Bukefalos 28 år!

hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Jag vägrar Metacam då jag haft både hundar och katter som fått blodiga diarréer av det. Konstigt nog har däremot Rimadyl aldrig gett problem dom gånger jag fått ge det - men det gör att jag numera alltid ber om Rimadyl om jag av någon anledning tvingas ge smärtstillande.
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Skulle hoppa över både metacam och tradolan idag. Om han inte får ont dvs. då skulle han få tradolanen.
Annars vitfisk, kokt kyckling, överkokt grötris och ev. lite tarmbalanserande om jag kunde få tag på.
Och åka in om han blev allmänpåverkad.
Hypokondriska jag började ju genast fundera på att nja njo han har sovit mycket inatt, varit ovanligt sällskapssjuk igår. Jisses, men avvaktar under dagen för han dricker bra så lär inte vara uttorkad och lite ris har han ju petat i sig. =)
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Diarren blir inte bättre :(
Ätit torsk och ris i tre dagar nu och det är ingen skillnad alls.
Annars är vi pigga och glada och nu är det bara fem veckor med gips kvar. :banana:
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Diarren blir inte bättre :(
Ätit torsk och ris i tre dagar nu och det är ingen skillnad alls.
Annars är vi pigga och glada och nu är det bara fem veckor med gips kvar. :banana:

Prova ge bara kokt torsk eller rå nötfärs utan ris (du kan blanda i lite morotspuré istället om du vill). Gärna några dagar med Forti Flora för att hjälpa magen:)
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

1-3 dagars leveranstid + 1-2 dagar. :(
Vardagar dessutom..
Vi ska ju till vet på tisdag eller onsdag. Går nog fortare.
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Ah, skit också :(
Förresten så har apoteket här i min by Forti Flora, kanske värt att kolla hos dig! Men det är klart, dom har ju inte öppet före tisdag..
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Haha nej, den här tidpunkten sög verkligen :D Apoteket öppnar först tisdag här.
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Jag har fortiflora hemma, men tyvärr tror jag att det är lite långt att komma och leverera det till dig..
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Pro-kolin och Canikur finns på apoteket och hos vissa veterinärer annars :).
 
Senast ändrad:
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Som sagt, apoteket öppnar på tisdag och närmaste vet. 16mil bort enkel resa ;)
Och ska som sagt till vet. på tisdag eller onsdag :)
Han är inte allmänpåverkad, dricker bra, äter bra, pigg och glad.
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Kan du säga ett apotek som är öppen idag söndag eller imorgon på annandag påsk...
Ska som sagt till vet. på tisdag eller onsdag..
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Apoteken i stan är ju öppna men det hjälper ju inte när det också är 16 mil enkel resa..
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 510
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 677
Senast: AlmostEasy
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 348
Övr. Katt Det vill sig inte riktigt med att introducera katt nummer tre. Y är en 12-årig kastrerad hane. Levt med sällskap hela livet minus två...
Svar
15
· Visningar
1 794
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp