Bukefalos 28 år!

Sv: hjälp

ja men varför börjar hon såhär ett halvår efter? då är det ju mitt fel.
 
Sv: hjälp

Hon har ju börjat sätta muskler nu och sadelläget förändras då vilket kan leda till sadeltvång.Jag köpper defaenetivt INTE att deta skulle va ditt fel! du har jort ett fruktansvärt bra jobb med henne men fastnat litte du skall se att det löser sig med litte arbete. ;)
 
Sv: hjälp

Hej ! Stackars... det låter inte roligt att ha en häst man inte vill rida och inte vill ha kvar. Som flera sagt, sadeltvång kanske ? Gå eller longera lite innan du sitter upp så att hästen slappnar av. Känner många sadeltvångshästar som fungerar bra med lite eftertanke. Och du, om du inte trivs med hästen och inte tycker det är roligt så tveka inte att sälja. Om du känner att du inte vill utsätta din häst för fler hem och ägare (jag vet ju inget om er bakgrund) kanske det är ett alternativ att låta henne somna lugnt och stilla... Kanske låter hårt, jag menar inget illa, bara att man inte är skyldig att behålla sin häst för alltid om man inte trivs och inget funkar... hoppas du kommer fram till en lösning...
 
Sv: hjälp

Du kommer inte alls tycka om det här, men ryck upp dig!
Sluta tyck synd om dig själv och inte se någon lösning på det hela.
Du har två alternativ, antagligen så säljer du hästen, och kommer om du fortsätter rida, känna dig som en skitkass ryttare. Och det inte för att du misslyckades, utan för att du gav upp.
Man misslyckas aldrig med något förens man ger upp, ger man aldrig upp, misslyckas man inte.
Ta hjälp av en duktig tränare, du får aldrig fram en bra häst eller ryttare utan en bra tränare.
 
Sv: hjälp

Har hon blivit tokig lilla Nettan? Kanske har hon fått "galna-häst-sjukan" ;)

Har ju bara sett henne i boxen, inte in action, så det är svårt att säga vad det kan vara.
Jag hjälper dig gärna någon dag när jag har tid men jag har ju lite svårt att ta mig ut till dig! Kan även känna igenom henne om hon är spänd/öm någonstans.

Inte ge upp fina Nettan... tröst kram
 
Sv: hjälp

Vad tråkigt med din häst. Hoppas verkligen att det löser sig till det bästa!

Är det någon som kan beskriva lite mer om sadeltvång?
 
Sv: hjälp

tokig vet jag inte.....hon fattar nog inte själv vad som hände. hon försöker be om förlåtelse hela tiden. :D
har du tid får du gärna känna igenom henne :)
på vilket sätt har du svårt att ta dej ut? ingen bil eller ingen tid?
 
Sv: hjälp

Ingen bil :cry:
Tiden går alltid att ordna ;)

Såg ditt fina nya hästsläp hemma igår :love:
Trodde du skulle flytta till Gullberna men förstod sen att det var din syster som skulle flytta!
 
Sv: hjälp

var är bilen då?
jag kan hämta dej :D

heh. dom är väldigt nödvändiga. dom ska flytta en trappa upp. stor idé :p
 
Sv: hjälp

Jag gåller med Pansi och Rejält_felskapad.

MEN, kom ihåg att Om du säljer eller avlivar hästen så ÄR det INTE ett misslyckande! :) Det kanske vore en stor tjänst både för dig själv och din häst------ jag tror det inte är nödvändigt.

Varför jag inte tror det är för att du verkar redan ha flera som kan erbjuda sig att hjälpa dig och jag är nästan säker att ni löser det tillsammans. Och det är inte heller ett misslyckande! Att be om hjälp och ta emot den. Men det är aldrig bra att börja tänka att det hela är ditt fel alena att det blivit såhär. För det första kanske det finns någon helt naturlig förklaring som ni löser på ett par veckor med en ny sadel eller vad vet jag. För det andra om det nu är så att du varit för snäll mot hästen eller gjort något "fel" så är det jättestarkt och bra/nyttigt för hela ditt framtida hästliv att rätta till det.
Om du nu verkligen tror att det är du som är orsak, nollställ då dig själv och ta hjälp av någon du verkligen tror på (dina vänner i den här tråden t.e.x? ). Lyssna på dem och börja om så att säga i sakta mak från grunden. Personligen tror jag inte att det är ditt "fel" eftersom dina vänner blir så förvånade samt säger att ni kommit så långt redan så ge inte upp nu. Ni löser det säkert tillsammans tror jag. :) Cheer up!

Men sist och inte minst så är det du som är det viktiga. Känner du att du verkligen gått bet och inte kan göra något åt det så är det både dig och hästen en tjänst att göra slut på det hela på ett eller annat sätt. OCH DET VORE ALLT ANNAT ÄN ETT MISSLYCKANDE, det kallas ansvar helt enkelt.

Mvh
Björn
 
Sv: hjälp

Va, ska dom flytta upp en trappa!

Bilen har ju sambon för det mesta, och så läcker kylaren nu så den blir varm om man kör en längre sträcka. men du får gärna hämta mig!
 
Sv: hjälp

japp. du bor på 4:e våningen va?

vilken dag kan du dårå? jag jobbar i morgon men sen är jag free vad jag vet.....
 
Sv: hjälp

HEJ ! Orkar du berätta din historia igen ? Om hästen , hur länge du har haft den, hur gammal den är och om den var inriden när du fick den ? Var bor du ? Du kanske har fått bra hjälp på vägen.
Många inlägg verkar känna din historia. Andra verkar komma med ännu mera råd som du inte orkar med just nu.
Skäms inte om du bestämmer dig för att ge upp. Det är ofta en bra lösning när kemin absolut inte stämmer mellan häst och ägare.
Sök en annan ägare till din häst. Världen är full av underbara hästar.
Det gäller bara att kemin mellan häst och ryttare måste stämma.
Lycka till.
 
Sv: hjälp

Jag bor på 4:e, längst upp, men snart flyttar jag också, in till stan.

Jag jobbar till 17:00 varje dag, det kanske är lättast att ta det på lördag. Kan du då?
 
Sv: hjälp

Vimsan skrev:
Jag bor på 4:e, längst upp, men snart flyttar jag också, in till stan.

Jag jobbar till 17:00 varje dag, det kanske är lättast att ta det på lördag. Kan du då?

på lördag kan jag nog tror jag.........tid?
 
Sv: hjälp

Hej jag håller med" Pansi" även om man har köpt hästen och tycker om den så måste man inte behålla den, de rådet fick jag.
Hade en jätte tuff isläning han drog med mig 3 gånger på en tur osv.
Sedan blev jag tipsad om horseman ship o det vände på en vecka, men han slutade alldrig att testa mig både ridmässigt o på marken , jag fick påminna honom ständigt.
Till slut tog jag mig en funderare vill jag ha en sån här häst? som alldrig ger sig, det var fler som såg att sån här var han bara.
Han var elak mot min gammla häst körde runt honom i hagen, så han fick alldrig ro,jag visste att han hade kapacitet men jag fick säga till mig själv, om det någon annan som förstår sig bättre på honom så "kanske" han får det bättre där. :confused:

Jag sålde honom o han trivs i sin nya flock o har tävlats med bra poäng.("det känns bra" han trivdes inte med mig vi förstod inte varann) :)

Kanske är det så du ska tänka när inget annat fungerar det är inte meningen att du ska bli rädd för hästar, det finns nog säkert en urmysig häst där ute en "snäll"häst. :)

Lycka till ! hoppas allt ordnar sig
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
817
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 123
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 957
Senast: Blyger
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 193

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp