Hjälp, vad har jag gjort?

MissFideli

Trådstartare
Har sagt till en man i min bekantskapskrets att jag vill testa att ha ett förhållande med honom. Han bor i Örebro, så det blir ju på distans i början. I flera veckor har jag tänkt mycket på honom och eftersom jag vet att han i många år haft känslor för mig så gjorde jag detta.
Han svarade att han gärna vill testa och nu mår jag illa och vill absolut inte!
Jag har aldrig känt nått djupare för honom, och nu funderar jag på om det var ren desperation som resulterade i detta? :confused:
 
Har sagt till en man i min bekantskapskrets att jag vill testa att ha ett förhållande med honom. Han bor i Örebro, så det blir ju på distans i början. I flera veckor har jag tänkt mycket på honom och eftersom jag vet att han i många år haft känslor för mig så gjorde jag detta.
Han svarade att han gärna vill testa och nu mår jag illa och vill absolut inte!
Jag har aldrig känt nått djupare för honom, och nu funderar jag på om det var ren desperation som resulterade i detta? :confused:

Varför vill du inte?
 
Red ut varför du inte vill, om det blev kalla fötter när det blev ett faktum?

Vad ni kan göra är ju att prova att dejta och funkar det inte så kan ni förhoppningsvis fortsätta som vänner.
 
Varför vill du inte?

Jag vet inte :( Vi har haft sex 2 ggr (för typ 14 år sen) och det kändes inte bra. Det har heller inte känts helt bra när vi kyssts, men vi hade då ett lite annorlunda förhållande kan man säga. Han har dock alltid ställt upp för mig, funnits där genom depressioner och annat.
 
Jag vet inte :( Vi har haft sex 2 ggr (för typ 14 år sen) och det kändes inte bra. Det har heller inte känts helt bra när vi kyssts, men vi hade då ett lite annorlunda förhållande kan man säga. Han har dock alltid ställt upp för mig, funnits där genom depressioner och annat.

Att det inte är fyrverkerier i sängen på en gång är väl kanske inget att haka upp sig på.
Men att inleda ett förhållande utan fjärilar i magen kanske inte är en bra start.

Eller så blir det jättebra, han verkar ju schysst?
 
Att det inte är fyrverkerier i sängen på en gång är väl kanske inget att haka upp sig på.
Men att inleda ett förhållande utan fjärilar i magen kanske inte är en bra start.

Eller så blir det jättebra, han verkar ju schysst?

Han är schysst. Men räcker det?
 
Fast finns det nåt i tråden som visar på att TS har de minsta känslorna för den här mannen? Utöver vänskap då.

Nej, det är det jag funderar på om jag har. Eller är de känslor jag har enbart desperation över att jag vill ha pojkvän och ingen annan "lämplig" finns?
 
Fast finns det nåt i tråden som visar på att TS har de minsta känslorna för den här mannen? Utöver vänskap då.

Nej.
Men vem vet vad som händer om man ändrar synsättet på personen?

Jag är inte typen som faller huvudstupa utan saker och ting liksom växer fram.

Nu skulle jag väl troligen inte efter så lång tid komma på att det är just DEN personen jag vill ha men känslor är underliga saker ibland.
 
Jag blir mest nyfiken på vad som drev dig att föreslå en relation. Uppenbarligen har du ju inga känslor utöver de rent vänskapliga. Verkar rätt självklart att sex och kyssar blir väldigt trist sysselsättning då.
 
  • Gilla
Reactions: No1
Jag blir mest nyfiken på vad som drev dig att föreslå en relation. Uppenbarligen har du ju inga känslor utöver de rent vänskapliga. Verkar rätt självklart att sex och kyssar blir väldigt trist sysselsättning då.

Det har känts som att jag har haft känslor senaste veckorna. Men som sagt, kanske bara ensamheten som talar?
 
I min värld verkar det så konstig ordning, jag hade personligen föreslagit att vi skulle hitta på något. Kollat av känslorna och låtit det komma om det var något som skulle komma.

Verkar så... kontraktsmässigt av det du beskrivit.
 
I min värld verkar det så konstig ordning, jag hade personligen föreslagit att vi skulle hitta på något. Kollat av känslorna och låtit det komma om det var något som skulle komma.

Verkar så... kontraktsmässigt av det du beskrivit.

Ja, det var väl mest så det blev eftersom vi bor så långt ifrån varandra. Och eftersom han velat det så länge.
 
Du ville alltså göra honom glad, och gav honom... dig själv? En relation?

Blir han verkligen glad åt att du ger honom något så osäkert? Hade du själv tyckte det var en schysst deal om du varit i hans skor?
 
Du ville alltså göra honom glad, och gav honom... dig själv? En relation?

Blir han verkligen glad åt att du ger honom något så osäkert? Hade du själv tyckte det var en schysst deal om du varit i hans skor?

Jag kände det som att det var bra för mig med först. Nu är jag inte lika säker :/
 
Nej.
Men vem vet vad som händer om man ändrar synsättet på personen?

Jag är inte typen som faller huvudstupa utan saker och ting liksom växer fram.

Nu skulle jag väl troligen inte efter så lång tid komma på att det är just DEN personen jag vill ha men känslor är underliga saker ibland.
Ja fast för mig känns det lite märkligt att man ska dejta alla som är "schyssta" för att man kanske blir kär i dem efter ett tag. TS reaktion är att hon mår illa och hon förklarar att hon gjort så här för att han här känslor för henne. För mig känns det inte som att det är något att heja på direkt.
 
När jag går in i förhållanden är det för att jag inte kan låta bli. Det finns liksom ingen tvekan på det planet, att jag vill. Sedan är det ju givetvis frågan om det är förnuftigt, men det är ju en annan sak.

En skön sak med att vara hyggligt lyckligt gift. Ingen halvångest över konstiga dragningskrafter till underliga män :D
 
Ja fast för mig känns det lite märkligt att man ska dejta alla som är "schyssta" för att man kanske blir kär i dem efter ett tag. TS reaktion är att hon mår illa och hon förklarar att hon gjort så här för att han här känslor för henne. För mig känns det inte som att det är något att heja på direkt.

Jag funderar på om det är min rädsla för förhållanden som gör reaktionen?
 
Jag funderar på om det är min rädsla för förhållanden som gör reaktionen?
Så kan det vara såklart. Men jag tänker att om du reagerar så starkt så oavsett skäl är det väl bra att dra ner lite på tempot? Man ska ju inte bli illamående liksom, utan glad, så om du känner att det är en fin kille du vill ge en chans för att det kan finnas nåt där så är det kanske en god idé att ta det lite mer förutsättningslöst?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 841
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 223
Senast: Whoever
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 334
Senast: MiniLi
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 723

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp