har funderingar angående reklamation av häst. Låter ha osagt om jag är köpare eller säljare men. Hästen gårdsbesiktas UA...
15 16 17
Svar
329
· Visningar
32 059
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Jag köpte en häst för en dryg månad sen och det blev en liten miss i att fixa köpekontrakt. Hur som helst skrev vi ett tillfälligt...
Svar
13
· Visningar
2 665
Senast: Lena_B
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp