Bukefalos 28 år!

hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Nej, och jag har inte körkort och jobbar och inte lätt för sambon och packa gipsad hund i bilen och åka 30mil.
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Hade jag haft bil hade jag gärna åkt halva vägen iaf och mött upp :( men har inte heller körkort
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Nu har vi fortiflora :)
Bytte gips idag och allt hade tydligen läkt fint (Jag var inte med) och ev. så blir det bara ett gipsbyte till och sen stödbandage/skena. :)
Lite skäll på att han inte har tratt jämnt ;) men å andra sidan så var de inga skador eller så. Han gillar ju inte tratten :D
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Svårt det här är :(
Idag blev det som sagt gipsbyte. Det är nu en annan vinkel på det gipsade benet än innan och innan vi ens var hemma så hade han skavt hål vid tån. :crazy: han är dessutom gnällig och pipig. Brukar han inte vara.
Så vi trodde han hade ont så nu fick han sista tradolanen som vi hade kvar. Han har svårt att komma till ro, stödjer inte på benet utan får liksom ha det... bakom sig när han står och går. Detta gips är längre och smalare än det han hade innan. Och helt annan vinkel.

Svårt det är när dom inte kan prata :(
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Svårt det här är :(
Idag blev det som sagt gipsbyte. Det är nu en annan vinkel på det gipsade benet än innan och innan vi ens var hemma så hade han skavt hål vid tån. :crazy: han är dessutom gnällig och pipig. Brukar han inte vara.
Så vi trodde han hade ont så nu fick han sista tradolanen som vi hade kvar. Han har svårt att komma till ro, stödjer inte på benet utan får liksom ha det... bakom sig när han står och går. Detta gips är längre och smalare än det han hade innan. Och helt annan vinkel.

Svårt det är när dom inte kan prata :(

Det där får de nog göra om. Ring i morgon bitti..
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Ja men de måste varit fel för han har sovit med tratt och gipset är helt, bara avplockat :D
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Ja men de måste varit fel för han har sovit med tratt och gipset är helt, bara avplockat :D

Ta med gipset så de ser de gjort fel. För detta ska ju inte du betala för...
Min valp var väldigt duktigt på att bita sönder sitt bandage, fast han hade tratt. Han visste precis hur han skulle göra för komma åt :D
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Jo vi tänkte ta med det :)
Jag tycker inte heller vi ska behöva betala, ringde ju igår o rådfrågade då jag tyckte gipset var konstigt. Så ja, man känner sin hund :)
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Har satt en lös elastisk gasbinda runt nu så han inte råkar fastna med plåstret eller så. Sen blir de madrass och tratt i bilen och sen ska jag fan binda fast honom i elementet på nätterna :D

"Jaså, är det han den där söta?" sa vet. när jag ringde i morse.
Så lagom söt när sambo och hund väckte mig klockan halv sex och sambon höll hund i ena armen och gipset i den andra :devil: Förbannade monster :D :love:
Ska se om jag kan få med mig bilder på plåtarna idag så ni får se :)

edit: nuuuu ser jag ju varför han tagit av det. Han tvättar sig grundligt just nu, han var ju smutsig om tassen ;)
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

fraktur_zps2f450bdb.gif


fraktur_zpsa63419f2.jpg
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Hrm.. Ja, alla blev glada o se honom och han försvann svansviftande runt hörnet utan så mycket som en blick på mig och sambon :D Reserverad mot främlingar my ass :rofl:
Men det måste suttit riktigt dåligt för gipset var ju helt, inga bitmärken, inget skav, bara liksom.. avskalat som en strumpa.
"Stränga koppelkissrundor och alltid tratt"
Jaaaadååå!

Vem ligger i hallen nu utan tratt? :D Iofs. sover han och jag tycker inte att han har något intresse öht. för att tugga på gipset/vadden annat än när de kliar under.
Så han får hållas, tratt på nätterna men inte över dagen :)
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

fast varför vill du inte ha tratten på dagarna? du har nog skrivit det men hinner inte leta igenom nu :D
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Dels för att jag tycker det är lite onödigt eftersom jag är hemma nästan hela dagarna i stort sett.
Och dels för att han hatar den, han ställer sig mitt i rummet, med huvudet sänkt och sen står han där.

Och sen upplever jag inte att han vill bita på gipset. På det första var de roligt att dra vadd ja, men han är inte ute efter att tugga på det. :)
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

kl

Nu har bazinga börjat komma på att man kan försöka smita ut så fort dörren är öppen. Och alla "promenader" är ett helsikke med en tokbusig hund i ena änden som gör allt för att krypa ur kopplet :D
Nästa vecka kommer gipset tas bort om det fortsätter läka bra och då blir det istället ett stödbandage.
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Naa. Snacka om att det här måste tära på hans humör.
Snön har börjat smälta bort här i flera veckor och Ailu har letat mer och mer snö.
Idag kräksnöade det, 2 nya decimeter snö.

När vi var ut på promenaden tidigare idag så kom Ailu ut på bron och såg ut såhär :eek:
Och sen :laugh::love: och sen bar de iväg.
Ner med hela näsan i snön, slog med framtassarna så snön yrde och sen skuttade han runt.
Han var sååå glad!
Samma glädje nu vid kvällspromenaden. Lilla älskade, så synd om honom att han måste va inne så mycket när han älskar snön.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 497
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 661
Senast: AlmostEasy
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 330
Övr. Katt Det vill sig inte riktigt med att introducera katt nummer tre. Y är en 12-årig kastrerad hane. Levt med sällskap hela livet minus två...
Svar
15
· Visningar
1 788
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp