Bukefalos 28 år!

Hjälp min hund vill inte dricka!

Aliil

Trådstartare
På senaste tiden har jag märkt mer och mer att min hund inte vill dricka vatten. Började då hälla vatten över maten för att få i henne mera. Och i början funkade det bra. Hon dricker fortfarande ur spannen (har en spann då det blir en halv sjö och hon dricker ur en skål).

Men igår drack hon inte en enda gång:eek: Och idag har jag bara sett henne ta en mun vatten och sen var hon inte intresserad. Dock har jag inte varit hemma hela dagen så hon kan ha druckit innan.

Hon e pigg och glad och e som vanligt. Det enda e att hon inte kissar lika ofta som innan (tänk markernade hanhund). Hon har alltid kissat lite och ofta.
 
Sv: Hjälp min hund vill inte dricka!

Upplevde samma sak här (har en knappt 5 månader gammal Jack Russell). Han vill fortfarande inte dricka vatten av vattenskålen men jag kom på att ge honom lättmjölk. Han har fortfarande vattenskålen framme men dricker bara av lättmjölk skålen.
 
Sv: Hjälp min hund vill inte dricka!

Min uppfödare gav tipset att blanda något gott i vattnet; lite fil, glass eller något annat hunden gillar. Det finns ju också vätskeersättning på påse (blandas ut med vatten) man kan köpa om man är rädd att hunden ska bli uttorkad. Min hund som kan vara dålig på att dricka när det är varmt kommer få sånt när vi tränar varma dagar.
 
Sv: Hjälp min hund vill inte dricka!

Hundar är ju laktosintoleranta så jag antar att ni som skrivit menar laktosfria alternativ :D blandar du fortfarande vatten i maten? Det gör jag med min vovve så jag är helt säker på att hon får nog med vätska.
Jag skulle personligen aldrig blanda "något gott" i vattnet, detta gör ju oftast att hunden bara vägrar vanligt vatten ännu mer.. Hon kommer inte torka ut så ha lite is i magen så kommer hon snart dricka normalt igen! Gör hon inte det borde du ringa vet.
Lycka till
 
Sv: Hjälp min hund vill inte dricka!

Jepp, jag blandar fortfarande ut maten med vatten. Funderar på att dela upp maten i 4 portioner (2 på morgonen och 2 på kvällen) för att får i henne ännu mera vatten. Då det har gått ytterligare en dag utan att hon har druckit, och det utan vatten på maten nu på morgonen:cry::confused:
 
Sv: Hjälp min hund vill inte dricka!

Kan du inte ge morgon lunch och middag ist? Äter hon bra? Hostar hon eller verkar vara besvärad i halsen på nått sätt? Det är ju inte lika varmt nu som för nån vecka sen men hon borde ju dricka iaf... Jag hade ringt vet och frågat om råd!
 
Sv: Hjälp min hund vill inte dricka!

Funkar tyvärr inte att ge henne 3ggr/dag:( E oftast inte hemma och när jag jobbar har jag ingen som kan ge henne.

Hon äter som hon ska. E pigg och glad. Den enda förändringen e att hon inte kissar lika ofta, men det har ju sin naturliga förklaring.

Det e det jag tycker oxå. Hon borde dricka frivilligt.
 
Sv: Hjälp min hund vill inte dricka!

Vad får hon för foder? När min började käka färskfoder slutade hon nästan dricka helt, är vatten i det men nu blandar jag i en halv dl extra för säkerhetsskull :D hundar ska inte käka salta saker men om det är lite kris skulle jag ge nått som är salt, typ jul/vanlig röktskinka eller liiite kaviar då borde hon bli törstig! Hon har inte börjat dricka ur toan? Eller på nått annat sätt ;) och Föresten har du gjort turgur? Asså lyft skinnet och kollat om det faller tillbaka.. Gör det inte det så är hon uttorkad och då ska du nog inte pröva att ge nått salt!
 
Senast ändrad:
Sv: Hjälp min hund vill inte dricka!

Nopp, dricker inte ur toan. Eller på något annat ställe som jag inte ser. Den enda vattenkällan hon har e hennes spann i hallen.

Skinnet har jag lyft och faller tillbaka varje gång. Hade det inte gjort det hade jag kontaktat vet omedelbar.

Hon äter torrfoder och har alltid gjort det. Dock inte detta märket som hon bara har ätit i ett par månader.
 
Sv: Hjälp min hund vill inte dricka!

Om skinnet faller tillbaka så är hon ju iaf inte uttorkad :D Jag är ingen expert så jag ska inte säga vad du ska göra men jag hade helt enkelt struntat i det, det är en hund de dricker, äter och skiter när de behöver! Så länge du inte tror hon är sjuk på nått sätt.
Hoppas hon dricker lite snart så du kan känna dig lugnare! :D
 
Sv: Hjälp min hund vill inte dricka!

Nä jag tror inte hon e sjuk iom att hon e som vanligt. Men kan inte låta bli att bli nojig när hon inte dricker något.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 113
Senast: Castellini
·
Hundhälsa Hunden kräktes i går em upp all sin mat (färskfoder) och därefter varit dålig i magen. Har kräkts vitt skum/genomskinligt slem i natt...
Svar
3
· Visningar
1 293
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 409
Senast: Acto
·
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 056
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp