Bukefalos 28 år!

Högre form

M

Miska

Har en häst som går väldigt stadigt i låg form, han är inte tung utan bara väldigt låg. hur ska jag få honom att arbeta i en högre form? Jag förstår ju att hästen behöver vara mer samlad för att komma upp i högre form, men vi har svårgheter att ens korta upp och höja resningen ett par steg:confused: han är välmusklad, genomgången av ET och hans exteriör visar att han inte skulle ha några problem att gå i en högre form. Jag vill INTE kräva den här högre formen pangbom utan jag vill bara ha lite tips på hur jag kan höja formen för att sedan lägga ner honom igen och bygga upp honom sakta för uppgiften;-)

Men hur ska jag alltså få honom i en högre form?
 
Sv: Högre form

Hästen kommer upp i form fram om den sänker sig bak - den hänger ihop från svanskotan till nackkotan.
För att hästen ska sänka sig baktill krävs att den sätter bakbenen längre inunder sig och liksom kröker bakbenen mer.

Immer
 
Sv: Högre form

ta hjälp av bra tränare, och jag har läst nån stans att för att hästar ska få msukler att orka gå i sån hög form som grand prix hästarna tra det flera år att bygga upp msuklerna...
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 516
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 077
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 981
Senast: Juli0a
·
Träning Hej! Jag känner att jag skulle vilja utöka mina och min hästs kunskaper inom dressyren då vi ska pausa hoppningen ett tag. Min häst...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
10 375
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9
  • Äter hundar småfåglar?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp