Bukefalos 28 år!

Sv: hjälp

Pretty_Fly skrev:
har försökt hitta en medryttare i ett halvår nu. ingen vill.

Gud vad konstigt... Folk blir oftast inte medryttare för att de vill ta hand om en problemhäst som kastar av när man rider och inte går att hantera 2-3 dagar i veckan. Oftas vill de ju ha en ganska okomplicerad häst pga att det ofta är folk som inte har eller har haft egen häst och därmed känner sig lite osäkrare på hästhantering.
 
Sv: hjälp

Håller med "Ylva 87". Det är absolut inte ett misslyckande om man känner att man inte kommer längre att bestämma sej för att låta hästen få en ny chans med en annan ägare. Gäller bara att hitta en som verkar passa. De beter sig ju så väldigt olika med olika människor/ryttare. Nu vet jag inte alls historien bakom det du skriver om eller bakom din häst, ville bara hålla med om att det inte är ett misslyckande att "ge upp", tvärtom kan det nog ibland vara det bästa för både häst och ryttare. Kan däremot inte säja om det är så i just ert fall!!
Lycka till i alla fall, på något vis ordnar det sig ju! :)
 
Sv: hjälp

jag vet ingenting om dig o din häst men du låter så olycklig så jag vill gärna försöka stötta dig med nånting, kanske har jag nånting i erfarenhetssäcken som kan hjälpa dig?
En häst som beter sig så här har a: inte blivit ordentligt inriden b. ont. c. blivit skrämd.
Tyvärr är det så här med en del hästar att när de väl fattat att man kan kasta av den som sitter på så vill de gärna pröva det igen....o igen....o igen...osv. Stopp på det får du inte förrän ngn väldigt duktigt kan ta över o lära om hästen. Obs. detta - jag säger inte att du ska låta ngn hjälpa dig komma till rätta med din häst, jag säger att du ska låta ngn ta över och korrigera hästen, när det är gjort kan du o hästen börja träna på att umgås i sadeln under instruktion.
I ditt ställe skulle jag sälja, det är bäst för dig och snällast mot både häst o dig. ;) Det finns så mycket häst härute i världen o det kostar lika mycket att föda en oduglig som en duglig så varför plåga dig själv? Kom ihåg en sak: en häst är en häst är en häst...dvs en häst är just det - en häst. Den har inte sorg/lyckoupplevelser som du, den har i stort sett bara grundkraven - mat- vatten - mat - vatten samt att leva fritt med sina kompisar. Egentligen tror jag inte dom bryr sig särskilt mycket om oss människor, förutom att de kan skilja på de som är elaka och de som är snälla.....
 
Sv: hjälp

Titta vilken gammal tråd jag hittade :banana:

Vilken tur att du inte gav upp Nettan
hopp060702.jpg
 
Sv: hjälp

Hejsan! skulle gärna vilja bli medryttare på din häst men ja är nog inte tillräckligt duktig hur hög e han/hon ?:bump:
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 585
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att utbilda mig vidare. De utbildningarna jag har sedan innan är inget att ha om jag vill kunna tjäna mer än...
Svar
5
· Visningar
986
Senast: Sasse
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 008
Senast: valy
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 824

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp