Höjd på blivande distanshästar

mahlmt

Trådstartare
Kul med en sån här tråd på distans.
Kan ni inte mäta era blivande distanshästar o berätta. Skriv ålder också.
// Linda
 
Sv: Höjd på blivande distanshästar

Min är 157 och blir 5 i september så jag förväntar mig ett par centimeter till. Själv är jag 172 så jag tycker att han är perfekt för mig!
 
Sv: Höjd på blivande distanshästar

Har en "trarab" som blir två i maj. Han är 1,51 nu... Vet inte hur mycket till han kan tänkas växa men bör väl hamna kring 1,60 iaf :)
 
Sv: Höjd på blivande distanshästar

Min egen plutt född 28/3 -07 var
Vid 6mån 125cm
Vid 7mån 127cm
Vid 8mån 130cm
Sen har det inte hänt så mycket nu i "vinter"
Vid 11mån 132cm fram o 135cm bak.
// Linda
 
Sv: Höjd på blivande distanshästar

Mätte min tvååring (blir två i mitten av juni) för ett tag sen och tror att hon var 1.44 om jag inte minns fel, hoppas att hon växer en bra bit till. Fyraåringen skulle jag gissa är runt 1.53-1.54.
Vad är det för stam på era?
 
Sv: Höjd på blivande distanshästar

kul tråd! Jag mätte mina hästar i förrgår :)

Hingst 10 mån - 131 cm fram (e. CE Magnum BE - Maysoun DE)
Hingst 10 mån - 132 cm fram (e. Ekselent (e. ekstern PL) - Metat)
Sto 10 mån - 136 cm fram (e.Ekselent (e.Ekstern PL) - Sas (e.Probat)
Sto fyller 2 om en månad 152 cm fram (e. Nazeem Ibn Jashana DK - Symba DK)

Som det ser ut blir hingstarna runt 148-150 cm gissningsvis med tanke på deras storlek idag, stofölet tror jag blir ca 154 cm och tvåårsstoet har jag räknat med att hon blir ca 156-157 cm. På hennes ettårsdag så räknade jag ut det, men då ska hon alltså bara växa 4-5 cm till...
 
Senast ändrad:
Sv: Höjd på blivande distanshästar

Min lille är fortfarande inte mer än 146-147 cm, 4 år gammal....
Är det någon som vet vad han kan tänkas växa till? Detta borde väl vara sista året han växer på höjden..... Kan jag räkna med ett par centimeter eller vad tror ni?
 
Sv: Höjd på blivande distanshästar

Det finns ju de som spurtat iväg som fyra-femåringar men jag tror mer på att e inte växer så mycket mer? Kanske någon cm eller två till men över 150 blir kanske svårt?
 
Sv: Höjd på blivande distanshästar

Min blivande stjärna (e: Wierusz) blir 2 iår och va den sista januari 140 cm.
Hoppas han blir stor som pappan sin :)
 
Sv: Höjd på blivande distanshästar

2-åring e Diesel var 136 när han fyllde ett år i juli. Nu vid ett och ett halvt års ålder är han 147! Han har alltså ränt iväg det sista halvåret. För mig räcker det om han blir 152-153 nånting.
 
Sv: Höjd på blivande distanshästar

min blivande pålle vars namn är global handsom vi kallar han för handsom är nu 6 år och mäter 1,63 hoppas han stannar där men man vet inte för giggen växte till han var 7 år gammal:idea:
 
Sv: Höjd på blivande distanshästar

Hur stor är Wierusz? :) Mina två egenuppfödda fölisars pappa är bara 145 cm haha men jag tror och hoppas de ärver lite från mammorna och blir större (vilket det ser ut som, men man vet ju aldrig...pojkarna i den släkten har tenderat till att bli söta små pygmeer :D )
 
Sv: Höjd på blivande distanshästar

Mitt 2-års sto e Luxor ue Eldorado är 149cm, nu hoppas jag hon främst blir galoppör och inte distanshäst...:angel:
 
Sv: Höjd på blivande distanshästar

Hehe, min blivande stjärna är 118 cm. :angel: Nu är hon förvisso bara 7 månader också, men kanske är det en dvärg jag skaffat mig. :crazy:
 
Sv: Höjd på blivande distanshästar

Min nya (som jag hoppas en dag blir min distanskompanjon) är ca 153 cm och 4 år gammal. Tror han växer till sig lite, men jag hoppas han är klar :p Vill inte ha nån stor. Han är enormt vägvinnande ändå :)
 
Sv: Höjd på blivande distanshästar

hmm mätte igen idag och hingstfölen var 131,5 resp 133 cm. Vet inte om jag stod på ojämnt underlag sist?

Hur stora tror ni de kan bli? Den mindres pappa är 149 cm, mamman något på 152. Den störres pappa är 145 cm, mamman 151 cm. Jag hoppas de landar på över ponnymått :crazy: :D
 
Sv: Höjd på blivande distanshästar

Mätte för bara några veckor sedan:
LL Misha, 2 år, 145cm (Voronez Kossack 160cm - Milia 150cm)
LL Donner 10 mån 142cm (Drug 160cm - Relacja 155cm)
LL Top Gun 9,5 mån 131cm (Top Flyte storlek? - Regna 151cm)

I november var Hedonizt 3,5 år och 155cm (Samsheik 154cm - Relacja 155cm)

I november var Mondiale Kossack 2,5 år och 146cm. Hon är i träning nu i Polen och enl tränaren har hon skjutit iväg rejält nu, dock ej mätt. (Madiar 160cm - Milia 150com)
 
Sv: Höjd på blivande distanshästar

Top Flyte är 152cm :)

Mätte min lilla grabb för ett tag sen, tror det var i januari.
Han är 1½ & var 147 cm (Morganhäst)
 
Sv: Höjd på blivande distanshästar

Min arabvallack är snart 4 år (i april), är ca 153-154 cm. Men gissar att han växer lite till. I en vadslagning gissade jag på 157 cm, så vi får se!
 

Liknande trådar

Tjatter Tänkte det vore kul med en sån här tråd också! :D (Skriv gärna ungefär hur långt klippet är så om man inte vill kolla långa klipp kan...
Svar
1
· Visningar
267
Senast: Rosett
·
L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
701
Hästvård De senaste dagarna har jag funderat lite på det här med hur mycket olika hästar väger, dels från tråden om araber och vikt på ryttaren...
2
Svar
37
· Visningar
2 728
Senast: Elisha
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 094
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp